Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Och fin kopp! Jag bor inte nära något Ikea men då känns det värt att slänga ner en i kundvagnen när lite annat beställa :)Den har ju ingen smart ficka att packa sig själv i. Men om jag viker och rullar så får jag ner den i koppen utan bekymmer.
Edit: Vikt 125g.
Visa bilaga 625120
Visa bilaga 625121
Tjing! Börjar rycka i äventyrstarmen.. :)
Söker framgaffel med monteringsgängor (3ggr/gaffelben) för flaskställ/bikepacklösningar till en Canyon Grail AL7 från -2019.
Söker nått prisvärt o trillade över lite förslag på https://bikepacking.com/index/forks-with-bottle-cage-mounts/
Nån som vill dela med sig av erfarenheter, tips på gaffel?
Har sett lite olika längder på star river i nedpackad form - skulle du orka dela reellt längd-mått på det (behöver förstå om det får plats mellan bockarna)?Visa bilaga 625318
Visa bilaga 625324
Invigning av nya tältet. Sover på altanen men dottern i natt. Naturehike Star river. Känns som ett riktigt bra tält för pengarna!
Ja, vi sover åt ”fel” håll.
Det är väl dock så att pinnar är av en viss längd även ihopfällda, och om man inte vill se ut som cykel-möter-narval kan det ju finnas en vinning i att ha dem på bredden...Det är ju väldigt lätt att knöla ned ett tält i en passande drybag som du vet passar. Längd kan du ju lätt byta mot bredd om du vill.
Mitt Naturehike Cloud Up jag köpte hade fått plats i torrpåsarna på framgaffeln om det inte var för de ickebikepackinganpassade pinnarna. Så tältet får packas ovanpå styrväskan i helgens tur på Åland.Om tälten inte är gjorda för bikepacking så är det inte ovanligt att pinnarna är orimligt långa. Då får man sätta dem på överröret eller på något annat kreativt sätt frakta dem. (fördelen med en press! sätts upp med en pinne från skogen!)
Jag skall sätta upp det idag igen, kan ta lite mått dåHar sett lite olika längder på star river i nedpackad form - skulle du orka dela reellt längd-mått på det (behöver förstå om det får plats mellan bockarna)?
Jag brukar separera dem :) pinnarna för sig och tältet för sig SAS :)Mitt Naturehike Cloud Up jag köpte hade fått plats i torrpåsarna på framgaffeln om det inte var för de ickebikepackinganpassade pinnarna. Så tältet får packas ovanpå styrväskan i helgens tur på Åland.
Himmel vilket stort paket! Under toppröret kör jag men de är mindre (och har horisontellt och inte krökt topprör.Jag har ännu inte hittat något bra ställe för pinnar på min cykel. Eller "pinnar", det är mer som en gren.. fyra sektioner på 47cm med ⌀20mm. De får åka ovanpå påsen på styret, eller på sambons pakethållare.
Tack!Jag skall sätta upp det idag igen, kan ta lite mått då
Smart, man borde kunna fästa dem med kattstrypare, eller helt enkelt i remmarna till ramväskan.Himmel vilket stort paket! Under toppröret kör jag men de är mindre (och har horisontellt och inte krökt topprör.
skidstroppar ("voile straps") är supersmidiga att fästa sådant där bös med.kattstrypare
Ja, funderat på att köpa såna. Till skillnad från kattstrypare går de att återanvända.skidstroppar ("voile straps") är supersmidiga att fästa sådant där bös med.
Stängerna är 40cm när man buntar ihop dem. Enskilda stänger Max ca 38cm
Jag har ett Gossamer Gear The One som behöver 2x125 cm tältstänger. Jag körde förra året med MSRs teleskop och fick plats med dem inklämda bakom min Egress pocket framtill. (Bilder) De är 44 cm och på gränsen till för långa så jag kommer nog skaffa kortare. Gossamer Gears egna är 36 och Six Moon Designs 28 cm hopfällda. Då hade de fått plats i ramväskan.
