Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag kör oftast min Aeropress men den tar ju lite plats. Finns ju bra filterhållare också typ Soto Helix, Hario V60 eller Ikeas metallfilter (https://www.ikea.com/se/sv/p/oeverst-metallfilter-foer-kaffe-3-delar-rostfritt-stal-90360234/) mfl för drop och filter.När ni bikepackar, vad kör ni för kaffe? När jag har normalcampat med familjen kör vi kokkaffe med kaffekannan i trangiaköket, men nu har jag köpt en mindre variant av primuskök för bikepacking, och behöver en alternativ kaffetillreding. Jag har kikat lite på GSIs 3-kopparsperkulator och tänkte höra om någon har erfarenhet av dem, eller annat bra tips på kaffetillredning, som inte är kokkaffe.
Spejder Sport - Udstyr til eventyr
Danmarks første og største outdoor butik. Ejet af børn og unge siden 1945. Stor webshop med tøj og udstyr til friluftsliv. Vi hjælper og guider dig.outdoorbrands.se
gör det inte svårare än det är, det mesta är gott när en är i naturen och har ansträngt sig :)När ni bikepackar, vad kör ni för kaffe? När jag har normalcampat med familjen kör vi kokkaffe med kaffekannan i trangiaköket, men nu har jag köpt en mindre variant av primuskök för bikepacking, och behöver en alternativ kaffetillreding. Jag har kikat lite på GSIs 3-kopparsperkulator och tänkte höra om någon har erfarenhet av dem, eller annat bra tips på kaffetillredning, som inte är kokkaffe.
Spejder Sport - Udstyr til eventyr
Danmarks første og største outdoor butik. Ejet af børn og unge siden 1945. Stor webshop med tøj og udstyr til friluftsliv. Vi hjælper og guider dig.outdoorbrands.se
Bra tips, men jag gillar känslan av en puttrande kaffetillverkning, även ute i naturen. Det är för mig en del av upplevelsen, som är värd att få lite extraplats i packningen. Men om jag inte hittar en bra lösning så blir det nog den varianten ändå. Men kanske lyxar till det och kör Garant istället för Eldorado..gör det inte svårare än det är, det mesta är gott när en är i naturen och har ansträngt sig :)
eldorado snabbkaffepulver direkt i kall havremjölk om det är varmt ute. det löser sig på några minuter.
vanligt snabbkaffe i hett vatten blir godare om det får stå några minuter.
Hmm, smidig lösning med filter, tål att funderas på.Jag kör oftast min Aeropress men den tar ju lite plats. Finns ju bra filterhållare också typ Soto Helix, Hario V60 eller Ikeas metallfilter (https://www.ikea.com/se/sv/p/oeverst-metallfilter-foer-kaffe-3-delar-rostfritt-stal-90360234/) mfl för drop och filter.
Jag är ute efter en lösning där man slipper sila kaffe mellan tänderna. Har fått i mig så mycket sump i mina dagar så att jag gärna har en lösning där jag slipper det.Ett par skedar bryggkaffe i kåsan, på med kokvatten, rör om och låt kaffet sjunka till botten. Funkar kanon!
MSR metallfilter är bra.Jag kör oftast min Aeropress men den tar ju lite plats. Finns ju bra filterhållare också typ Soto Helix, Hario V60 eller Ikeas metallfilter (https://www.ikea.com/se/sv/p/oeverst-metallfilter-foer-kaffe-3-delar-rostfritt-stal-90360234/) mfl för drop och filter.
www.natmat.se
Brygger kaffe och te med Ica:s nylonfilter när jag lättpackar. Tar nästan ingen plats och har även använt den till att förfiltrera vattnet till vattenfiltret. Blir lite grums i koppen men det är ju bara stärkande!
Hemma och på paddelturer har jag ibland med Feltemas pressokanna i stål.Tefilter Långtidsmodell Ica Cook & Eat
Jämför priset på Tefilter Långtidsmodell ICA Cook & Eat och se vilken butik som levererar billigast till just ditt postnummer. En samlingsplats med över 80 000 produkter där du själv skapa din matkasse utifrån egna värderingar och behov.www.natmat.se
![]()
Kaffe-/tepress, 1 liter
Snygg presskanna i blankpolerat rostfritt stål. Kannan har dubbla väggar vilket ger termofunktion som gör att kaffet/teet håller sig varmt längre samtidigt s...www.biltema.se
thebarn.de
Fördelen är att den lilla modellen går att trycka ner i öppningen på en kopp, kaffekanna eller termos. Bryggningen sköter sig själv och kaffet håller temperaturen även i snålblåst. Sen drar man upp och med oljig näve kramar ur det sista dropparna, skakar ur sumpen och stoppar ned det i en liten zipplockpåse. Till skillnad mot bomullsfilter samlar nylonnätet inte på sig partiklar, bakterier och torkar på någon minut. Köpte mina på Ica under hundringen och tror tillverkaren heter Sara.ICA:s variant påminner mycket om filtersockorna de använder i Costa Rica, och de grabbarna kan sitt kaffe. Men de har också en liten ställning att sätta sockan på. Men ja, som jag sagt tidigare så tycker jag inte att något slår snabbkaffe på utflykt.
