Maakus
Aktiv medlem
[Byggtråd][Evil Offering] Schizofren Ondska "Is that a 29er? Ugh!"
Är det resterna av en Mattoc?Manitou suger dessutom, ser ut såhär efteråt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är det resterna av en Mattoc?Manitou suger dessutom, ser ut såhär efteråt.
Vad hände ?? casade eller??Ja. Malaga tog den.
Vad hände ?? casade eller??
Så den bara blev så utan att du märkte varför.ja ja...Vaddå? jag cyklade ju!
Tydligen ingick inte skylten ?Coolt med en så stor skylt. Antar att du har den i garaget?
Tydligen ingick inte skylten ??
Men jag fick en gaffel i alla fall ?
Visa bilaga 402171
Kunde inte riktigt hålla mig utan pressade på crownrace och satte i styrlager och låste med en styrstam jag hade liggandes så jag kunde se hur det såg ut ihop med ram + gaffel + hjul. Det blir nog bra det här ?
Tog ingen bild tyvärr och den står lite brötigt till i väntan på fler delar, så ni får hålla er till tåls en stund ?Vi vill också se ?
Najs. Ett riktigt trevligt styre?Äntligen är allt beställt. Trodde jag skulle få alla paket idag, men tydligen är inte alla paket lika viktiga i DHL/Postnords ögon.
Jag fick det här i alla fall, bakdäck och styre är ju kul! Synd bara att framdäck och styrstam ligger i det andra paketet ?
(tillsammans med drivlina, bromsar och sadel...)
Visa bilaga 404942
Det här med att tillverka ett shim för att få rätt vinkel på kabelanslutningen kändes ju som en bra plan, tyvärr visade det sig att det handlade om en ganska tunn kant. Så jag rotade reda på lite EK och gjorde ett kopparclips.
Visa bilaga 405221
Det funkade jättebra, förutom att det var lite väl tjockt, så aktuatorn bottnade ungefär ett varv tidigare, men i samma vinkel...
Så det fick bli plan B, flytta stolpen ett hack i höljet, så nu pekar aktuatorn snett bakåt och texten på stolpen pekar snett åt sidan ??
Men det såg inte så dumt ut ändå tycker jag, så det blir nog bra ?Visa bilaga 405223
V2.1Fiffigt fixat!
Är det v2 eller 2.1?
Har vägt in de flesta komponenterna nu och exceltabellen pekar på en totalvikt på strax norr om 13,5 kg med pedaler.
(Dock borde jag beställt ett luftningskitt för magurabromsar...)
Oj, det var oväntat lätt totalvikt.Har vägt in de flesta komponenterna nu och exceltabellen pekar på en totalvikt på strax norr om 13,5 kg med pedaler.
(Dock borde jag beställt ett luftningskitt för magurabromsar...)
Tror det är ett Oneup kolstyre, ser väldigt bekant ut?När får vi se lite byggbilder, och vad är det för styre?
Just det samma ?Tror det är ett Oneup kolstyre, ser väldigt bekant ut?
Ang totalvikten, det kanske är en mindre storlek än L?
2-300g brukar det kunna diffa, då är jag mer med på vikten. Blir ett fint bygge!Det är en medium, så säkert runt 100-200g lättare än large (å andra sidan en medium med 462mm reach ?)
Just det samma ?
En liten blocker just nu är att jag även saknar verktyg för gängat DUB-vevlager. Men men, hoppas kunna låna ett imorgon.
Lite långt från Värmland, men tack ändå ?Hojta om du behöver låna, finns ett på Norrmalm.
Lite långt från Värmland, men tack ändå ?