Bruka Allvar!
Brukar iofs ta turer när det är lite saltat och fuktigt och då kan man välja på raspande fälgar (få ju ta skräphjulen :-) j eller skivor som plötsligt är "döda" vin inbromsning. Nu är det inte hela världen för de har hitintills inte "dött" samtidigt och man har ju goda marginaler i det vädret. Men jag har hitintills inte upplevt fälgbromsar "död" på samma sätt. Bli sämre - javisst - men inte så överraskande.Jensen sa:I de förhållanden du kan tänkas vilja rasta din racer är det inte skitsnack.emmer sa:Nej. Det är skitsnack.Jensen sa:Skivorna isig bidrar till att bromsverkan är jämn oavsett väder. Eller mer jämn än vad en fälgbroms någonsin blir.emmer sa:Då undrar jag hur du kan få det till "Om man nu inte bara ska kolla på att skivor /../ så är bromsverkan alltid lika oavsett väder."?Jensen sa:Spela inte dum. Jag syftade på skivbromsar.emmer sa:Inte hydrauliska men kan för mitt liv inte påstå att de skivorna tar lika oavsett väder. Hur hydrauliken påverkar det får du gärna förklara.Jensen sa:Sätter en slant på att du inte kört något (eller inså fall väldigt lite) med hydrauliska fälgbromsar.
edit: Kan ju bero på sintrade belägg på klossarna till oken, men de varar ju i vart fall en stund :-)
Senast ändrad: