[Byggtråd] Världens råaste Scott Gambler

mikipedia_ sa:
Snyggt!
Hoppas du blir nöjd med fälgvalet.
Tack själv, alltid bra att få bolla lite idéer!

happymtb.fr sa:
Xm481 till DH?
Det luktar weight weenie från långt håll det där ?
Haha skyldig... ? Var inte direkt planen men man hade alldeles för mycket tid att tänka på sånt när man stod och skrapade svingen.
Men parallellt med cykelbyggandet pågår Projekt Megadeff på mig själv och på att komma ner i löjligt låg fettprocent, och med dagens morgonvikt på 69,9kg och en inte alltför våldsam åkstil ska nog XM481 bli kanon.

Jag har kört XM481 som allt-i-allo-fälg. Inte supermkt DH men en del och den höll rätt bra, jag är ju ingen våldsam cyklist, men en ganska klantig och dålig så den har fått äta lite skit. Med tanke på hur herr Dangerholms lättviktshojar verkar hålla för hans cykling så tror jag inte att xm481 är nåt problem på en dh-hoj i hans ägo.

Det här kan nog vara det coolaste jag köpt någonsin, känner mig som 10 bast när jag kollar på det här cnc-konstverket.

p5pb17110510.jpg

ursäkta tråkfrågan, men vad var grejen med att ta bort den blåa eloxeringen? hade den inte kunnat speglas i andra detaljer på cykeln?

såg bra (bättre) ut i mina ögon.

eller är det en annan gaffel??

kais01 sa:
ursäkta tråkfrågan, men vad var grejen med att ta bort den blåa eloxeringen? hade den inte kunnat speglas i andra detaljer på cykeln?

såg bra (bättre) ut i mina ögon.

eller är det en annan gaffel??

Vad menar du, de levererar i svart, blå eller naken Alu.

Blå är ballt men då har man ju även pinkat in färgval på allt annat medans rå Alu så ä man fri på allt annat. Personligen tycker jag den råa framhäver all cnc mer :-)

ja jag uppfattade väl felaktigt då att det redan ägdes en blå gaffel. och då kunde man gärna bygga på det, eftersom det är lite personligt och ovanligt.

men har inget emot raw, har en hel cykel som är sådan, min gamla 26a. när guldfärgade nipplar kommmit hem ska den få plushjul med blanka ekrar, guldiga nav och nipplar.

och förstås har jag slipat och borstat bort den tråkiga svarta färgen på fälgarna.

Visst ser den fantastisk ut!
Blir mycket riktigt en matchande Intend styrstam. Får hoppas det lirar med den risen, är inte lika hemma på dh-geometri som förr i tiden så chansar lite här. Kommer bilder på den senare!

Och precis, den blå var bara en bild för att visa modellen. Men rå matchar min stil och övriga byggen, samt framhäver designen/cnc-jobbet lite extra tycker jag själv så kändes som ett givet val.

Låg kvantitet på uppdateringarna men känner att den här trådbumpen är då qualität!

Det allra jobbigaste med att slipa och polera en grej är att då måste man göra detsamma med tio andra grejor ungefär...

p5pb17353323.jpg

p5pb17353345.jpg

p5pb17353347.jpg

p5pb17353348.jpg

Tack ska ni ha!

Som tur är så håller det sig rätt fräscht i allmänhet och skapligt länge om det är torrt, men helt praktiskt är det ju inte. Låter man det inte förfalla alldeles så är det dock superenkelt att jaga upp lite glans igen för hand bara!

Har nu fått alla prylar förutom bakdämparen som jag efter ett samtal till Italien blivit lovad att ha senast den 26e. Så dags att börja bygga! Tjuvstartat lite och det här kommer fan inte likna något annat.

Snyggt.

Mina blankpolerade ZTR Arch fälgar fyller fem år i år och de är fortfarande blanka och fina (de har dock aldrig varit lika välputsade som de där, inte ens när hjulen var nybyggda)

//j

dnleriksson sa:
Ytterst oväntat. Not. ?
Haha du har en poäng... ?

tmalm:
Bäst jag kör en liten Happy-preview så du inte sliter ut knappen då. Dö inte av chock nu över att något kan gå snabbt i mina byggtrådar också haha...

"...on this weeks episode of American Chopper"

p5pb17361321.jpg

p5pb17361292.jpg

Kul att det inte bara är jag som tycker det blir riktigt bra det här!

Borrade "bakdämparen" lite kort så bilden luras lite, men tänkte börja neutralt med 63 grader gaffelvinkel så får man se vad man trivs med.
Allt i livet är en smaksak och rå finish hade haft sin charm det med, men ångrar inte en sekund att jag lackade. Blev mycket mer unik och personlig look, lite själ helt enkelt.

Ja man förstår verkligen varför den gröna ihop med krom blev en sån smått legendarisk kombo!
Brooks hade ju varit melodin på sätt och vis haha.

Dämparen blir mycket riktigt en EXT! Sjuk pepp på att testa både den och cykeln i allmänhet. Hoppas kunna få chansen att prova någon annan hoj också som lite referens, var ändå 6 år sen eller något man åkte dh och fjäder.

max_Ext_Arma_V3_11_560189.jpg

p5pb17365359.jpg

p5pb17365361.jpg

p5pb17365362.jpg

Imponerande som vanligt!

Jag är supernöjd med min Ext dämpare, men den sitter på min enduro hoj och inte på min Gambler... minst sagt race-tunead!

Okej då, nu när jag gett det lite tid så ser det riktigt bra ut med grön framtriangel. :) Fast tycker det blir lite för mycket med grön sadelstolpe.

Tillbaka
Topp