Bilintresse hos cyklister?

Race

Medlem
Hej
Som rubriken lyder finns det något större bilintresse hos cyklister?

Själv är jag sjukt intresserad av bilar och har varit hela mitt liv.

/ Race

Bilar är äckliga, men kan vara bra för att köra cyklar i.

Det är inte PK med bilar idag - att vara bilintresserade är ungefär lika socialt accepterat som att gilla knark.

Bengt-re sa:
Bilar är äckliga, men kan vara bra för att köra cyklar i.

Det är inte PK med bilar idag - att vara bilintresserade är ungefär lika socialt accepterat som att gilla knark.

Allt som innehåller ordet "EL" är PK, elbil.
Ja, iofs, ligger man med isabella lövin eller kör stora stena är det ok med dieselbil också.

Ja
IMG_20180901_081716.jpg

Är väl som vanligt att PK-folkets åsikter tar mycket mer plats i media. Gäller tex försvaret och fordon.
Majoriteten av sveriges befolkning vill ha ett försvar, men i media verkar det som att varenda människa vill lägga ner försvaret.
Verkar vara samma med bilar.

Manurhin2 sa:
Man får inte skriva om bilar och motorcyklar för då får hen-maffian spel .

M

Startgas sa:
Är väl som vanligt att PK-folkets åsikter tar mycket mer plats i media. Gäller tex försvaret och fordon.
Majoriteten av sveriges befolkning vill ha ett försvar, men i media verkar det som att varenda människa vill lägga ner försvaret.
Verkar vara samma med bilar.

"hen-maffia", "PK", jag ser inga smilies. Missar jag någon ironi eller benämningarna används på fullaste allvar?

Husbil e rätt ballt, typ racerbil på bana kan oxå vara kul..
Det mesta däremellan är inget för mig direkt, dom flesta av dom verkar ha tak dock,och det kan ju vara väldigt skönt när det är dåligt väder och man är trött och frusen.
Kan dock erkänna nyttan av en ibland, typ när man vill 40mil bort och köpa ny cykel tex =p

Alla som cyklar är snälla och alla som kör bil är dumma! Har jag läst. På något cykelforum. Mellanting och att man kan vara cyklist, bilist, yrkeschaufför osv existerar inte. Man kan bara vara det ena eller det andra. Vi och dom.

Älskar bilar! Framförallt rally å rallycross. Är nåt speciellt när dem får en "standardbil" å gå så inni helvete bra :)

Har hjälpt bröderna Hansen å Far me cykelgrejer flertalet gånger... riktigt spännande å höra om deras äventyr å allt jobb bakom!

Doctor C sa:
Alfakrull sa:
En 1988 Saab 900i Jubileum?
Stämmer bra det!
plumse sa:
Alfakrull sa:

Snyggt!
Och appropå PK och bilar... Den där typen av solskydd kallades "N-stege" där jag växte upp.

Bakrutejalusi är väl det korrekta ordet, raggartrappa känns också välanvänt. Ord som folk far illa av att höra försöker jag undvika så långt det går, det är liksom en mindre uppoffring för mig än vad det påverkar andra.

Senast ändrad:
Undrar vad "hen-maffian" tycker om elbilar? Å ena sidan är det lite anti-bil, vilket borde vara bra, men å andra sidan kan det påminna om elcyklar, vilket är satan själv...

Edit: Doh!, missade att ämnet redan berörts...

Senast ändrad:
ooms sa:
Drosa sa:
Hasse#7 sa:
Det skall vara OT. Var hamnar den här då?

Fyrhjulig moped?
Ja, inte mycket till deformationszoner på den. Att sitta i den ute i trafiken är nog ungefär lika säkert som att sitta på en moped...

Intressant aspekt för att komma från en cyklist :)
Fyra av fem på Euro NCAP har jag för mig och man maxar typ 80km/h av räckviddsskäl. Men nej, man vill inte testa säkerheten ändå.

H. sa:
ooms sa:
Drosa sa:
Hasse#7 sa:
Det skall vara OT. Var hamnar den här då?

Fyrhjulig moped?
Ja, inte mycket till deformationszoner på den. Att sitta i den ute i trafiken är nog ungefär lika säkert som att sitta på en moped...
Troligen avsevärt säkrare än Saaben som postades längre upp i tråden.
Hade tänkt skriva det själv. Möjligtvis med undantag för sub 10km/h, då tar 80-tals kofångarna hand om det.

Hasse#7 sa:
Fyra av fem på Euro NCAP har jag för mig och man maxar typ 80km/h av räckviddsskäl. Men nej, man vill inte testa säkerheten ändå.

Tjena!

Största problemet för i-MiEV är dålig säkerhet för fotgängare.

Kneecap sa:
Hasse#7 sa:

Tjena!

Största problemet för i-MiEV är dålig säkerhet för fotgängare.

Och när den frontar något som är tyngre.
Skulle hellre sitta i en Volvo, Mazda6, BMW 3+ eller liknande än den där fjäderlätta sardinburken i en verklig krock.
I labb-miljö är det enklare att få bra resultat även för livsfarliga fordon jämfört med en incident utanför labb-miljön.

plumse sa:
Och när den frontar något som är tyngre.
Skulle hellre sitta i en Volvo, Mazda6, BMW 3+ eller liknande än den där fjäderlätta sardinburken i en verklig krock.
I labb-miljö är det enklare att få bra resultat även för livsfarliga fordon jämfört med en incident utanför labb-miljön.

Tjena!

Den är ju så lätt så den studsar iväg. ?

Sjukt ointresserad av bil. Har bil men den används när vi ska storhandla eller skjutsa dottern på f*tb*llsmatcher och en eller två långresor på sommaren. Däremellan står den. Kör så lite att jag måste underhållsladda batteriet stup i kvarten för att den ska starta nästa gång jag behöver den...

Haha!
Sant.
Och faktisk skulle nog den trots allt vara säkrare än Saaben. En modern lätt bil är oftast säkrare än en stor gammal.

edit:

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp