[Byggtråd] Världens lätt... snyggaste* Scott Genius

Verkar ju helt klart vara ett populärt beslut det här. Var ett par roliga kommentarer på Instagram också haha.

Tergorotas sa:
?

Min sambo hade dödat mig om hon hade vetat vad jag gjorde med en ram för kostnaden av en resa till maldiverna deluxe.
Är fortfarande (otroligt nog, hallå?!) singel så passar på att göra så mycket galenskaper jag bara kan just nu!

fhloston sa:
Vasaruattramenkostade? :-)
56k med styre och gaffel, men det kanske inte är en förmildrande omständighet eftersom jag strippade den också... Hmm...

Paco sa:
Efter EST så är du min idol här på Happy?
Svårt att konkurrera där, så klart nöjd med andraplatsen!

Min sambo hade dödat mig om jag köpt en tramsig resa istället för en cykel jag verkligen vill ha.

Jag gillade iof färgsättningen när ramen var lös men med det som redan är gjort så hade det inte passat så bra.

Raggamuffin sa:
Min sambo hade dödat mig om jag köpt en tramsig resa istället för en cykel jag verkligen vill ha.

Jag gillade iof färgsättningen när ramen var lös men med det som redan är gjort så hade det inte passat så bra.
Haha det var också en variant.
Men ja, håller med. Hade iof sig så gott som bestämt mig från början men hur den polerade bakdämparen skar sig var verkligen droppen.

Hehe? ja helt klart asfin! Å så tvärtom mot mina byggen!
Men som sagt riktigt snyggt.

EST sa:
Hehe? ja helt klart asfin! Å så tvärtom mot mina byggen!
Men som sagt riktigt snyggt.
Haha ja olika sidor av skalan helt klart, men bara kul det ju!
Dåligt med stål för min del men efter ännu en ändring i planerna så verkar det som att det kommer bli en hel drös med DEUTSCHE QUALITÄT till Geniusen i form av CNC-porr från Intend. Ingen gaffel då såklart men det mesta övriga, ska klura lite på det över helgen bara.

Scrollar kommentarer på Instagram om 14-åringar som ska leja yrkesmördare för "50.000.000€" eftersom jag skrapar lacken från en ny ram, men envetet täljer jag på i snickerboa!

p5pb15783127.jpg

p5pb15783128.jpg

Cyklist sa:
Scrollar kommentarer på Instagram om 14-åringar som ska leja yrkesmördare för "50.000.000€" eftersom jag skrapar lacken från en ny ram, men envetet täljer jag på i snickerboa!

Om jag hade 50000000 euro, så skulle jag lägga lite av pengarna på en ram, sen skulle jag ha en massa över att göra roligare saker än att leja yrkesmördare!

Jag tror det där kommer att bli jättebra. I original var den för skrikig i mina ögon.

fhloston sa:
Om jag hade 50000000 euro, så skulle jag lägga lite av pengarna på en ram, sen skulle jag ha en massa över att göra roligare saker än att leja yrkesmördare!

Jag tror det där kommer att bli jättebra. I original var den för skrikig i mina ögon.
Men för den summan kan du å andra sidan säkert få ett riktigt proffs, som får det att se ut som ett äkta 60-tals Dala-mord där jag blev där jag blev dräpt med en Morakniv av min dryckeskamrat över en dispyt om sista flaskan lokalproducerad rusdryck!

UrTomas sa:
jekyll sa:
Tänk att vara med om detta ögonblicket!

Ja, millennieskiftet och ramskrap. Två oförglömliga ögonblick.
Det var ju tur ändå att datorerna inte exploderade vid tolvslaget, då hade vi kanske inte haft något Happy.

Raggamuffin sa:
Hästhoppnings-tävling, de är långt knäppare än oss.

Nackdelen är ju att det går mer hö än kedjeolja.
Förstod nästan det, då kan ju en kolfiberhoj eller två vara småpotatis i sammanhanget haha. Men låter helt klart bra oavsett!

Framtriangeln färdigskrapad, så det där är alltså finishen efter endast kniv. Återstår lite sandning nu bara.
Om det här var ett gammalt tv-spel så är nedre dämparfästet sista bossen. Fy fan alltså haha.

p5pb15795519.jpg

O ja som tyckte det va jobbigt att skrapa bort lite färg i svetsfogarna på en gammal aluram.
Haha. Blir förbannat grymt det där.

Tackar!
Rosa vettefan men någon kontrastfärg är ju tanken den här gången så får se vad det blir. ;)

Kommentarerna på Instagram om att man borde dö, wtf man höll på med, idiot osv var dock på något annat konto som repostat videon där jag skrapade ramen haha.

