Bredd fälgtejp?

taglind

Medlem
Bredd fälgtejp?
Mina DT E 1900 var inte tejpade på min nya hoj =/ Ska därmed köpa tejp och undrar vilken bredd det ska vara på den. Fälgens innermått 25 mm, yttermått 30 mm.

Erfarenhet av DT vs Stans tejp?

Hjälp tack =)

Bredd fälgtejp?
Gorilla tejp, finns på Mekonomen i Kungälv. Asdyr men säkert billigare i längden än "tubeless" tejp. Rivs i lagom bredd.
Dom har även den transparenta versionen. Sannolikt orivbar men internet påstår att den är bra.

Bredd fälgtejp?
Biltema silvertejp funkade kanon för mig när jag inte hittade TL-tejp i rätt bredd.. Kör bara det sen dess =)

Bara riva/skära i rätt bredd.

Senast ändrad:
Bredd fälgtejp?
Silvertejp och gorillatejp kan funka utmärkt. Se bara till att den inte lämnar klister kvar när ni tar bort den.
Kan bli ett rent h-vete att få bort...
Det finns lite varianter där dom tydligt uppger att tejpen inte lämnar klisterrester

Bredd fälgtejp?
Silvertejp är sämre på allt jämfört med gorillatejp.

Gorillatejp lämnar inga limrester. Det delaminererar inte. Det tätar bättre och har mycket bättre lim. Tejpen känns dessutom mycket tåligare.

Silvertejp gillar jag inte alls. Testat och kommer inte använda det igen. Finns säkert olika kvalitéer beroende på tillverkare men gorillatejpen är the shit ändå.

Bredd fälgtejp?
SalkinL sa:

Gorillatejp lämnar inga limrester. Det delaminererar inte. Det tätar bättre och har mycket bättre lim. Tejpen känns dessutom mycket tåligare.

Silvertejp gillar jag inte alls. Testat och kommer inte använda det igen. Finns säkert olika kvalitéer beroende på tillverkare men gorillatejpen är the shit ändå.

Att den lämnar limrester kan jag visst intyga...var tvungen att tejpa om mina fälgar efter två säsonger då tejpen av någon anledning börjat släppa i kanten på vissa ställen. Den ena fälgen lyckades jag få bort det mesta av tejpen utan rester, på den andra fick jag dock skrapa limrester i någon timme! Gorillatejpslimlagret är tjockt och vill liksom sitta där det sitter fick jag erfara. Annars är gorillatejp mycket bra till tubeless, starkare och tätare tejp är nog svår att hitta, om det ens går!.

Bredd fälgtejp?
tutham sa:
SalkinL sa:

Att den lämnar limrester kan jag visst intyga...var tvungen att tejpa om mina fälgar efter två säsonger då tejpen av någon anledning börjat släppa i kanten på vissa ställen. Den ena fälgen lyckades jag få bort det mesta av tejpen utan rester, på den andra fick jag dock skrapa limrester i någon timme! Gorillatejpslimlagret är tjockt och vill liksom sitta där det sitter fick jag erfara. Annars är gorillatejp mycket bra till tubeless, starkare och tätare tejp är nog svår att hitta, om det ens går!.

Sedär, olika erfarenheter. Kanske påverkas av vilken gucka man kör med. Jag brukar kunna dra av tejpen utan att få mer än några pytte fläckar av limrester. Det försvinner på några sekunder med t-sprit och microfibertrasa.

Bredd fälgtejp?
DT's tejp(27mm) fungerade iaf utmärkt! =)

Bilagor

• IMG_8635.JPG
    IMG_8635.JPG
    148.3 KB · Besök: 94
Bredd fälgtejp?
Ser bra ut, hur var den att montera?
det ser ut som att du har fått ner den ordentligt i botten.
Stans-tejpen testa 4289 är så jäkla stel så det är rätt bökigt att få ner den. Man brukar få sträcka som fan och köra med slang först några vändor för att få den att sätta sig.

Bredd fälgtejp?
Stewe sa:
Stans-tejpen testa 4289 är så jäkla stel så det är rätt bökigt att få ner den. Man brukar få sträcka som fan och köra med slang först några vändor för att få den att sätta sig.

Den var mycket smidig att montera. Valde DT eftersom att den verkade vara "formbar" vilket stämde bra. Bara att dra på bitvis och trycka ner ordentligt i rännan.

Använde taktik i film:

Drog i gucka direkt efteråt, inga problem =)

Bredd fälgtejp?
Stewe sa:

Använde den på mina nya fälgar och det var inga problem att forma efter fälgen. Tryckte ner den i mitten först och sidorna sen. Har höll tätt direkt.

Tillbaka
Topp