Bruka Allvar!
Vare sig när det gällde EPO, färgmatchning eller korv.Konkret sa:Henrik_E sa:Sjukt opro att inte matcha sadel och linda.
Är man kapten så är man. Påstår du att der Kaiser inte körde enligt reglerna?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vare sig när det gällde EPO, färgmatchning eller korv.Konkret sa:Henrik_E sa:Sjukt opro att inte matcha sadel och linda.
Den där listan placerade Moulton minicyklar på top10 men frihjul dög inte....NLC sa:Någon som ser (hydrauliska) skivbromsar på listan? Road.cc - "10 inventions that changed the bicycle"
Så här långt bara en i en kommentar som inte vågar stå bakom sitt förslag, vilket ju är begripligt...NLC sa:Någon som ser (hydrauliska) skivbromsar på listan? Road.cc - "10 inventions that changed the bicycle"
Du glömmer att emmer ärLuthman Photography sa:"If you think about the disc brake in everything, whether it’s the car, or the motorcycle, and also the mountain bike, it’s so logical, because with the disc brake you can have more precise control."
Dvs ungefär det alla här redan sagt. Inga konstigheter.
JTF sa:Förbjud klungkörning!!1111!##??%%
Och ändå kör jag med skivor? Mysko.Henrik_E sa:Du glömmer att emmer ärLuthman Photography sa:"If you think about the disc brake in everything, whether it’s the car, or the motorcycle, and also the mountain bike, it’s so logical, because with the disc brake you can have more precise control."
Dvs ungefär det alla här redan sagt. Inga konstigheter.klimatskivbromsförnekare.
Henrik_E sa:Vare sig när det gällde EPO, färgmatchning eller korv.Konkret sa:Henrik_E sa:Sjukt opro att inte matcha sadel och linda.
Luthman Photography sa:Jo, det är ju svårt att diskutera med någon som hellre skär ut sina egna lårfiléer än tar till sig andras argument.
LesGrossman sa:Luthman Photography sa:Jo, det är ju svårt att diskutera med någon som hellre skär ut sina egna lårfiléer än tar till sig andras argument.
Problemet är ju bara att ni inte har några vettiga argument......
Luthman Photography sa:Och Itera.
Bengt-re sa:Sjukt opro att ha mtb bromsar på en racer
I framtiden finns inga skuvbromsar på lvg-cyklar. Lika lite som det inte förekommer snökedjor på F1-bilar.
Det du missar är att på mtb så fyllde skitbromsar ett syfte, så icke på en lvg-cykel.
Ja visst var det fånigt att de ens övervägde att tillåta eländet!
Ja grunden är att det är onödigt, tungt, dyrt, ger fula hjul och är möjligen farligt.
Skivbromsat är fjantigt - oki!?
Töntigt, fult, tungt, onödigt och farligt. Varför i hela fridens namn skulle man tillåta något sådant? .
Det är ju som med kinesiska kolfiberramar - det räcker ju inte att man väljer rätt teknik : det ska göras på rätt sätt oxå...me.I.am sa:denna manifestation av Svensk ingenjörskonst, inte gjorde succé.
Det är konstigare än så. Det handlar om modulation. Orsaken till att skivor kan bromsa mer är att man bättre känsla när man bromsar lite. Så när man ska bromsa i en utförslöpa inför en kurva så bromsar man mindre med skivbromsarna för då bromsar det mer.me.I.am sa:Jag har fundilurat på det här med framtida masskrockar bland proffsen inför kurvorna i utförskörning. Ni vet där de med skivbroms inte ens hinner säga "oups" innan dom kraschat in i framförvarande med fälgbroms som måste börja bromsa någon kilometer innan kurvan. Kan inte de med fälgbroms beställa hjul med skivbroms och helt sonika bara flytta över de här däcken med överlägsen friktion mot underlaget så de kan börja bromsa lika sent?
me.I.am sa:Jag har fundilurat på det här med framtida masskrockar bland proffsen inför kurvorna i utförskörning. Ni vet där de med skivbroms inte ens hinner säga "oups" innan dom kraschat in i framförvarande med fälgbroms som måste börja bromsa någon kilometer innan kurvan. Kan inte de med fälgbroms beställa hjul med skivbroms och helt sonika bara flytta över de här däcken med överlägsen friktion mot underlaget så de kan börja bromsa lika sent?
me.I.am sa:Jag har fundilurat på det här med framtida masskrockar bland proffsen inför kurvorna i utförskörning. Ni vet där de med skivbroms inte ens hinner säga "oups" innan dom kraschat in i framförvarande med fälgbroms som måste börja bromsa någon kilometer innan kurvan. Kan inte de med fälgbroms beställa hjul med skivbroms och helt sonika bara flytta över de här däcken med överlägsen friktion mot underlaget så de kan börja bromsa lika sent?
wobblie sa:Bengt-re sa:Sjukt opro att ha mtb bromsar på en racer
I framtiden finns inga skuvbromsar på lvg-cyklar. Lika lite som det inte förekommer snökedjor på F1-bilar.