Jag tycker det är bra att de sakerna du nämner ovan är borttagna. Det ska vara köp och sälj för cyklar/cykeldelar/cykelkläder och inte massa friluftsutrustning imoHej grabar !
Är lite förvånad , att nästan alla mina annonser är borttagna ( tält , sovsäck och liggunderlag ) .
Saker som säljs på Happyrides annonssida ska ha cykelanknytning vilket din annons inte har.
Har dem sakerna verkligen INGEN anknytning till bikepacking ???
Vad tycker ni om det ?
Jag tycker att det hade varit rimligt med en kategori för bikepackingHej grabar !
Är lite förvånad , att nästan alla mina annonser är borttagna ( tält , sovsäck och liggunderlag ) .
Saker som säljs på Happyrides annonssida ska ha cykelanknytning vilket din annons inte har.
Har dem sakerna verkligen INGEN anknytning till bikepacking ???
Vad tycker ni om det ?
Nä? ?IMO cykelhålare ( som går att annonsera ) har mindre med cykling att göra än mina bikepacking prylar.....
Har blivit också straffad för mina annonser . Kan inte använda köp&sälj ( hoppas att bara som säljare )![]()
Jag gillar mitt Sawyer. Finns i lager hos tex Röda Stjärnan som har snabb frakt.Vad finns det för enkel/liten/lätt vattenrening som är praktisk att ha med sig men som faktiskt också finns köpbar just nu?
finns det för enkel/liten/lätt vattenrening som är praktisk att ha med sig men som faktiskt också finns köpbar just nu?
Jag gillar mitt Sawyer. Finns i lager hos tex Röda Stjärnan som har snabb frakt.
Katadyn-tabletter bör vara enkelt att hitta.
Jag gillar MSR Trailshot , finns bl a på Naturkompaniet
Om man vill ha något för nödsituationer som kan ligga i botten på väskan gillar jag det här. Har hört att de numera ska passa på en PET-flaska men kan ha missat något.
![]()
Lifestraw Personal Blue | Widforss
<p><p><strong>Användarvänligt och ultralätt vattenfilter, med vilket du kan dricka säkert vatten från förorenade vattenkällor direkt genom ett sugrör</strong></p><p>Med den här smarta uppfinningen kan du enkelt och säkert dricka vatten vart du än befinner dig. Genom ett sugrörsliknande...www.widforss.se
Någon med tips,om bra påsar som.man kan komprimera på "höjden"? Ska ha i tält + liggunderlag i på framstyret och vill kunna få bra plats mellan dropsen (vet inte om jag förklarar rätt...)
Visa bilaga 559839
Tänker kanske nåt som dessa kanske?
![]()
Sea to Summit Ultra-Sil eVent Komprimeringspåse XS grå - addnature.com
Sea to Summit Ultra-Sil eVent Komprimeringspåse XS grå - handla idag på addnature-com - allt inom outdoor & äventyrwww.addnature.com
Om påsen är helt vattentät är det ganska lätt att med påsen stående och endast rullad ett halvt varv eller så, pressa ut luften maximalt och sen rycka uppåt och rulla ihop. Väl ihoprullad kan den inte växa ut igen. I min värld behövs bara sådana där spänn-remmar på påsar som inte är vattentäta, typ sovsäckfodral.Någon med tips,om bra påsar som.man kan komprimera på "höjden"? Ska ha i tält + liggunderlag i på framstyret och vill kunna få bra plats mellan dropsen (vet inte om jag förklarar rätt...)
Visa bilaga 559839
Tänker kanske nåt som dessa kanske?
![]()
Sea to Summit Ultra-Sil eVent Komprimeringspåse XS grå - addnature.com
Sea to Summit Ultra-Sil eVent Komprimeringspåse XS grå - handla idag på addnature-com - allt inom outdoor & äventyrwww.addnature.com
Elit-bikepacking! Det går rykten på hela internet att ni visst var fler som körde mokabryggare. Respekt!Jag förstår att ni varit spända av förväntan på att se vilken kaffelösning det blev. Det blev denna setup i helgens tälttur.Visa bilaga 559855
Ryktena stämmer! Vi hade två stycken.Elit-bikepacking! Det går rykten på hela internet att ni visst var fler som körde mokabryggare. Respekt!