Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dagens invägning:
101.2kg
Snart tvåsiffrigt för första gången på många år. Dags att gå ned i källaren och leta mindre jeans.
Men då är det ned lite till nykissad och utan kläder.104.75 med kläder på och vid 15-tiden.
Ca 103 morgonvikt. En del kvar till lägsta noteringen 87 för ca 7 år sen men längre kvar till den högsta på 142 för 10-15 år sen.Men då är det ned lite till nykissad och utan kläder.
Om inte fredagasmyset hinner före!Dagens vikt med en vecka kvar på vlcd.
100,3kg. Snart framme vid delmålet.
Blodtrycket nere på 98/76 så de var tveksamma till att jag skulle lämna blod.Om inte fredagasmyset hinner före!
Bara skoja, bra jobbat! Fortsätt så men framförallt, hitta en livsstil som håller i längden!![]()
Ska man fredagsmysa med snax är saltade torrostade mandlar the shit. Nyttiga nötter och inte speciellt mycket skräp. Dessutom minst lika gott som chips/ostkrokar.
Nu bantar inte jag, jag äter en strukturerad kost för styrketräning. MEN se upp med nötter. Mandel är ca 50 % fett, förvisso goda fetter. Men för er som vill gå ner i vikt. Ät gärna nötter de innehåller goda fetter och proteiner. Men släng inte i er ?
Fett är INTE farligt. Men 1g gram fett innehåller 9 kcal. Så det har ett högt energiinnehåll.
Sant. Å andra sidan är mandlar och andra nötter ”bra” snax, i motsats till chips/ostkrokar. I de flesta fall, åtminstone vid någorlunda vettiga volymer, gör intaget av nötter att din kropp skruvar ner på intaget av annat.
Källa bl.a. https://traningslara.se/drygt-200-kcal-extra-fran-notter-varje-dag-vad-hander/
Number of the beast. ?Siktar på 66,6 kg innan randosäsongen drar igång – mest bara för den djävulskt fräsiga siffran. Ett drygt kilo kvar. Har börjat med lite styrketräning, men med tanke på att muskler har högre densitet än fett så är det kanske fel väg att gå?
Nja rostade och saltade är inte lika bra som naturella samt att proteinet i nötter är inte fullvärdigt utan måste kompletteras.Ska man fredagsmysa med snax är saltade torrostade mandlar the shit. Nyttiga nötter och inte speciellt mycket skräp. Dessutom minst lika gott som chips/ostkrokar.
Nja rostade och saltade är inte lika bra som naturella samt att proteinet i nötter är inte fullvärdigt utan måste kompletteras.
.. fast chips är godare.
Nähä.Nu är det nära.
Vågen visade på exakt 100kg. Om ingenting konstigt händer kommer jag ned på tvåsiffrigt i morgon. ??
Det kan lätt diffa 1kg under ett dygn beroende på vätska och mag/tarm innehåll. Så länge trenden går åt rätt håll så kommer resultaten komma. :)Nähä.
Något konstigt hände.
Måste ha varit den där köttbullen jag åt igår när jag fixade mat till klonen.
100,1kg på vågen. :(
Jaja, det kommer nog tids nog.
Jo jag vet. Det lite upp och ned.Det kan lätt diffa 1kg under ett dygn beroende på vätska och mag/tarm innehåll. Så länge trenden går åt rätt håll så kommer resultaten komma. :)
Grattis bra kämpat. ??Jo jag vet. Det lite upp och ned.
Dagens invägning 99,5kg. ???
Första gången under 100 på väldigt länge.
Delmål 1 fixat.
Styrketräning är aldrig fel väg att gå.Siktar på 66,6 kg innan randosäsongen drar igång – mest bara för den djävulskt fräsiga siffran. Ett drygt kilo kvar. Har börjat med lite styrketräning, men med tanke på att muskler har högre densitet än fett så är det kanske fel väg att gå?
Är det någon av er viktkämpare som märkt av försämrade värden i träningen?
Jag antar att det borde innebära en viss stress för kroppen då man cuttar ned på matintaget?
Iallafall borde det finnas någon slags gräns där det ena börjar ta ut det andra?
Jag började märka för två veckor sedan att jag var trött och sliten och benen kändes trötta hela tiden. Så i tisdags bestämde jag mig för att ta en paus i viktjakten. Mitt nya mål är att hitta ungefärlig energibalans och just nu trycker jag i mig 2600 kcal/dag mot tidigare 1700/dag.Är det någon av er viktkämpare som märkt av försämrade värden i träningen?
Jag antar att det borde innebära en viss stress för kroppen då man cuttar ned på matintaget?
Iallafall borde det finnas någon slags gräns där det ena börjar ta ut det andra?
Snyggt!??Jag började märka för två veckor sedan att jag var trött och sliten och benen kändes trötta hela tiden. Så i tisdags bestämde jag mig för att ta en paus i viktjakten. Mitt nya mål är att hitta ungefärlig energibalans och just nu trycker jag i mig 2600 kcal/dag mot tidigare 1700/dag.
I mitt fall tog det alltså närmare 5 månader innan jag började känna att det blev för mycket och att jag behövde en paus. Fick även höra på jobbet i torsdags att två medarbetare tyckte att jag såg sliten ut så de gillade mitt beslut att ta en break.
Idag körde jag mitt andra zwift pass för veckan och jag pressade upp mig i en ny högsta notering i maxpuls (180) samt nytt personbästa vad gäller W/kg under en runda, iof bara 60min och 1.80 w/kg men det är iaf rekord för mig :)
Känns det bättre om vi kallar det för en hyfsat restriktiv kolhydratdiet istället för LCHF?Trodde inte det var så många som körde LCHF o andra mode-dieter längre med tanke på resultaten från verklig forskning. Var försiktig!
Den har socialstyrelsen fått mycket skit för. Sanningen är att det var typ Svenska brödproducentföreningen eller vad dom nu kan heta som körde den reklamkampanjenNä 6-8 skivor bröd om dagen ska man ha. Behövs ingen forskning när man har en så skicklig och allvetande socialstyrelse.