Makten skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad du än väljer för gaffel så bör helsvart
> bli snyggast. Synd att "kladda ner" en så tjusig
> ram med olika färger på komponenterna:-)
Jag är benägen att hålla med! När Bike-discount väl har skickat rätt nav så ska klistermärkena bytas mot de längre ner i inlägget. DT må köra rött, men det funkar inte när det är rosa på ramen! Nån måtta får det allt vara!
cruxet skrev:
>
> Du kanske inte slår i pedalerna så mycket som
> jag gör och då kan det vara värt att prova i
> alla fall.
Flera gånger per repa, är inte ett dugg rädd om vare sig pedaler eller vevarmar. Att jag inte knäckte/slog sönder ramen vid BB't på EVOn var rena miraklet! Påfrestningen från att skicka veven med full kraft rakt i en sten måste vara rätt påtaglig även för ramen. Men det håller ju uppenbarligen. Ska bli kul & se hur Next-vevarna håller i skogen..
Frågan är om det finns några vettiga (lätta) alt. till Shimano (XTR)? Vad valde du?
Att döma av den länkade tråden & en snabb googling så verkar det hända samma sak från 520 till 980?! Skälet till varför jag listat Shimano är att konkurrenternas i- & urklick inte verkar lika bra när man läser om dom. Jag har bara kört Shimano tidigare.
soderblom skrev:
> DVO Diamond kommer både som grön och svart.
> Båda alternativen finns att beställa hos flera
> näthandlare, men jag har inte heller sett mer
> info om leveransstart.
Såg det nu hos Silverfish. Fräsigt med svart.. Lite nya dekaler på den så funkar det!
Dock sjönk intresset som en sten i vatten när de lista priset till 800 pund. Med dagens växklingskurs (Heja Sverige!) & lite frakt landar det ju på över 10k. Som theBrand säger så uppfatta även jag den lite som likvärdig till Piken fast med OTT & HSC.
Jag resonerar lite som så att ska de va dyrare än klassledande Piken, så bör det inte vara några tvivel om att den är bättre. Fox 36 är enda gaffeln jag lyckats läsa mig till ska ha en klar fördel över Piken. Styvare med 20mm & mer lämpad för ren DH. 1100€ när cykeln inte ens ska nyttjas till DH känns onödigt.
Det blir en Pike med andra ord! Eventuellt byte nån gång i framtiden när det finns vettiga jämförelser & jag vet att man isf. får något som passar mig bättre.
> Sedan finns ju andra alternativ på bakdämpare
> med.. ;-)
>
Stålfjäder må va mysigt, men behövs inte för det tilltänkta användningsområdet. 3-400gr i onödan är ett big no-no till detta bygge, även om det står Öhlins på grejerna.
Rätt färg!