Martinmat
Aktiv medlem
[Byggtråd] från stöldgods till pendlarhoj
Snygg!
Snabb trots rakt styre?
Tillräckligt för jobbpendling iaf ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Snygg!
Snabb trots rakt styre?
Hade varit ballt med ett corner bar :)
Så snyggt, älskar skaparglädjen och gaffel lyfte verkligen hojen. Många tummar upp för räddningen!
Hmmmm nu blev man lite Sugen kanske perfekta kompromissen mellan krull å rakt. Såg ju ganska ball ut å man kan köra sina vanliga reglage ?
Ja skärmarna på senaste bilden känns som du snott av något stackars barn ?Idag kom skärmarna och vevlagret, blir till att montera imorrn, med det väder som råder nu ska det bli nice med heltäckande skärmar️?️?Visa bilaga 646028
Borra bort nitarna för fästet till framskärmen, sätt fästet på ovansidan av skärmen istället. Vill du komma närmre så lägger du ett par distanser mellan skärm och fäste för att nita ihop det igen.Igår kom som sagt skärmarna tänkte att jag slänger dit dem lite snabbt efter lunch….
Det var bland det jävligaste jag pysslat med. Antingen var medföljande skruvar för korta eller för långa, slutade med att jag fick åka på swedol och köpa skruvar i ”rätt” längd.
Visa bilaga 646253
Tur att det är billigt med lösvikt.
Fick även modda skärmen nere vid vwvaprtiet för det skulle gå fritt.
Visa bilaga 646254
Å efter lite kapande av stag mm så sitter de nu på plats. Hade gärna sett en tightare fit vid framhjulet men gaffeln är så hög så går ej sänka mer, kanske går göra ngn egen lösning för att få ner skärmen mer? Idéer?
Visa bilaga 646255
Men förutom det så blev jag nöjd med montaget till slut. Ser nu fram emot blöta pendlingar och geggiga grusvägspass i höst ?
Visa bilaga 646256
Vevalgerbyte får bli imorrn tappade lite sugen på att skruva efter skärmdebaklett ?
Du skall skaffa en kompis med en pneumatisk nitpistol.Smutt, måste bara kolla om ngn i vänskapskretsen har popnitstång
Behövs och behövs, det skall alltid vara lite överkurs!Behövs det för dettta? Trodde det räckte med en vanlig popnitstång?
Sixten sågade det mesta hejvilt! ?När man läser detta ångrar man sej nästan att den gamla utslitna pendlingscykeln (fälgbromsad Aspect) fick hamna i containern. En man som kallades Sixten sågade den modellen regelbundet i sina inlägg, kanske var det det som bidrog till Scottens öde.
Har suttit och tittat på alt-bars på aliexpress men inte köpt ännu. Har en helstel MTB jag ibland överväger att gravelifiera men är inte helt bestämd än.Lite sugen på nytt styre. Surly Corner bar ser bra ut men är ganska dyrt å väger bly.
Ngn som testat aluminium varianten från ali express?
![]()
GRAVEL Bikes 31.8mm Bike Handlebar PRO External Swing Angle Design Bicycle Handlebar Big Angle Bend Handlebars - AliExpress 18
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Priset gör mig sugenKunde inte motstå längre tog å blippade hem ett sånt här idag
Multiposition Gravel Handlebar Black 25.4x540mm RIDEWILL BIKE Handleb
- Weight: 910 g - Material: Steel - Width: 500 mm - Suitable for all standard MTB gear and brake levers - Handlebar diameter: 25.4 mm - Drop: 95.2 mm - Backsweep: 65.2&dewww.ridewill.com
Har nått en ålder då jag känner att vikten är sekundärt speciellt på ett monstercross bygge som detta ev blir. Vill jag ha lätt får de bli fullcarbon hoj mmPriset gör mig sugen
Vikten gör mig inte sugen
lättare än specen i webbshopenPriset gör mig sugen
Vikten gör mig inte sugen
Fake news, vajsing på vågen vägde 895gr…lättare än specen i webbshopen Visa bilaga 740439
En snabb provsittning å känns lovande. Men alldeles för lång styrstam väntar på en betydligt kortare å med 35 graders lutning. Borde komme under nästa vecka. Är samma bredd som surlys bredaste dvs 540mm mellan ”hoodsen” och 710mm som bredast nere i bocken.Mäktig bredd! Har du provsuttit? Hur känns handpositionerna?
Håller med, ser mycket bättre ut med väskan där ja.Köpte för en någon vecka sedan en top tube väska, tycker den visuellt trollar bort lite av spacertornet, ger mer harmoni till eller vad tycker ni? Se med och utan nedan
Visa bilaga 743702Visa bilaga 743703
Bra visuellt trolleri.Köpte för en någon vecka sedan en top tube väska, tycker den visuellt trollar bort lite av spacertornet, ger mer harmoni till eller vad tycker ni? Se med och utan nedan
tempopinnar och väska under pinnarna tror jag kunde va nåt på den hojen.Köpte för en någon vecka sedan en top tube väska, tycker den visuellt trollar bort lite av spacertornet, ger mer harmoni till eller vad tycker ni? Se med och utan nedan
Gjorde lite ärenden å körde en mil idag, lite ovant i början men kändes bara bättre å bättre, redigt stabilt även i snömodden nere i bocken och skönt att kunna variera ställningar, helt klart ett lyft mot det raka styretBra med väskan!
Hur känns den att cykla på med styret?