Visa bilaga 550489
Båda barnen prickade in påskhelgen för en episk magsjuka, därav all tid för att sitta hemma och skruva istället för att vara ute och cykla. Den gröna skogstraktorn väntar fortfarande på ett vevlager som jag hoppas dyker upp imorgon, så Stumpjumpern fick det bli för dagen lilla mek. Långt nere i bra-att-ha-lådan låg denna lilla goding, en XT-kassett (CS-M750), niodelad, som efter en grundlig rengöring ser riktigt bra ut:
Visa bilaga 550490
Visa bilaga 550494
Före och efter bilderna på hojen:
Visa bilaga 550491Visa bilaga 550492
Jag är otroligt nöjd efter denna operation (rengjorde och fettade lagren också, alles bueno) och har nu dessutom en 12-kuggad Shuriken att ha i innerfickan, om man nu skulle råka bli omkörd av nån fit jäkel ute i skogen. Det verkar alltså som om jag kommer att monstercrossa the sweet jesus out of hojen, att putsa på en kataloghoj är väl helt enkelt inte min grej. Men, jag kommer att försöka hålla det något sansat, mer stealth neo-retro, lite små moderniseringar utan att det syns för mycket. Setupen med växlingen får jag återkomma till, däremot kan vi diskutera resten av cockpit:
Visa bilaga 550498Nitto B136AA? Kort 100mm reach, kommer att vara viktigt. Svart styrlinda, eller en chockrosa (förmodlingen inte, blir för mycket)? Newbaums med shellac? Kommer nog att köra med skinwalls på däcken så brunt funkar också, Panaracer Smoke/Dart XC finns i lager och passar retro-looken, helst skulle jag vilja had Gravelking SK men i 26-tum har de varit slutsålda överallt ett bra tag nu. To be continued...
Visa bilaga 550504