Det du missar är att på mtb så fyllde skitbromsar ett syfte, så icke på en lvg-cykel.
Ja grunden är att det är onödigt, tungt, dyrt, ger fula hjul och är möjligen farligt.
Töntigt, fult, tungt, onödigt och farligt. Varför i hela fridens namn skulle man tillåta något sådant? .
Bengt-re har ju rosat tråden med rationella och sakliga argument redan från start. Finns inget mer att diskutera.
Bengt-re sa:wobblie sa:Bengt-re sa:Sjukt opro att ha mtb bromsar på en racer
Bengt-re har ju rosat tråden med rationella och sakliga argument redan från start. Finns inget mer att diskutera.
Det är alltid lika roligt att se trendkänsliga nyteknikkramare gå i taket av lite provokation. BTW beställde jag en ny cykel igår - med fälgbroms såklart.
Å inte ens hydraulisk fälgbroms?Bengt-re sa:BTW beställde jag en ny cykel igår - med fälgbroms såklart.
Bengt-re sa:wobblie sa:Bengt-re sa:Sjukt opro att ha mtb bromsar på en racer
Det är alltid lika roligt att se trendkänsliga nyteknikkramare gå i taket av lite provokation. BTW beställde jag en ny cykel igår - med fälgbroms såklart.
ForesterGuy sa:Bengt-re sa:wobblie sa:Bengt-re sa:Sjukt opro att ha mtb bromsar på en racer
Nyteknik? Skivbromsar på cykel?
emmer sa:Då undrar jag hur du kan få det till "Om man nu inte bara ska kolla på att skivor /../ så är bromsverkan alltid lika oavsett väder."?Jensen sa:Spela inte dum. Jag syftade på skivbromsar.emmer sa:Inte hydrauliska men kan för mitt liv inte påstå att de skivorna tar lika oavsett väder. Hur hydrauliken påverkar det får du gärna förklara.Jensen sa:Sätter en slant på att du inte kört något (eller inså fall väldigt lite) med hydrauliska fälgbromsar.
Nej. Det är skitsnack.Jensen sa:Skivorna isig bidrar till att bromsverkan är jämn oavsett väder. Eller mer jämn än vad en fälgbroms någonsin blir.emmer sa:Då undrar jag hur du kan få det till "Om man nu inte bara ska kolla på att skivor /../ så är bromsverkan alltid lika oavsett väder."?Jensen sa:Spela inte dum. Jag syftade på skivbromsar.emmer sa:Inte hydrauliska men kan för mitt liv inte påstå att de skivorna tar lika oavsett väder. Hur hydrauliken påverkar det får du gärna förklara.Jensen sa:Sätter en slant på att du inte kört något (eller inså fall väldigt lite) med hydrauliska fälgbromsar.
emmer sa:Nej. Det är skitsnack.Jensen sa:Skivorna isig bidrar till att bromsverkan är jämn oavsett väder. Eller mer jämn än vad en fälgbroms någonsin blir.emmer sa:Då undrar jag hur du kan få det till "Om man nu inte bara ska kolla på att skivor /../ så är bromsverkan alltid lika oavsett väder."?Jensen sa:Spela inte dum. Jag syftade på skivbromsar.emmer sa:Inte hydrauliska men kan för mitt liv inte påstå att de skivorna tar lika oavsett väder. Hur hydrauliken påverkar det får du gärna förklara.Jensen sa:Sätter en slant på att du inte kört något (eller inså fall väldigt lite) med hydrauliska fälgbromsar.
emmer sa:Nej. Det är skitsnack.Jensen sa:Skivorna isig bidrar till att bromsverkan är jämn oavsett väder. Eller mer jämn än vad en fälgbroms någonsin blir.emmer sa:Då undrar jag hur du kan få det till "Om man nu inte bara ska kolla på att skivor /../ så är bromsverkan alltid lika oavsett väder."?Jensen sa:Spela inte dum. Jag syftade på skivbromsar.emmer sa:Inte hydrauliska men kan för mitt liv inte påstå att de skivorna tar lika oavsett väder. Hur hydrauliken påverkar det får du gärna förklara.Jensen sa:Sätter en slant på att du inte kört något (eller inså fall väldigt lite) med hydrauliska fälgbromsar.
LesGrossman sa:hur ofta tar man ut sin racer i snöslask?
HåkanC sa:LesGrossman sa:hur ofta tar man ut sin racer i snöslask?
En del oftare än andra, särskilt de som får betalt för att cykla
tex i Giro d'italia
/Håkan
Sannolikt, bilden är från en klassisk etapp från -88LesGrossman sa:snygg Lancia förresten, måste vara en 80-talare
HåkanC sa:Sannolikt, bilden är från en klassisk etapp från -88LesGrossman sa:snygg Lancia förresten, måste vara en 80-talare
/Håkan
mikaeljc sa:Tråden fyller ett år idag, har inte orkat läsa igenom. Kan någon sammanfatta.