För dom som ska skaffa tält för bikepacking kan det ju vara bra att ha längden på stängerna i bakhuvudet. Många tält (som GG the one) kommer ju utan stänger och då har man möjlighet att välja lämplig längd. (Det är f ö tältet som sitter fastspänt på sadelväskan. Tältet i sig packar litet och väger bara lite drygt 500g)
![]()
GOSSAMER GEAR The One and Two poles sets
GOSSAMER GEAR The One and Two poles sets available at OUTDOORLINE European stock with Express delivery within 1-2 dayswww.outdoorline.sk
![]()
SIX MOON DESIGNS 5 Section Aluminum Pole
SIX MOON DESIGNS 5 Section Aluminum Pole available at OUTDOORLINE European stock with Express delivery within 1-2 dayswww.outdoorline.sk
Säljer ni merch?Halva styrväskan är överraskningsskjortor till resten av gänget. Måste ju ha föreningskläder.
Inte ännu, vi är en helt nystartad och ännu så länge liten förening. Men jag ska höra med resten av styrelsen i helgen, om det är av intresse.Säljer ni merch?
Ia Yog-Sothoth! Jo men kolla gärnaInte ännu, vi är en helt nystartad och ännu så länge liten förening. Men jag ska höra med resten av styrelsen i helgen, om det är av intresse.
Blev nu ett Star River - blir säkert bra!Stängerna är 40cm när man buntar ihop dem. Enskilda stänger Max ca 38cm
Behöver verkligen en sån. De gamla väntar i djupet.Halva styrväskan är överraskningsskjortor till resten av gänget. Måste ju ha föreningskläder.
Bikepacking med militärcykel? Absolut, det går jättefint.
Jag slängde upp liggunderlag, tält och sovsäck på pakethållaren och drog iväg igår kväll klockan nio. Rutten gick på allt från asfalterade vägar, till lösa grusvägar, till vandringsstigar.
Visa bilaga 627074Visa bilaga 627075Visa bilaga 627076
Visa bilaga 627095Visa bilaga 627096Visa bilaga 627097Visa bilaga 627098Visa bilaga 627099Visa bilaga 627100
Visa bilaga 627101
Klockan halv elva var jag framme efter två mils cykling, övernattningsplatsen fick bli en ekdunge på en halvö ute i Mälaren. Jag reste tältet, la mig för att sova och sov som en stock i typ elva timmar.
Visa bilaga 627102
Sedan slängde jag upp allt på cykeln igen och cyklade hem samma väg idag.
Jag hade det hur trevligt som helst, men som synes så skulle min utrustning kunna uppgraderas.
Sovsäcken jag använder är min morsas som hon hade i Scouterna på 90-talet. Det är verkligen inte en ultimat sovsäck, packstorleken är enorm och det krävdes underställ och skidstrumpor för att överleva 4 grader i den. Vad jag ska köpa istället har jag inte kommit fram till, men jag vill ha något som klarar 0-gradigt väder och har liten packstorlek. När det kommer till sovsäckar märks det att man får det man betalar för, för under 2000kr har jag svårt att finna något som låter vettigt och jag skulle helst inte vilja lägga ut mer än så på en sovsäck.
Mitt självuppblåsande liggunderlag införskaffat på Lidl förra veckan är av förklarliga skäl inte heller så bra. Letar efter ett liggunderlag som kan användas året runt, gärna R-värde över 4 och som har liten packstorlek. Jag har funderat på Big Agnes Rapide SL.
Får se vad det blir i slutändan och uppskattar förstås förslag på utrustning.
Jag köpte ett styre från Ukraina för dryga tusenlappen och åkte på 28 spänn i moms/tullavgift och Postens deklarationsavgift förstås. Jag skulle absolut kunna tänka mig att prövaEn liten bubblare som dykt upp är Ukrainska
The best ratio of weight to heat insulation and great functionality of down quilt is SLEEPER QUILT 850FP
SLEEPER QUILT down quilt - sleeping bag with the best ratio of weight and insulation and great functionality.liteway.equipment
Jag har ingen aning om hur det funkar med tull och sådant nu, men det kan kanske vara kul att kolla upp. Det där är alltså inte en klassisk sovsäck, utan med som ett täcke som du kan dra kring liggunderlaget också. Så du behöver ett liggunderlag med samma r-värde för att få de lägsta temperaturangivelserna.
Mäter vi volym i muminmuggar nu? :) Sea-to-summit Nano Daypack, 30 g, mycket lättare (även lättare plånbok, så win-win!).Den har ju ingen smart ficka att packa sig själv i. Men om jag viker och rullar så får jag ner den i koppen utan bekymmer.
Edit: Vikt 125g.
Visa bilaga 625121