Cannondale jekyl 1000
Aktiv medlem
Bästa hemförsäkringen för cykel?
Aliide sa:Iallafall bara goda erfarenheter av Folksam. Till skillnad mot IF. Tur jag upptäckte villkoren hos IF innan stölderna och hann och byta. Billigare premie och bättre villkor (var rabatt på IF som hemförsäkring när jag flyttade in i lägenheten och gick på det, IF har tex dragits i ARN ett flertal fall, säger en del). Inga 25% självrisk som hos Länsförsäkringar och Trygghansa som lätt äter upp det högre försäkringsvärdet.
Återbäring trots utnyttjande av försäkring.
Men för pendlare/"vardagscykel" är det ju en bra idé att teckna självriskeliminering (nu hos Solid, tidigare Falck). Kostar inte särskilt mycket, man får dock tillbaka självrisken först när man köpt ny cykel av någon jäkla anledning de inte kan motivera själva.
Geologen tänker inte teckna försäkring för att han inte har råd med en ny cykel... Nä, summan blir ju stor när man inte får ut någon ersättning för den stulna... Och Folksam och andra skiter fulkstänigt i vad du gör för pengarna de sätter in på ditt konto, köp ny cykel el sup bort dem.
Jag kan inte folksams försäkringsvilkor men hos Länsförsäkringar är det inte så. Väljer du att köpa något annat för pengarna så sänks ersättningen eller uteblir helt.