n3wton
Aktiv medlem
[Byggtråd] Omnium Cargo - bilersättaren?
Den verkar ju seriöst bra! Generellt har jag nog insett att man ibland vill ha låda, och ibland inte. Har haft en gammal grönsakslåda fastspänd ibland hittills, och den har jag fått dumpa på något ställe för att få med något annat, vilket inte är optimalt. Kan man vika ihop lådan "försvinner" den ju. Ska fundera vidare - tack för kvalitetstips!Jag har denna vikbara låda (Large) till min Y-frame (Large) kärra:
https://shop.planet-used.com/shop/en/carry-freedom-faltbox-mit-deckel.html. Samma storlek som din låda. Måttet är en halv Euro-pall.
Det är hög kvalité på lådan och smidigt att kunna vika ihop den till ett platt paket, inte minst vid förvaring. Det är en stor låda och väger en hel del. Varken kärran eller lådan är något jag tar med mig in i mataffären när jag ska handla, men perfekt när man ska till återvinningen med en tv, micro och massa kartonger. Samtidigt.
Så här i efterhand hade jag kanske haft större behov av den mindre lådan, en 1/4-Euro-pall.
Med en Omni kanske det är smidigare med en mindre låda för att enkelt kunna slänga ner lite småsaker? Större saker brukar vara enklast att bara spänna fast. Men mindre saker kanske du bara slänger ner i dina väskor?
Om jag någon gång skulle byta min Xtracycle lastcykel så står Omnium högt upp på önskelistan. Ser fram emot fler uppdateringar i denna byggtråd!