Bikeshop i Tallinn?

Hot Chili

Ny medlem
Bikeshop i Tallinn?
Som ämnet säger, finns det någon Cykelaffär i Tallin som kan rekommenderas?

Några andra tips vad man kan göra i Tallinn (reser med min fru, så glöm det med torsk.....)
men kanske några rekommendationer för restaurang, affärer, osv.

Bikeshop i Tallinn?
All mat kan du dra av (minst) 40% på jämfört med svenskt pris. alkoholskatten ska eller har gått upp men vi pratar ändå om billiga öl o drinkar;) SPA-behandlingar(http://www.viroweb.ee/tallinn/eesti.asp?luokka=sanatooriumid), taxiresor,hårklippning o allt sånt är billigt som 17 jmf med här.
nya grejer som dom uppgraderat sig på efter sovjettiden, såsom data,MP3spelare telefoner, cyklar osv är inte stort billigare där, och märkena är i regel sämre, dock kan du göra klipp på märkeskläder;)

OCH Du måste ABSOLUT prova deras specialare "küslaugu leivad" bitar av mörkt bröd stekt i olja och vitlök som doppas i gräddfilsdip som öl-tilltugg, hur sjukt gott som helst.

EDIT: 100 Estniska kronor= ca 60 svenska.

Senast redigerad av en moderator:
Bikeshop i Tallinn?
här hittade jag några cykelaffärer i tallinn om du vill kolla.

Tallinn
AUTHOR ESINDUSKAUPLUS
Kauplus "Author"
Tallinn, Vesse 4B
Tel. 609 9928

Avatud
E-R 10.00-19.00
L 9.00-16.00
P Suletud
Vaata kaarti

Kauplus "Velospets"
Tallinn, Rohu 13
Tel. 677 4990

Kauplus "Dünamo"
Tallinn, Liivalaia 5
Tel. 646 3256

Kauplus "Velomaan"
Tallinn, Pärnu mnt 41
Tel. 646 3504

Velo Pood
Tallinn, Tartu mnt. 30
Tel. 6010 166
Avatud:
E-R 10.00 - 19.00
L 10.00 - 16.00
E-post: velo@velo.ee

EKS Kaubamaja
Tallinn, Mustamäe tee 12
Tel. 656 6518

Bikeshop i Tallinn?
Nu var det ett par år sen jag var där men shopping av kläder var billigt som... Kolla Stockman för NK-känslan, finns mindre klädbutiker bl.a. en som sålde Tiger till riktigt bra priser. Minns inte var den låg riktigt, utkanten av gamla stan i alla fall (Tigerbutiken alltså).

Ta en middag på De Oolde Hansa (så tror jag att det hette) ligger mitt i gamla stan går inte att missa. Serverar "medeltidsmat", har ibland barder och trubadurer som spelar, en annorlunda men otroligt nice upplevelse.

Enjoy

//cmadius

Bikeshop i Tallinn?
Min familj och jag har köppt 5 cyklar i Tallin på en afär som heter Hawaii Express. Butiken ligger lite utanför själva Tallin centrum i en del som heter Pirita. Bara å ta en taxi ut dit. Taxi är en sak som är mycket billigt i Tallin. Där på Hawaii Express jobbar en kille som heter Ervin som jag och min familj känner. Snacka med honom så fixar han det ni söker =D

>TigerMale skrev:
----------------------------------------
>OCH Du måste ABSOLUT prova deras specialare "küslaugu leivad" bitar av mörkt bröd stekt i olja och >vitlök som doppas i gräddfilsdip som öl-tilltugg, hur sjukt gott som helst.

Är halv estnisk och har mycket släktingar kvar i Estland. Kul att någon vågar prova lite Estniska specialare =D Något som jag tycker väldigt mycket om och som jag brukar köpa med mig hem är något som heter Sprotid. Det är små rökta fiskar i olja eller tomatsås på konserv. De lägger man på något mörkt bröd och avnjutes med en öl.

Ha en trevlig tripp i Tallin =D

Bikeshop i Tallinn?
Min tjej köpte cykel där för några år sedan.

Jag ska kolla med henne vad butiken hette...

Billigt var det iaf, men hon jämförde med finska priser, vilka är väl saftiga.

Bikeshop i Tallinn?
Gumae skrev:
-------------------------------------------------------

>
> >TigerMale skrev:
> ----------------------------------------
> >OCH Du måste ABSOLUT prova deras specialare
> "küslaugu leivad" bitar av mörkt bröd stekt i
> olja och >vitlök som doppas i gräddfilsdip som
> öl-tilltugg, hur sjukt gott som helst.
>
> Är halv estnisk och har mycket släktingar kvar i
> Estland. Kul att någon vågar prova lite Estniska
> specialare =D >

Muidugi julgen, muidugi proovin:D

Bikeshop i Tallinn?
>TigerMale skrev:
>Muidugi julgen, muidugi proovin:D

Helt rätt ;)

Och du har helt rätt om ölen också =D
A.Le Coc är riktigt god! Saku är det inge fel på häler!

TigerMale, har du några kopplingar till Estland eller?? Verkar ju kunna en del =D

Bikeshop i Tallinn?
Gumae skrev:
-------------------------------------------------------
>
> TigerMale, har du några kopplingar till Estland
> eller?? Verkar ju kunna en del =D

mul on ka paar sugulased seal:)

och skam till sägandes så har jag inte besökt hawaii-express, trots att det finns både i tallinn och
tartu:( men på din inrådan ska även jag ta mig en titt där.

nägemist;)

Tillbaka
Topp