Billig headcam med SD-minne?

Jo, jag har en massa klipp. Det enda som finns publicerat är nog filmen från helgen efter midsommar i Gesunda. Alla headcamklipp i den är filmat med digital hero'n.

Är dock inte riktigt kompis med batterilivslängd å sånt. Ska testa med NiMH-batterier istället för vanliga köpe-diton.

khaleb skrev:
-------------------------------------------------------
> Nedan länk är till film tagen med ATC-2K monterad på styret.

Tittade lite på den igår faktiskt. Riktigt tråkiga färger och det känns som "filmduken" fladdrar i vinden, någon slags vågform-tjosan som inte är som den ska.

jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> En Gopro Digital Hero 3 är på väg till vårt
> testlabb nu.

Har den sånt där standardfäste under för stativ? 1/4", annars blir jag ledsen i ögat.

Men Gopro Digital Hero 3 verkar ju ligga i bäst pris/kvalitets klass.
När kommer (eller har jag missat) labbrapporten jomper? kan du länka till videon?

Dustinhome:

GOPRO DIGITAL HERO 3 DIGITALKAMERA 995,00 kr
CORSAIR SECURE DIGITAL 133X 2GB 350,00 kr

Totalt: 1 345,00 kr
Moms ingår med: 269,00 kr

Det var ju ett riktigt trevligt pris! Ska beställa när jag får pengar :)

EDIT:

tar man:
GOPRO DIGITAL HERO 3 DIGITALKAMERA 995,00 kr
LEXAR SECURE DIGITAL (SD) 2 GB 225,00 kr
Totalt: 1 220,00 kr
Moms ingår med: 244,00 kr

Så prispressar man lite :)

Senast redigerad av en moderator:
Precis, Dustin Home. Beställde igår vid tre och halv ett idag var det på mitt postkontor. Man kan inte anklaga Dustin å Posten för å vara långsamma.

Så det blir spännande att glutta på ikväll. Imorgon kväll är det inplanerat lite cykling så då får den hänga med.

Stalle

Vi använde en sådan under semestern och den var otroligt prisvärd. Klarade övergångar mellan sol och skugga riktigt bra och snabbt. Lagom vidvinklig för att funka som hjälmkamera.
Tyvärr hade vi inte något riktigt hjälmfäste, men efter ett par försök så fick vi bra vinkel och gaffatejpade fast den. Eftersom den saknar display så blir det lite extra pill med vinkeln.

Jag ska försöka skriva ihop ett test och länka till lite oredigerat material. Den är värd pengarna men har en del avigsidor.

Jag har också haft min hero3 ett tag nu, hade med den i alperna. Den funkar ok så länge man har hög spänning i batterierna, men är avig att få fast på hjälmen på ett bra sätt. När man väl satt dit den så måste man ju ta bort den för att byta batterier, vilket man behöver efter en liten stund. Och då måste man hitta rätt vinkel igen.. suck. Om någon tillverkar en smart hjälmlösning för kameran, så posta gärna en bild.

Kung Stalle skrev:

>
> Så det blir spännande att glutta på ikväll.
> Imorgon kväll är det inplanerat lite cykling så
> då får den hänga med.
>
> Stalle

Nå, hur var den?

/STEFAN

Någon måste väl ha lyckats med att fånga en video sekvens med denna gopro hero 3 saken ??
lägg upp nåt nu :-) vill ju veta om det är värt att köpa en eller inte

Well orkade inte vänta på ett klipp längre la en beställning i morse på en och jag lovar att samma dag jag får den kommer det lligga ett klipp i full kvalite ute för alla som väntar

Det finns en hel film från helgen efter midsommar i gesunda. Alla headcamsekvenser i den är filmade med digital hero-kameran.

Väntar spänt på prov i dagsljus=) Prima med en billig hjälmkamera. Skulle vara intressant hur länge batterierna håller och hur länge 2Gb räcker?

Obs, det följer inte med något hjälmfäste. De ska ha hjälmfäste färdigt i september.

2GB ska räcka till 54 minuter video men jag har aldrig fått batterierna att räcka så länge.

Dustin har höjt priset nu, mest troligt för att vi köper upp alla :D
1395 är prislappen nu... de höjde idag, jag beställde i lördags :)

Tillbaka
Topp