[Bantning] Visa din vikt

Calcifer

Medlem
IMG_0597.jpg

Är inte riktigt i mål ännu, kurvan har planat ut en hel del mot slutet men tids nog ska jag nå fram till mitt mål på 82kg.
Kan rekommendera att vara hemma på pappaledighet och ta dagliga promenader med barnvagnen kombinerat med lite sundare kost ;)
 

jonte987

Aktiv medlem
Jag har också planat ut. Som straff har jag plockat ner min dum trainer från vinden. Troligen utveckling => köp av direkt trainer för 10000 => 2 trainers på vinden.
 

NickPick

Aktiv medlem
Att ni äter chips eller kanske tacos givet på en fredag är bara vad de som säljer produkter har lirat i er.
Läs på påsen och kolla hur mycket onyttigt det är när ni står på affären. Annars finns ju små påsar om man är beroende av den feta och salta smaken.

Bra jobbat ni som går ned i vikt ,
 
Ska man fredagsmysa med snax är saltade torrostade mandlar the shit. Nyttiga nötter och inte speciellt mycket skräp. Dessutom minst lika gott som chips/ostkrokar.
Nu bantar inte jag, jag äter en strukturerad kost för styrketräning. MEN se upp med nötter. Mandel är ca 50 % fett, förvisso goda fetter. Men för er som vill gå ner i vikt. Ät gärna nötter de innehåller goda fetter och proteiner. Men släng inte i er 🌞

Fett är INTE farligt. Men 1g gram fett innehåller 9 kcal. Så det har ett högt energiinnehåll.
 

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Nu bantar inte jag, jag äter en strukturerad kost för styrketräning. MEN se upp med nötter. Mandel är ca 50 % fett, förvisso goda fetter. Men för er som vill gå ner i vikt. Ät gärna nötter de innehåller goda fetter och proteiner. Men släng inte i er 🌞

Fett är INTE farligt. Men 1g gram fett innehåller 9 kcal. Så det har ett högt energiinnehåll.
Sant. Å andra sidan är mandlar och andra nötter ”bra” snax, i motsats till chips/ostkrokar. I de flesta fall, åtminstone vid någorlunda vettiga volymer, gör intaget av nötter att din kropp skruvar ner på intaget av annat.

Källa bl.a. https://traningslara.se/drygt-200-kcal-extra-fran-notter-varje-dag-vad-hander/
 
Sant. Å andra sidan är mandlar och andra nötter ”bra” snax, i motsats till chips/ostkrokar. I de flesta fall, åtminstone vid någorlunda vettiga volymer, gör intaget av nötter att din kropp skruvar ner på intaget av annat.

Källa bl.a. https://traningslara.se/drygt-200-kcal-extra-fran-notter-varje-dag-vad-hander/
Absolut! I måttliga mängder är nötter en bra ersättning. Det gäller bara att det inte blir för mycket av det goda. Har inga invändningar på det! En annan sak är ju också torkad frukt. Goda vitaminer och mineraler,men ett högt sockerinnehåll o andra sidan.
 

Peth

Aktiv medlem
Siktar på 66,6 kg innan randosäsongen drar igång – mest bara för den djävulskt fräsiga siffran. Ett drygt kilo kvar. Har börjat med lite styrketräning, men med tanke på att muskler har högre densitet än fett så är det kanske fel väg att gå?
 

konscious

Aktiv medlem
Tycker det är enormt svårt att gå ner i vikt, skulle behöva svälta och stressa mindre.
Skulle behöva tappa 7-8 kg för att nå mitt mål, men har accepterat att ha lite mera fettprocent.
 

Raggamuffin

Aktiv medlem
Väger mig varje morgon med få undantag, det flaxar lätt 3-4 hekto fram och tillbaka hela tiden vilket inte är så märkligt. Inget som stör mig utan jag bara stoppar in det i appen och vet att det ändå går jämnt neråt.
 

jonte987

Aktiv medlem
Mm, rent tekniskt är det "bäst" att mäta varje dag och följa trenden eller rullande snitt. Men allt funkar.