Perfekt, nu ser den ut som en äkta kinacykel ?

jag vet var du fick kina/silver/retro-iden ifrån en sommarkväll i rättvik? ?
#försökertaåtsignågonära

Med tanke på att det redan finns två, mestadels, svarta och stilmässigt sparsmakta hojar, på ett bra sätt, i stallet vore väl en färgklick på sin plats!

MrTwo sa:
Perfekt, nu ser den ut som en äkta kinacykel ?

jag vet var du fick kina/silver/retro-iden ifrån en sommarkväll i rättvik? ?
#försökertaåtsignågonära
Nejnej, äkta kinacyklar har alltid extra mycket svart baslack kring alla skarvar och grejor. ;) Så det här måste ju bli en dålig fulkines-kopia? Hmm...
Haha tanken har nog funnits där längre än så men vi kan absolut säga så!

Stilrent krom/polerat/kolifber är ju egentligen givet - men har ju redan gjort det! Så även om det på sätt och vis kanske hade blivit allra bäst så känns det alldeles för tråkigt att upprepa sig när man nu har chansen att hitta på vad som helst.
Men kommer bli en konst att lyckas hålla det någorlunda stilrent ändå, med gamla lacken kändes det ju till exempel som alldeles för mycket med både dämpare och länkarmar i polerat. Men ska nog komma på något.

Har till och med lite lösa planer på att en vacker dag köra färgklick och matchande stuk på alla tre cyklarna, men en sak i taget nu...

Ferrariröd är fortfarande mitt tips.

Det är en klassisk färg som gör sig grymt bra med de polerade delarna och det är inte en färg som är starkt förknippad med något visst märke.

Mörk blå (metallic?), kromade detaljer, röda slangar och sladdar, svart sadel, styre, däck etc.

88C2086E-5A75-424D-9A35-A0D227FF7D71.jpeg

Mörkare nyanser rent generellt gör väl att de polerade delarna kommer mer till sin rätt. Personligen tycker jag att Ferrarirött tar död på allt runt om, det funkar på en ferrari men på cyklar blir det lite trist imo. Sen bör man kanske inte välja en för mörk nyans heller, då ser man liksom bara de polerade detaljerna... Personligen tycker jag att turkos, petroliumblått/grönt och/eller lila är mumma ihop med krom.

Men hur som misstänker jag att Cyklist redan har en plan och med tanke på bra det blev sist lär väl även detta bli toppen!

British Racing Green? Med brun Chromag sadel, bruna grepp och kanske tanwalls. Silver fälgar blir ett måste också.

brg-2.jpg

Kul med alla idéer och förslag!

- Kurbits är ju dock redan gjort av Crescent för några år sen samt den där landsvägscykeln som kostade multum, och även om tanken är god blir det nog inte riktigt rätt stuk den här gången haha. Falu/Moraknivs-röd annars? ;)

- Någon mörk blå eller grön hade varit både classy och stilrent, det som talar emot är bara att jag tycker att just cyklar kan kännas lite "tunga" i de färgerna om ni förstår vad jag menar. Snygg att se på men ser inte direkt ut som att den är på väg att åka iväg på bakhjulet av sig själv.

- Gulf har jag suktat över, Fatcreations har gjort några grymma såna lackeringsjobb men hade ju tänkt slippa det orangea den här gången haha.

Men för att släppa in Happy lite bakom kulisserna så kan jag ju nämna mina idéer jag har haft sen i höstas. Utan att gå in på alltför mycket detaljer snackar vi stuket att de partier som var orangea på ramen får färg igen, eventuellt utsida sadelstag samt något på toppröret. Är det mer än en färger tänker jag mig initialt att man lite 90-talsaktigt kör med fade istället för skarpa kanter mellan färgerna.

- Första tanke, kolfiber och krom som Scalen. Men går bort på grund av repris-varning.
- Ferrari-röd enligt H. vilket eventuellt blir med lite vitt då också.
- Neongult och vitt i stil med Nino, men lite ljusare gulton. Det här var tidigt min favoritkombo, men blev ju lite både och sen när Nino kom med den. Genius RC? Hade varit en kul grej att köra samma stuk på de andra cyklarna men andra neonfärger och få ett 90-tals-stall.
- DarthVidar prickade rätt, för har tänkt rätt mycket på att det hade varit schysst att köra fade mellan 2-3 turkos/petroleum/brons/champagne/guld-aktiga färger. Se bild nedan. Problemet här är att tar man någon av de tre sista kan det bli för mycket mot redan två olika Kashima-nyanser, samt, vad fan har man för kläder till?! ;)

Kanske största anledningen till att jag haft gul/vit som favorit är att cykeln skulle poppa jävligt bra i skogen. Tanken är att fota och filma rätt mycket i sommar och det är alltid schysst med en cykel som ger kontrast då.

IMG_7772-1000x563.png

Tillbaka
Topp