bästa cykeln mellan 10k-13k

Men...

Du skriver ju inte om det ska va en mtb, lvg, bmx, trehjuling osv osv. Hur ska vi överhuvudtaget kunna komma med förslag?

/r

Oki har kollat på den sidan och radon hojjarna dom ser bra ut. hur mycke är det man måste sätta ihip själv när man beställer en sådan?

Fengir skrev:
-------------------------------------------------------
> Oki har kollat på den sidan och radon hojjarna
> dom ser bra ut. hur mycke är det man måste
> sätta ihip själv när man beställer en sådan?

Om känner dig osäker på den biten så är en postorder-cykel troligen inte för dig. Handla det billigaste du kan få tag på i butik istället.

Igår såg vi en radon-cyklist som hade monterat dämparen åt fel håll. Det här med postordercyklar är verkligen inte för alla.

Han hade nog inte satt dämparen åt fel håll, då dämparen kommer monterad. Det du måste göra är att vrida styrstammen rätt, montera styret åt rätt håll och sätta fast framhjulet. Resten är redan klart.

Jag håller inte med, jag har tummen mitt i handen men kunde med lätthet få ihop min Radon. Bara att följa instruktionerna som följer med så är det en kakbit. Youtubevideor finns för den extra osäkra/försiktiga.

För att besvara frågan så får du montera framhjulet, styret och sadeln själv, resten är på plats. Vi pratar totalt typ sex stycken insexskruvar och snabbfästet till hjulet.

Bör nämnas att jag köpte till B-D's "bike box" eller vad de kallar den, kan vara så att man får göra mer själv om man inte tar den, det har jag ingen koll på.

Även utan bikebox så är det ingen egentlig montering som behövs göras. Jag har monterat fyra radonhojar här på kontoret det senaste året och ingen har kommit i mer än en flimsig kartong.

jag köpte en wilier triestina carbon hoj med rs recon silver dämpare. slx bak xt fram osv.. från bikebuster för ett tag sedan.. grymt nöjd med den men man måste vara lite händig och ha extra oliver och luftningsolja eftersom bromsslangen kommer väldigt lång och gaffeln är okapaf..

Jag hade knappt skruvat något med cyklar innan jag fick cykeln (förutom typ laga punktering) och jag hade inga problem med att få ihop den. Enda felet jag gjorde var att jag var för ivrig med att klämma på bromsen innan jag monterat hjulet :). vilket gjorde att bromsarna klämde ihop sig. De var dock bara sära på med en medföljande plastbit.

Som sagts det finns videobeskrivningar på internet hur den ska skruvas ihop också.

Dock kan det nog vara bra att köpa från en cykelbutik om man inte har något intresse i att lära sig meka själv.

zephir skrev:
-------------------------------------------------------
> Men...
>
> Du skriver ju inte om det ska va en mtb, lvg, bmx,
> trehjuling osv osv. Hur ska vi överhuvudtaget
> kunna komma med förslag?
>
> /r

Well, eftersom han ställt frågan på happyMTB.org och inte happymtblvgbmxtrehjuling.org
tycker i alla fall inte jag att det var några problem att anta vad det är för cykel TS är ute efter. ;)

Tillbaka
Topp