80.2 idag. Verkar ha hjälp att ställa traineren i källaren.
 

Havoc 5

Medlem
Är det någon av er viktkämpare som märkt av försämrade värden i träningen?
Jag antar att det borde innebära en viss stress för kroppen då man cuttar ned på matintaget?
Iallafall borde det finnas någon slags gräns där det ena börjar ta ut det andra?
 

rödblå

Medlem
Har förbättrat min FTP i Zwift under de 2.5 månader jag nu kört lågkolhydrat/periodisk fasta. Förvånas av hur lite det har påverkat min upplevda energinivå och prestanda vid träning. Har dock aldrig varit mer än motionär när det gäller träning.

Tänker fortsätta tills jag förlorar de sista kilona, sedan successivt öka intaget av kolhydrater till en nivå där jag inte återfår det sötsug, hunger och dåliga matvanor jag drogs med under 2019.
 

Raggamuffin

Aktiv medlem
Är det någon av er viktkämpare som märkt av försämrade värden i träningen?
Jag antar att det borde innebära en viss stress för kroppen då man cuttar ned på matintaget?
Iallafall borde det finnas någon slags gräns där det ena börjar ta ut det andra?
När jag levt på två pulvershakes a 197 kcal på dagen och ska träna kl 19 så funkar sweet spot utmärkt men kortare hårdare intervaller har jag inte kräm till.
 

pe.wa.

Medlem
Är det någon av er viktkämpare som märkt av försämrade värden i träningen?
Jag antar att det borde innebära en viss stress för kroppen då man cuttar ned på matintaget?
Iallafall borde det finnas någon slags gräns där det ena börjar ta ut det andra?
Jag började märka för två veckor sedan att jag var trött och sliten och benen kändes trötta hela tiden. Så i tisdags bestämde jag mig för att ta en paus i viktjakten. Mitt nya mål är att hitta ungefärlig energibalans och just nu trycker jag i mig 2600 kcal/dag mot tidigare 1700/dag.

I mitt fall tog det alltså närmare 5 månader innan jag började känna att det blev för mycket och att jag behövde en paus. Fick även höra på jobbet i torsdags att två medarbetare tyckte att jag såg sliten ut så de gillade mitt beslut att ta en break.

Idag körde jag mitt andra zwift pass för veckan och jag pressade upp mig i en ny högsta notering i maxpuls (180) samt nytt personbästa vad gäller W/kg under en runda, iof bara 60min och 1.80 w/kg men det är iaf rekord för mig :)
 

Havoc 5

Medlem
Jag började märka för två veckor sedan att jag var trött och sliten och benen kändes trötta hela tiden. Så i tisdags bestämde jag mig för att ta en paus i viktjakten. Mitt nya mål är att hitta ungefärlig energibalans och just nu trycker jag i mig 2600 kcal/dag mot tidigare 1700/dag.

I mitt fall tog det alltså närmare 5 månader innan jag började känna att det blev för mycket och att jag behövde en paus. Fick även höra på jobbet i torsdags att två medarbetare tyckte att jag såg sliten ut så de gillade mitt beslut att ta en break.

Idag körde jag mitt andra zwift pass för veckan och jag pressade upp mig i en ny högsta notering i maxpuls (180) samt nytt personbästa vad gäller W/kg under en runda, iof bara 60min och 1.80 w/kg men det är iaf rekord för mig :)
Snyggt!👍🎂
 

Earlslick

Aktiv medlem
Dagens vikt 99,1kg, tre dagar crashdiet kvar innan långtidsdieten startar. Ganska nöjd, förhoppningsvis blir det ingen rebound upp på tresiffrigt när jag väl slutar med pulvret.

Som ovan skriver så kanske klippet saknas men det går bra ändå.
 
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer