Även jag har haft ett stort bilintresse, men det har falnat betydligt, till detta sällskaps förmodade glädje till förmån för cykelintresset istället.
Bidrar ändå med några stycken bilar som jag faktiskt njutit av genom åren
Volvo 242 Turbo Evolution -83, snabb och ovanlig Volvo som byggdes för att klassa in speciella tävlingsdetaljer i dåvarande Grupp A
Saab 900 Turbo 16v Aero -84, en fantastisk bil som jag fortfarande saknar ibland, utrustad med trimkit på 192hk, oxblodsfärgad läderklädsel och den stora vingen på bakluckan. (Bilen på bilden är dock inte min, men en nästintill identisk frånsett vingen)
Alfa Romeo GTV, ombyggd med den större 3.0 liters sexan. Vad ska man säga, italiensk sportbil med ett motorljud som bara det är en anledning att någonsin äga en sådan. Rolig och snygg, men ganska hopplös som bruksbil.
Porsche 911 Turbo -81. En pojkdröm naturligtvis som jag hade förmånen att äga och köra några år. Kusligt snabb och karaktärsfull bil, men rädslan för avundsjuka vandaler och dyrbara reparationer förtog lite av glädjen tyvärr. Kul att ha ägt men egentligen inte särskilt saknad.
Yonnas Golf väcker minnen till liv. Faktiskt var en sådan inblandad när mitt bilintresse började dö..... Om någon vill höra den storyn så säg till, men lite kortfattat så innehåller den en fullständigt kaotisk tågresa mellan ostkusten och Halmstad när nämnda Golf skulle köpas, en skräckfylld bilfärd genom Halmstad tillsammans med 2st modelliknande skönheter, en gratis pizza i stadens utkanter och en minst lika kaotisk hemresa. Med tåg. Utan Golf.....
Mvh Ulf S.