Byte SRAM till Shimano.

Byte SRAM till Shimano.
Passar en Shimano Microspline body på detta nav?

Bilagor

• IMG_20190919_060323.jpg
    IMG_20190919_060323.jpg
    217.3 KB · Besök: 97
Byte SRAM till Shimano.
Det kan jag inte tänka mig. Men tillverkaren av ditt nav kanske har en egen Microspline-body som passar. Vad är det för ett nav?

Senast ändrad:
Byte SRAM till Shimano.
weldion sa:
Spacekitty sa:
Det kan jag inte tänka mig. Men tillverkaren av ditt nav kanske har en egen Microspline-body som passar. Vad är det för ett nav?
Det är precis vad TS ställer som fråga.

Nej, han frågar om en Shimano Microspline-body passar. En sådan som sitter på Shimanos nav. Så läser jag det.

DT Swiss har en egen. Novatec har sin.

Byte SRAM till Shimano.
Spacekitty sa:
weldion sa:
Spacekitty sa:
Det är precis vad TS ställer som fråga.

Nej, han frågar om en Shimano Microspline-body passar. En sådan som sitter på Shimanos nav. Så läser jag det.

DT Swiss har en egen. Novatec har sin.

tror du läser för ordagrant. TS letar efter microspline body till vad som ser ut att vara ett syrors nav, frågan är om det är ett med ratchet (DT på insidan helt enkelt) eller det med klackar.

Byte SRAM till Shimano.
Om det är ett Syncrosnav med DT innehåll så finns det nog så det passar.
Om det är ett Syncrosnav men tillverkat av Formula så är det högst tveksamt.

Byte SRAM till Shimano.
Vill sätta på en microsplinebody oavsett märke som tar en tolvdelad shimanokasett och passar till detta nav, som jag inte vet tillverkare av. Vet bara att det står Syncros.
?

Byte SRAM till Shimano.
Då uppsöker du en välsorterad Scott-handlare, tar med hjulet och frågar om det går att lösa.
Det ska dom kunna svara på.

Byte SRAM till Shimano.
Ett annat alternativ är att låta Eaglekassetten sitta kvar. Shimano 12-delade växlingsutrustningen ska ju funka även på Sram-kassetter.

Tillbaka
Topp