Bont (breda cykelskor)

Bont (breda cykelskor)
Har också ett par CX237 wide sedan några år och nåt tusental mil. Kändes lite hårda runt kanterna i början men blir bara bättre för var dag.

Bont (breda cykelskor)
Har just kommit hem efter en tur med mina nya Giro. Det funkar inte. Höger fot får sådan värk på utsidan.
Vad ska man ha när det gäller MTB då (lätt MTB, "gravel" kanske)?

Bont (breda cykelskor)
Har just kommit hem efter en tur med mina nya Giro. Det funkar inte. Höger fot får sådan värk på utsidan.
Vad ska man ha när det gäller MTB då (lätt MTB, "gravel" kanske)?

Bont funkar utmärkt. Håller dock inte riktigt att gå på om underlaget är grov makadam....
DFDA7C82-4449-4E79-8C2D-6B99D2F7EE3E.jpeg

För ett sätt nya klossar tar Bont bara 800:- utan att blygas. En tub liquid sole att limma fast liken blev ett rimligare alternativ :-)
Jag köpte en iläggssula med bra hålfotsstöd hos Grolls där de har en sorts magisk platta som läser av behovet när man står på den. Vete fan hur det går till men funkar gör det.
Just min modell av Bont lär inte finnas längre men formen är outstanding och att de kan bakas blir lixom pricken över i-et.

Senast ändrad:
Bont (breda cykelskor)
Bont funkar utmärkt. Håller dock inte riktigt att gå på om underlaget är grov makadam....
Visa bilaga 419863

För ett sätt nya klossar tar Bont bara 800:- utan att blygas. En tub liquid sole att limma fast liken blev ett rimligare alternativ :-)
Jag köpte en inläggssula med bra hålfotsstöd hos Grolls där de har en sorts magisk platta som läser av behovet när man står på den. Vete fan hur det går till men funkar gör det.
Just min modell av Bont lär inte finnas längre men formen är outstanding och att de kan bakas blir lixom pricken över i-et.
hmm, ok, nä isåfall går de fetbort. Jag vill ha en "vanlig" hikingsula som håller lite grova tag på fikarasten :)

Bont (breda cykelskor)
Haft bont på mtb. Tycker de inte riktigt lyckats med sulan. Inte dålig isig. Men blir så uppenbart att de på Vaypor bara tagit en lvg sko o limmat på sula. Eller så var det förut. Höll sådär. O nästan på gränsen för styva på mtb. Men har de kanske ändrats sulan senaste tiden?

Bont (breda cykelskor)
Kör just nu s-pyre i wide. Funkar för mina breda fötter. Men fått gå upp en storlek. Annars är lakes 237 i cx eller mx modeller kanske intressant i wide, funkade för mina breda fötter.

Bont (breda cykelskor)
Fick hem ett par Lake CX176 wide idag. Storlek 46 (har 290mm fötter). Brukar använda 45 i vanliga skor, mina Scott MTB skor är 48...

187orna var något små för mig. Blev att beställa Cx237 wide i storlek 46.5 i stället. Hoppas de passar...

Ganska OT men tänkte det kanske kan hjälpa någon som funderar på Lake skor men inte har möjlighet att testa.

Tillbaka
Topp