Blockettråden 2

Blockettråden 2
Tyckte detta var ganska roligt ... "välvårdad" (vet dock inte om det är en synvilla (som säljaren säger))

oops.png

Blockettråden 2
Plötsligt visar det sig att alla felmonterade hojjar från Elgiganten, Fultema mfl kanske inte var felmonterade iaf. Bild: Bikerumor

Bilagor

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    98.9 KB · Besök: 91
Blockettråden 2
Bergsmannen sa:
Plötsligt visar det sig att alla felmonterade hojjar från Elgiganten, Fultema mfl kanske inte var felmonterade iaf. Bild: Bikerumor

Det där var tidigare ganska vanligt på lagtempo och bancykling, för att kunna ligga ännu lite närmre framförvarande cyklist/pacer. Det knepiga har väl varit att förstå varför så många i lågbudgetsegemntet för gatcyklar valt att optimera för detsamma. :-)

Blockettråden 2
nisseson sa:
Bergsmannen sa:

Det där var tidigare ganska vanligt på lagtempo och bancykling, för att kunna ligga ännu lite närmre framförvarande cyklist/pacer. Det knepiga har väl varit att förstå varför så många i lågbudgetsegemntet för gatcyklar valt att optimera för detsamma. :-)

Ja det är nog ingen vet :)

Blockettråden 2
Hade kanske kunnat platsa i "fula cyklar"-tråden men lägger den här. Undrar hur pass lång slaglängd det är i "dämparen i ramen" i nuläget... Möjligen ospända skruvar för max flexibilitet

Bilagor

• Screenshot_20190818-174627_Facebook.jpg
    Screenshot_20190818-174627_Facebook.jpg
    217.3 KB · Besök: 62
Senast ändrad:
Blockettråden 2
Blockettråden 2
ulfalf sa:
Cannondale jekyl 1000 sa:

Verkar vara årets CV-skörd som ska bort.

Kan ingen göra något åt den här säljaren, han har härjat tidigare också med alldeles för orimliga mängder grejer...

I någon om trådarna om bedragare så har han bekräftats vara en cykelintresserad person. Inget fuffens alltså. Kan tyvärr inte hitta det inlägget just nu. Någon annan som kan hjälpa till?

Edit. Spacekitty hittade rätt innan mig!

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Spacekitty sa:
ulfalf sa:

Kan ingen göra något åt den här säljaren, han har härjat tidigare också med alldeles för orimliga mängder grejer...

Men det finns dom som går i god för att han är en reko cykelnörd. https://happyride.se/forum/read.php/1/3570652/3587627#msg-3587627

Där ser man. Det vore ju onekligen roligt och definitivt ett slag i mångas fördomscentrum om det vore så!

Blockettråden 2
ulfalf sa:
Spacekitty sa:
ulfalf sa:

Men det finns dom som går i god för att han är en reko cykelnörd. https://happyride.se/forum/read.php/1/3570652/3587627#msg-3587627

Där ser man. Det vore ju onekligen roligt och definitivt ett slag i mångas fördomscentrum om det vore så!

Samma annonser snurrar till och från på fb, det är nog mest svårsålt.

Blockettråden 2
desmo sa:
ulfalf sa:

I någon om trådarna om bedragare så har han bekräftats vara en cykelintresserad person. Inget fuffens alltså. Kan tyvärr inte hitta det inlägget just nu. Någon annan som kan hjälpa till?

Edit. Spacekitty hittade rätt innan mig!

Att ha så stor ruljans på cykelparken är fascinerande även för en nörd. Säkert jättereko. Försökte kommunicera med han på FB förr men det var rätt svårt.

Blockettråden 2
Tomcaten sa:
https://www.blocket.se/uppsala/Marcedes_K_C_200_87016744.htm?ca=11&w=3

En ny mercedes modell, K C 200. Wow den visste jag inte om.

"FÖRST TILL KVARN.
Bra bil funkar bra i motor och låda. Säljes på grund av ny bil köp. Sommar och vinterdäck i bra skick."

Jag springer redan efter en sån här bil med så mycket fakta i annonsen.
Regnummer syns ju i annonsen så uppgifter finns hos transportstyrelsen. Säljaren har bara ägt den i en vecka, så vad vet han om den? Bara 4 ägare och 15400 mil så kan faktiskt vara ett fynd. Skattefri om några år.

Blockettråden 2
Tomcaten sa:

Hade en kund för några år sedan som hade två st w126or som han ville sälja, jag kände att jag inte hade tid och råd med några sådana projekt, det var något med att dom inte var intypade med motorerna som satt i... Men jag ville inte skambjuda så jag sa inget pris trots att han var på mig flera gånger under flera månaders tid.... Något jag grämde mig när det visade sig att han sålde båda till en kille för 6.000kr....

Blockettråden 2
w126 är en av de mest uppskattade bilarna som finnes idag.

Jag överväger att gå en generation bakåt för att köpa en sån.

Driftsäkrare än Yamato-skeppet.

Se bara sån vacker inredning.

16789899_1796761383907513_4005002547629654016_n.jpg

Blockettråden 2
NickPick sa:
Tomcaten sa:

Känns ju som att modersmålet är något annat än svenska.

Njae

Frän instagram utrustning.

"Utrustning
ABS-bromsar
ACAirbag
förareAirbag passagerare fram
Centrallås
Farthållare
Sätesvärme fram
Svensksåld
NY BESIKTAD
följa oss på Instagram < Kaching