Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilken modell har du, eller vad har du gjort för modifieringar för att få ner vikten?Razzr sa:Du byter en plast distans bara .
Min väger 11.6 med xt trail pedaler.
Bulldog76 sa:SE modellen i S väger 13. men den har MAgic Mary framdäck som väger 1250g som ryker till våren till förmån för något som väger hälften så mycket.
Jag har visserligen bara hunnit med 4 rundor på den, mend en blir roliga och roligare. Laborerar med dämpartryck osv. Den är riktigt kul på de där stökiga partierna vi har här. Jag upplever däcken inte som klena. Bra grepp på lera, blött och stenar. Å andra sidan så är jag van vid att köra på samma underlag med Racing Ralph däck där man inte har grepp alls i vissa lägen och bakänden svänger hit o dit. :)kvarren sa:Ni som kör Habit.
Hur trivs cykeln på stigarna? Däcken verkar vara klena som beskrivits. Men i övrigt?
Är den snabb? Hur upplevs klättringar uppåt? Knixiga partier? Stenar?
Nedför?
Razzr sa:Den.är riktigt allsidig. Tycker den passar bäst på tekniskstig och klättringen är det inga problem med speciellt inte om man låser dämpningen (om det inte är allt för stökigt) Habiten har ju väldigt kort kedjestag och gaffeln en offset på 55 så den är mycket lekful och svänger dit man vill. Min är till salu om någon är sugen ? Storlek M
Laxel sa:Imponerande tid på Vasan!! Jag har nu beställt en Bad Habit Carbon 2. Leverans början på mars.
Nån som vet om de finns stora 650b dubbdäck? Skulle vilja ha ett fram iaf. Vet att Ice Spiker Pro finns i 2,35 -breda men vet inte om dom stannar kvar på 40mm-fälgar?! (Innerbredd)
eirisch sa:Laxel sa:Imponerande tid på Vasan!! Jag har nu beställt en Bad Habit Carbon 2. Leverans början på mars.
Nån som vet om de finns stora 650b dubbdäck? Skulle vilja ha ett fram iaf. Vet att Ice Spiker Pro finns i 2,35 -breda men vet inte om dom stannar kvar på 40mm-fälgar?! (Innerbredd)
Kolla Nokians nya däck. Tungt som faan, men i verkligheten över 3".
Laxel sa:eirisch sa:Laxel sa:Imponerande tid på Vasan!! Jag har nu beställt en Bad Habit Carbon 2. Leverans början på mars.
Kolla Nokians nya däck. Tungt som faan, men i verkligheten över 3".
Jag brukar va rätt grym på googla, men några stora Nokian me dubbar kan jag tusan inte hitta :( länka gärna!
soderblom sa:Hur ligger Habit till storleksmässigt? Vad har ni valt för ram i förhållande till er längd?
Är man runt 180cm så känns det som på gränsen mellan en M och en L när jag jämför mått mot andra cyklar jag är bekant med. Svår trade-off när man inte vill ha för kort reach och inte heller ligga utsträckt som på en XC-raket.
http://www.pinkbike.com/news/cannondale-habit-carbon-se-review.html
Lefty sa:Det går alltså bra att köra 29" på en Habit ?
Med hur stora däck isåfall ?
grynning sa:soderblom sa:Hur ligger Habit till storleksmässigt? Vad har ni valt för ram i förhållande till er längd?
Är man runt 180cm så känns det som på gränsen mellan en M och en L när jag jämför mått mot andra cyklar jag är bekant med. Svår trade-off när man inte vill ha för kort reach och inte heller ligga utsträckt som på en XC-raket.
http://www.pinkbike.com/news/cannondale-habit-carbon-se-review.html
Jag är 182cm och cyklar på en L. Provade en M men tyckte den kändes liten, har inte ångrat mig.
Nöjd me din hoj? Vilken modell kör du? Trögt å klättra me plusdäck?lassbo sa:Jag är 171 och kör en bad habit i storlek M
Laxel sa:Nöjd me din hoj? Vilken modell kör du? Trögt å klättra me plusdäck?lassbo sa:Jag är 171 och kör en bad habit i storlek M
lassbo sa:Ja jag är jättenöjd.
Carbon 1
Nej klättringen är det inget fel på (där är det motorn som sätter stopp) där jag känner att jag tappar gent mot polarna på xc hojar är, släta hårda underlag där dom rullar bättre (och jag får trampa) och släta sugande underlag typ vårgrusväg med tjälsläpp.
På stökiga stigar fungerar den utmärkt, skulle stigen också luta lite nedför så går den fruktansvärt bra!
Kommer att lägga på smalare däck till våren, troligen rocket ron 2,6.
kvarren sa:Någon har inne som vet hur mycket Cannondale Habit 3 i stl L väger in på?
Bulldog76 sa:Tänkte köpa däck till våren. nåt som är mer lättrullat och lättare än nuvarande setup.
Tänker Racing Ralph fram oh bak , eller rocket ron bak typ. Frågan r vilken bredd man ska gå på? 2.1 2.25 eller bredare? Jag har Ralph med 2.1 bredd på min hardtail..
Vill få cykeln snabbare och mer lättrullad, lite mer åt XC kanske. Behöver få ner vikten lite lännsd et som, cykla transportsträckor är inte kul med varken Nobby Nicarna som jag har eller Magic Mary
Någon som har bytt drev? Jag tycker nog att 30t är för litet, trampar ut snabbt. Tänkte skaffa ett 32t.
BEhöver dock få lite bättre väder så man kan testa hojen ordentligt. Inte blivit så många turer, så så jäkla van har jag inte blivit än
Bulldog76 sa:Tänkte köpa däck till våren. nåt som är mer lättrullat och lättare än nuvarande setup.
Tänker Racing Ralph fram oh bak , eller rocket ron bak typ. Frågan r vilken bredd man ska gå på? 2.1 2.25 eller bredare? Jag har Ralph med 2.1 bredd på min hardtail..
Vill få cykeln snabbare och mer lättrullad, lite mer åt XC kanske. Behöver få ner vikten lite lännsd et som, cykla transportsträckor är inte kul med varken Nobby Nicarna som jag har eller Magic Mary
Skillnanden var ganska tydlig. Cannondales ring känns lite dyr. Annars hade jag nog köpt en sån. Fast jag gillade ovalt när jag testade.Razzr sa:Här ser ni skillnaden
Såg i en tråd på MTBR en som hade slängt på 2,6or och jämfört vikten. Marginell ökning baragrynning sa:Själv sitter jag och funderar på om jag ska köpa mig ett par 2,6':or och slänga på min!
Bulldog76 sa:Skillnanden var ganska tydlig. Cannondales ring känns lite dyr. Annars hade jag nog köpt en sån. Fast jag gillade ovalt när jag testade.Razzr sa:Här ser ni skillnaden
Såg i en tråd på MTBR en som hade slängt på 2,6or och jämfört vikten. Marginell ökning baragrynning sa:Själv sitter jag och funderar på om jag ska köpa mig ett par 2,6':or och slänga på min!
http://forums.mtbr.com/cannondale/cannondale-habit-981004-post13036344.html#post13036344
Ok, jag trodde att den direct mountade från Garbaruk som inte har AI offset skulle passa? Eller har Habit annan offset än andra Cannondales utan AI?Razzr sa:Problemet är att ingen tilverkar ovala med rätt offset till Habit