Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
emilkarl sa:Jag har idag en Steps men kommer ha betydligt kortare cykelvägar från och med juni. Idag pendlar jag runt 5.5 mil men framöver kommer det kanske bli någon mil per dag.
Velar lite mellan interna och externa växlar... Är lite inne på Alfine 11 med gates men det kräver väl batteri o laddningar o dret? Räcker Alfine 8 till på bullitten eller vill man ha 11, med barn, hund och matkäk? Eller ska man köpa en ram o sätta en 1x11 på?
hug0 sa:Har du en Bullitt-Steps idag men vill ändå bygga en utan eldrift?
LvHs Alfine 11-kit är med Di2 ja, tyvärr. Eller ja, är säkert grymt men jag tycker det känns lite väl överarbetat med batteridriven växling av navväxlar. Andreas (?), han som kör Stockholmsaffären, kunde iaf förra sommaren bygga ihop en Alfine 11 utan Di2 om så önskades. Jag köpte en ram och deras Gates-kit och resten löst och byggde själv Alfine 11 med Gates. Funkar väldigt bra men skulle valt lättare utväxling idag. Vi bor i område med mycket backar och med last så är jag otrevligt ofta nere på 1ans växel...
Skrev om mitt bygge här http://www.cyklopedia.se/lastcyklar/bullitt/
emilkarl sa:Oh tackar! Ja alltså jag tänker sälja Stepsen o bara köra en vanlig. Känns overkill med el när man inte ska köra motvind i 2.5mil till jobbet längre. Det är ju en bra idé att köpa en ram, aldrig byggt ihop något själv men jag kanske kan inspireras av din tråd där, den ser ju episk ut om inte annat! Vilken utväxling hade du rekommenderat?
calleking sa:Kanske har nämnts i tråden men: är det någon som transporterat sin Bullitt på biltaket monterad på någon av Thules cykelhållare? T.ex. Outride 591 eller någon annan variant? Hur gör ni för att transportera cykeln vid semestrar och dylikt?
Kekke sa:
Om man lastar cykel på taket. Användt ett år. Perfekt. Köpt direkt wwc. USA.
Nu rör jag mig bort från trådens ämne... Men om du vill ha en lastcykel som är lätt att transportera, tycker jag att du skall kika på cyklarna från Douze. Deras cyklar går nämligen lätt att dela i två delar.calleking sa:Hur gör ni för att transportera cykeln vid semestrar och dylikt?
Miss Lycka sa:Sitter hon inte lite lågt?
Miss Lycka sa:Sitter hon inte lite lågt?
Henrik_E sa:Om någon vill ha en onödigt dyr hipsterhanteverksheritageartisinallastcykel: https://www.juggernautcargobikes.com/cargo-bike/
Miss Lycka sa:Hennes föräldrar kan ju höja sadeln.
beastmode sa:En kort undran, hur gör ni vid cykelövergång/passage där stolpen med knappen sitter precis intill vägen man ämnar korsa? Känns som att det är en väldigt vanlig placering och som spontant inte känns kompatibel med flakcykel, men är det ett reellt problem?