Barn: överdragshandskar?

kogoyo

Aktiv medlem
Tjena.
Letar efter skalhandskar, alt hummervantar, som är vattentäta. I barnstorlek eller liten damstorlek. Endast som ytterhandskar, dvs inget foder eller isolering.
Hit me med era tips.

Inte riktigt min prisbild. Inte heller det jag tänkt mig. Jag kanske var otydlig.

Är ute efter endast skalvantar/handskar. Bara ett vattenskyddande lager, i galon, plastpåse eller vad somhelst.
Och billigt. Inte för att jag är snål, det är bara det att 4 barn på en lön säger sig självt.

Har du kollat utbudet på byggmarknaderna? De brukar ha några modeller i barnstorlek, vet dock inte om det finns vintervarianter, men prisbilden är den rätta.

Aron: tack för tipset. Jodå. Det kör vi med vanligtvis. Bygghandskar från diverse bygg- eller pseudobygghandlar. Det jag är ute efter är vattentätheten. Värmen har jag, vill skydda mot riktiga oväder för att möjliggöra skolpendlingen i alla väder. Kommer ej att köpa gore-tex eller liknande för har aldrig ägt ett sådant plagg som hållt måttet.

kontorsråttan sa:
Börjar låta alltmer som diskhandskar. Kolla på ica m fl.
Jo...har faktiskt inskaffat vårdhandskar så länge. Har läst att diskhandskar lätt blir bräckliga o går sönder i kyla, dessutom inte så töjbara för att få in en fodrad handske kanske.

Tillbaka
Topp