[Byggtråd] Världens råaste Scott Gambler

Snyggt!! Jag ser ju framför mig Brooks-sadel och grepp i samma färg som sadeln, helst grepp i skinn, typ gammal racingratt.

Du har förmodligen redan tänkt på det men byt länkage på den så du får den senaste varianten som infördes 2018, blir en mycket bättre hoj med det?

Tyvärr är Brooks-handtag av min erfarenhet mer snygga än praktiska haha. Men hade sett coolt ut!

Länkage är på ingående, dubbelkollade aldrig utan utgick helt enkelt ifrån att det satt det senaste på och beställde bakdämparen för senaste måtten. Så den är ju för kort för länkaget som sitter på just nu. Alltid är det något...

Cyklist sa:
Tyvärr är Brooks-handtag av min erfarenhet mer snygga än praktiska haha. Men hade sett coolt ut!

Länkage är på ingående, dubbelkollade aldrig utan utgick helt enkelt ifrån att det satt det senaste på och beställde bakdämparen för senaste måtten. Så den är ju för kort för länkaget som sitter på just nu. Alltid är det något...

Säg som det är, du köpte dämparen för nya måtten för att tvingas skaffa nya länkaget ?

Cyklist sa:

Blir ju småpengar i sammanhanget ?

Jensen: Om det ändå vore så väl!

Knasse: Sant, nu handlar det mer om tid. Så makalöst less över all missad cykling på grund av senas leveranser osv så bäst att dämparen och länkaget dyker upp innan nästa helg!

Dessa skönheter har dock till sist dykt upp. Väldigt taggad på att testa, mina Direttissima tar fantastiskt bra och dessa ska ju vara ett rätt rejält snäpp bättre ändå - otroligt nog.

p5pb17372183.jpg

Hojen är äntligen klar så den här veckan blir det att styra upp allt med bilder och material, sen är det inte långt kvar tills det blir bildkavalkad med alla detaljer.

14,23kg med Minion DHF DoubleDown men utan pedaler, ändå helt okej med tanke på att allt är bombproof och en del saker som till exempel bromsarna är åt det rejälare hållet.

Ett smakprov så länge!

p5pb17468967.jpg

Galet snygg (och lätt)! Combon BRG och silver är ju klockren. Ljusbruna kontaktpunkter och tan walls måste nästan hände med denna :)

Cyklist sa:
dnleriksson sa:
Ytterst oväntat. Not. ?
Haha du har en poäng... ?

tmalm:
Bäst jag kör en liten Happy-preview så du inte sliter ut knappen då. Dö inte av chock nu över att något kan gå snabbt i mina byggtrådar också haha...

"...on this weeks episode of American Chopper"

Alltså det dära e ju så nära man kan komma en mc med en cykel, varför inte köpa en riktig mc dämpare till den :D

https://www.nitron.co.uk/images/race-pro.jpg

Senast ändrad:
Cyklist sa:
Hojen är äntligen klar så den här veckan blir det att styra upp allt med bilder och material, sen är det inte långt kvar tills det blir bildkavalkad med alla detaljer.

14,23kg med Minion DHF DoubleDown men utan pedaler, ändå helt okej med tanke på att allt är bombproof och en del saker som till exempel bromsarna är åt det rejälare hållet.

Ett smakprov så länge!

Ser riktigt snyggt ut det där, man kastas tillbaka till tiden då man bodde på öväldet och börjar snegla på jaguar V12 då saknaden av de man haft börjar påminna sig, men det skönaste var din viktangivelse som gör att mitt första skogsbygge på nästa 12kg inte kändes som den pansarvagn som jag upplevde när jag vägde den.
Keeo making BRG great again.

Jäklars!
På tok för mycket krom och old school för mitt stil-ideal men sjukt imponerande att du går all-in såhär på din grej. Den där måste du ju bara ta upp på något berg och fota ordentligt i solnedgång. Riktigt bra!

Dom gula/orangea (svårt att få grepp om nyansen) Trickstuff "locken" skär lite i mina ögon men i övrigt riktigt grymt bygge ??

Fantastiskt! Underbar hoj!
(Jag tycker locken bryter av bra, fast jag vill minnas att Cyklist själv var inne på att ersätta dem tidigare).

Tack!

airbr: Ljusa kontaktpunkter hade nog varit helt rätt men lite mer osäker på tanwalls kanske. Men hade varit intressant att se mot de polerade fälgarna dessutom!

fredrik168: Har redan en del spårade planer för ett sånt bygge, får se om det blir av redan i vinter eller om det får vänta lite haha...

Crossmax: Allt löper faktiskt helt fritt tack vare "pinnen" som sitter nere på dropouten som man fäster slangen i, så borde vara lugnt.

Pillo-kun: Känns tyvärr som att bygget har lite för låg torrvikt för att få det att lira bra? ;)

Crocko: Haha ja allting är ju relativt. Vikten känns bra för denna typ av hoj men ska nog gå att monstertrucka rätt bra med den slaglängden/däcken ändå. ;)

Jolinwood: Kul att du gillar den ändå! Är väl snarare sånt som är beviset på att man gjort något bra, när det ligger utanför människors smak men det uppskattas oavsett. Absolut, och ska framför allt bli riktigt kul sen när man känner sig hemma på en dh igen och kan gasa på ordentligt!

