[Bilder] 4 blöta DH bilder från igår

Mårten

Aktiv medlem
Inget fancy shmancy, bara Prällevippen (Preacher aka. Jon Lindgren) som är ute och glider.

jonsv2.jpg

jonesey2.jpg

jonesey.jpg

img_3388-edit.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Stervelo: Japp, 2:an är för grön och 4:an är för röd. Om man nu ska ha allting exakt "korrekt" balanserat.

Jag sket i det eftersom jag ville ha den blöta mossan tokgrön och i den 4:e ville jag framhäva det röda. I dunno, jag är inte jättenöjd med någon bild så...tillbaka till ritbordet återigen.

H: Mm, jag börjar dock bli sjukt trött på det, men jag har inget direkt val just nu... Ekonomin i bott efter att ha förköpt mig på kamera och objektiv.

42Hz: Japp, den är inte bara snygg - den går som ett jävla skott också. Jon har inget med det senare att göra, det handlar bara om cykeln.

Stelben: Tack. Makes two of us - även om det kanske blev lite väl. :)

Så jävla häftiga bilder, den första bör utnämnas som bästa dh-bilden 2010 i mellansverige.

Jons 88 blev svinfin och klibborna på 40an är pricken över iét.

//M

Ge canons dpp en chans om du är trött på att redigera raw bilder, det är snabbjobbat. Ta det lugnt med färmättnaden och skärpning på bilder med så högt iso. Den första bilden är grym, härligt med dimman!

Riktigt snygga bilder! Blir toksugen på att skaffa DH! Men särskilt blött tycker jag inte att det ser ut att ha varit...

Så här såg det bland annat ut idag i gömmarskogen...
Mtb100328detglleratthllasigpspngen.jpg ht=652

Det kallar jag blött...;-)

Senast redigerad av en moderator:
Najs:-)

Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Inget fancy shmancy, bara Prällevippen (Preacher)
> som är ute och glider.
>
> http://www.martenkihlkrans.se/wp-content/gallery/a
> nggarden-27-mars-2010/jonsv2.jpg
>
> nggarden-27-mars-2010/jonesey2.jpg
>
> nggarden-27-mars-2010/jonesey.jpg
>
> nggarden-27-mars-2010/img_3388-edit.jpg

thomalin skrev:
> Riktigt snygga bilder! Blir toksugen på att
> skaffa DH! Men särskilt blött tycker jag inte
> att det ser ut att ha varit...
>
> Så här såg det bland annat ut idag i
> gömmarskogen...
>
>
> Det kallar jag blött...;-)

på med pontoner och trampa på :)

Timothy: Tack, provade DPP med första laddningen bilder jag tog med kameran, tröttnade fort. Nu rockar jag Lightroom istället och får nog säga att jag föredrar det arbetsflödet. :)

Skärpa bilder? Bara den första som är skärpt (25% smart sharpen i PS). Den sista är lite för pillad med och jag råkade lägga ett filter med lite kornighet på den utan att märka det förrän alldeles nyss när jag pillade med samma filter igen. Undrade just varför den var så kornig... :D

Färgmättnaden är en smaksak. Punkt. Lite för mycket på två av bilderna kanske, men det ger lite sån In your face-känsla, inbillar jag mig iaf.

swiftness skrev:
> Ingen snö!?
> Fet hoj han fick ihop, den där Jon.

+2

Alltsågaaaaah! Jag vill också ha sådär snöfritt i skogen. Jag tror bestämt att det har börjat växa grön mossa på min DH (vem vet, den kanske egentligen är orange?) när det egentligen borde vara tvärt om.

.....okej, det där var ett försök till ordvits som inte ens höll göteborgsnivå.

//Kristin

Gött att lightroom funkar för dig. jag tycker det är lite segjobbat när man har många bilder, för mycket justeringsmöjligheter :) Kanske ska ge det en chans igen. Jag gillar att dpp kan läsa de inställningar man har gjort i kameran och att dpp sparar redigeringen i raw-filerna istället för en databas.

Timothy: Jag gillar motsatsen, att jag alltid har kvar en orörd råfil även efter att jag pillat i Lightroom.

Med flaggningfunktionerna går det snabbt att sålla, först flaggar jag de som verkar vettiga, sen filtrerar jag bort allt ovettigt. Därefter går jag igenom mer noga och petar bort flaggorna på allt som inte är keepers.

Måste bli bättre på att lära mig sålla redan innan jag tar bilden dock. Har alldeles för lätt att ta bilder "för att det kanske kan bli bra", måste sluta med det och bara ta bilder jag vet blir bra. Borde skaffa ett mindre minneskort, ett 512mb istället för nuvarande 16gb skulle nog få mig att bli mer kräsen.

Gillar första bilden i första versionen oerhört mycket. Hela "Var är landningen"-dilemmat är spännande. Och vad kollar Jon på egentligen? Vad är det för spår, och vart ääär landningen? Jag tycker du borde skicka in den där till en fototävling.

Tycker den nya versionen är lite för ljus. Ngt mittemellan orginalet och den andra?

Tillbaka
Topp