[Byggtråd] Randonneurskan goes aero.

Aj, min plånbok!

Nu är växelgruppen beställd oxå.

Capture.JPG

Man flyttar lite på gränserna med tiden. Bara växelgruppen är nästan dyrare än vad hela min instegsracer var när jag beställde den.

ohellstrom sa:
Jenny W sa:
GoranS sa:
Finns det något måldatum för när den nya skönheten kan visas upp för omvärlden?

Ja Till sista mars är ambitionen att den ska vara färdig.

Oooh, du pressar planen - var det inte Valborg innan?

Ja, jag får öka lite. Har chattat med Klas Johansson om bikefit och han har tid att hjälp mig i slutet av mars. Den 16/4 åker jag till Alicante och då vill jag ha med mig min Dead Pony

Så är växelgruppen oxå på G

:D Förväntansfull som ett barn dagen innan julafton :DDD

Capture.JPG

E: Beställt från EDELRAD. Trevliga, snabba och hjälpsamma att ha och göra med.

Senast ändrad:
Så verkar det som om jag fått tag i en beggad ISM-sadel oxå för ett bra pris. Skönt att slippa flytta den jag har mellan cyklarna. Snart har jag allt och lite till som ska sitta på ponnyn.

xyz-saft sa:
Bra skit! Behöva flytta saker blir aldrig bra. Särskilt inte när det är sadeln som man vill få till vettig position på.

Klas frågade om jag hade två sadelstolpar oxå eftersom jag vill ha cykeln till olika saker :( Nja... Någon måtta får det vara. Får bli en kompromiss.

Verkar som om växelgruppen är på ingång oxå...

Capture.JPG

...men varför skriver de att "The recipient was not present and has been informed. " Jag har inte fått någon hämtlapp och inget sms, inget mejl. Inte ens en grå liten fågel.

Hade ju tänkt att premiära med en 200k i helgen men det ser ut som om det blir skitväder (Har inga dubbdäck). Kan ju vara en tröst att börja bygga cykel på riktigt i stället.

Jenny W sa:
Hade ju tänkt att premiära med en 200k i helgen men det ser ut som om det blir skitväder (Har inga dubbdäck). Kan ju vara en tröst att börja bygga cykel på riktigt i stället.

Om det är bara dubbdäck som saknas kan du få låna av mig, färdigmonterat på hjul (RS10)... Du vet var de står ;-)

Senast ändrad:
NLC sa:
Jenny W sa:

Om det är bara dubbdäck som saknas kan du få låna av mig, färdigmonterat på hjul (RS10)... Du vet var de står ;-)

Du är en riktigt kompis du. ;p

Senast ändrad:
NLC sa:
Jenny W sa:

Är osäker på att de passar i ramen. Hur breda är däcken på fälg? Äh, jag pmar dig. :)

NLC sa:
Det finns 3 typer av fåglar; pjoddar, krågor och ånkor.

Japp.
"Pjodd" är ju ett annat ord för liten fågel så duva borde egentligen gå under "kråga" (om jag ska vara lite självkritisk)
Ånka är alla fåglar i vattnet, ifall någon undrar.
Nu är skånskalektionen slut för idag, barn.

Jag mätade lulet (däcket alltså) igår och det är exakt 26,9 mm. Sen var det svårt att pela in skjutmåttet för att mäta mellanrummet mellan däck och ram men jag uppskattar det till ca 4-5 mm på varje sida så 30 mm (om måttet är "true") borde faktiskt få plats.
Fast nu börjar det brinna i knutarna om jag ska hinna kitta cykeln till Brevet och infinna mig i Trollis för start 08:00 på lööda´. Har ett hus att flyttstäda och allt ligger i lådor i lägenheten, såå... hitta allt som jag behöver är en historia för sig. Det lär väl bli snö, kyla, mörker och helvete så jag måste ha typ allt med och på mig.

Jeppe_E sa:
Jenny W sa:
Va fan. Ska man vara fotograf för att bygga cykel nu oxå. Eller inte bygga :) Har ju inte börjat ännu. Snart.

Jag kommer över med min kamera och studioblixtar så att Happymobben kan godkänna bygget ;)

Meh, jag är inte någon "mobb". Tyckte bara att det var dåligt med bilder med tanke på trådens omfattning.

castrello sa:
Jeppe_E sa:
Jenny W sa:
Va fan. Ska man vara fotograf för att bygga cykel nu oxå. Eller inte bygga :) Har ju inte börjat ännu. Snart.

Jag kommer över med min kamera och studioblixtar så att Happymobben kan godkänna bygget ;)

Meh, jag är inte någon "mobb". Tyckte bara att det var dåligt med bilder med tanke på trådens omfattning.

Ber om ursäkt, det var mest menat som ett skämt. Det kommer nog att bli bilder när Jenny får tummarna loss :)

Tillbaka
Topp