Jesper/Freddie: Har faktiskt ännu inte bestämt mig helt men tänkte köra så här till en början, det skär lite men funkar ändå liksom. Men mycket möjligt att de blir silver, kolfiber eller kanske grönlackerade i framtiden. :)

Cyklist sa:

Ett smakprov så länge!

Adapter mellan styre och stam?

Jensen sa:
Adapter mellan styre och stam?
Precis, 35mm stam men vanligt styre. Inte det allra snyggaste men funkar helt okej, blev lite extra slipning och polering bara haha.

Crossmax sa:
Jag tänkte på mellan headtube och vänster gaffelkrona!
Ah okej! Det löper fritt med millimeterprecision där, blev lite lätt imponerad över att placeringen av själva "vajerfästet" på ramen var så perfekt placerat. Så ska bara hålla ett öga där efter lite åkning sen!

Lemmy-shortsen på, hästalåren fram och fått 100+ bilder av Andreas Timfält som fotar åt mig - sagt det förut men på riktigt inte långt kvar nu!

p5pb17503503.jpg

Cyklist sa:
Lemmy-shortsen på, hästalåren fram och fått 100+ bilder av Andreas Timfält som fotar åt mig - sagt det förut men på riktigt inte långt kvar nu!

Du vinner med hästlängder i lårkategorin men Lemmys shorts var näst intill tjejigt korta, kapa 1 dm ?

M

Vilken trådbump! Är det Hänt Extra eller Happy Extra? ?
Nöjet var helt på min sida, och det är fritt fram att stalka när som helst!

Andra dagen på hojen nu, mycket pyssel med dämparinställningar och sånt men vilken cykel alltså.

Ska bli intressant att få ett omdöme
Om dämpare o gaffel sedan.

Bästa med dina byggen är att de fan inte hamnar i nån glasmonter utan brukas så som de ska

Senast ändrad:
Haha missade den aribr!

Som en del kanske sett via Pinkbike och Instagram är hojen äntligen klar! Stenskott och repor har det blivit, men går som fan gör den. Här är lite Happy-exklusiva bilder iaf och en åk-snutt!

Ps. Sneaky Enduro-linjer kördes mest bara för att det var dagarna innan SM i helgen som var.

p5pb17573501.jpg

p5pb17573503.jpg

p5pb17573499.jpg

När du har ledsnat på hojen så hoppas jag att Scott placerar den i en glasmonter och ger dig en fet summa pengar.

Cyklist sa:
Haha missade den aribr!

Som en del kanske sett via Pinkbike och Instagram är hojen äntligen klar! Stenskott och repor har det blivit, men går som fan gör den. Här är lite Happy-exklusiva bilder iaf och en åk-snutt!

Ps. Sneaky Enduro-linjer kördes mest bara för att det var dagarna innan SM i helgen som var.
När kommer t-shirten: Shortcuts #enduroline

Super nice, men du har glömt en sak, bakväxeln är ju fortfarande svart! Polerat alu överallt men inte bakväxeln? Katastrof :P :D

Super nice, men du har glömt en sak, bakväxeln är ju fortfarande svart! Polerat alu överallt men inte bakväxeln? Katastrof :P :D

Sen undrar jag om du redigerat din video, för det ser ju skapligt snabbt ut det dära, känns ju inte så "händelserikt" när jag börnar 270km/h med motorcykeln på våra smala å ojämna svenska motorbanor jue.

Fan missade helt att svara här!

storfiskarn: Tackar, blev bra till slut!

Paco: Haha har faktiskt funderat lite på det där. Jag är ju extremt sugen på nya Gamblern, men vad gör man med den här då? Vill såklart helst behålla, man kanske ska ta det till entusiastbils-nivå och bara plocka fram den på fina dagar när man få feeling?

xyklisten: Ja den där åkningen rimmar illa med den sloganen... ?

Pillo-kun: Jag vet! Det var faktiskt planen, är perfekt växel att polera för allt utom själva clutch-huset är alu så hade sett superballt ut. Men blev tidsbrist så fick hoppa det den här gången.
Videon är inte redigerad, kör med GoPro gimbal på bröstet så blir väl att cykeln ser ut att studsa runt extra mycket eftersom kameran håller sig relativt still. Kollar man liksom "förbi" cykeln och fokuserar på banan ser det mer rimligt snabbt ut. Men sen körde jag rätt rejält full-gas också.
Och för en som också björnat motorcykel förut så är väl ett problem med hur snabbt det ser ut att träden inte är 5cm från styret ibland. ?

Full gas blev det igår också när jag fick feeling att köra första tävlingen, och andra någonsin, på 11 år. Gesunda Downhill Cup, litet men skoj! Så var både sjukt och sjukt kul att få hamna högst på pallen med två SM-vinnare bredvid. Antar att man kan kalla cykeln race proven nu då haha.

p5pb17655621.jpg

p5pb17655622.jpg

Tillbaka
Topp