Bästa styrlindan

Bästa styrlindan
JT skrev:
-------------------------------------------------------
> Deda.

+1, även om Srams Superlight svart är i skön moccastil men finns inte i vitt.

Bästa styrlindan
Pro Gel lindan låter intressant, finns den i Bianchi-grönt? :-) Det stör brorsan så mycket så jag kommer aldrig byta färg på linda :-)

Inköpsställe?

Bästa styrlindan
Stort tack för alla svaren! Det verkar som att Deda och Pro får flest röster. Fråga på dessa. Är de neutrala eller är det loggor i styrlindningen?

Bästa styrlindan
Det är ju snyggt även med vitt!
hhb1124.jpg ht=549

Bästa styrlindan
Snyggt är det, men jag kan tänka mig att vit styrlindning blir skitig ganska fort och det blir väldigt dyrt att byta ofta om man kör läder.

Bästa styrlindan
Rokkoko skrev:
> Snyggt är det, men jag kan tänka mig att vit
> styrlindning blir skitig ganska fort och det blir
> väldigt dyrt att byta ofta om man kör läder.

Tjena!

Fiziks vita går alldeles utmärkt att hålla ren med en svamp och Yes Citrondisk.. Min klara favorit när det gäller färgade lindor, annars är Brooks den stora favoriten..

Bästa styrlindan
Bike ribbon <http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=27991> överlägset den skönaste styrlinda jag har provat. Den är tjockare än Fizik med ett riktigt gott grepp samt riktigt snygg!

/Mats

Bästa styrlindan
Jag har inte hunnit prova Pro Smart Silicon ännu men återkommer med rapport. Den känns väldigt skön i alla fall.

Deda som jag provkörde häromdagen var helt ok också. Skön att hålla, men inte lika fet som Velo:s styrlinda som jag nog tycker är snäppet skönare. Fast Dedalindan är snyggare:)

Bästa styrlindan
Söm är riktigt snyggt och jag vill nog ha lite 80-talskänsla med hål i lindan så det lutar åt någon sån. Har inte heller bestämt vilket styre eller styrtapp jag ska ha. Som en riktigt stilfascist går det ju inte att ha exempelvis Dedalinda med logga på ett Ritcheystyre.

Bästa styrlindan
cerro: Jag siktar på styre, styrstam och sadelstolpe i vitt vilket begränsar urvalet en hel del. Väljer mellan New Ultimate, Ritchey och Deda. Deda har fördelen av att ramen jag bygger på är en italiensk Dedacciai. Nackdelen är att sadelstolparna är ganska fula och dessutom är de tyngst. Ritchey har fördelen att jag gillar märket men nackdelen att toppen på styrstamen är svart. New Ultimate har fördelen av att ha en snygg linje med fler vita saker som snabbkopllingar, flaskställ etc. Dessutom är de lättast av de tre. Nackdelen med dem är att jag inte vet om jag vågar köpa deras carbonsadelstolpe innan jag trimmat bort några kilo. Dessutom kostar de en en del eftersom allt är carbon.

Blir det Deda blir det Dedalinda. Väljer jag någon av de andra blir det nog en neutral linda utan loggor.

Bästa styrlindan
Rokkoko skrev:
> Om man hade obegränsat med boyarder hade valet
> varit enkelt.

Sms-lån fixar det lilla problemet, kom över ska jag visa dig hur man blir rik på några minuter.

Bästa styrlindan
Rokkoko skrev:
> Snyggt är det, men jag kan tänka mig att vit
> styrlindning blir skitig ganska fort och det blir
> väldigt dyrt att byta ofta om man kör läder.

Har just den där vita läder lindan och den e fortfarande mkt fin i skicket efter ett antal månader. Bra investering mao om man gillar rena vita lindor.

Bästa styrlindan
Så, nu har jag testat min Pro Digital Carbon Smart Silicon. Lindan känns väldigt säker att hålla i, man halkar inte i första taget. Men den är inte särskilt komfortabel, både Deda och Velo är skönare.

Skönast hitills tycker jag fortfarande är Velos styrlinda men Deda är inte långt efter. Ska nog testa Fizik och Pro Gel nästa gång. Styrlindor är kul:)

Bästa styrlindan
Min vita Fizik linda har rullat snart 700mil i allt möjligt väder och den är fortfarande vit!! Ska nu byta då den trasats sönder lite och jdet blir Fizik Double Tape, vit/röd.

Tillbaka
Topp