Cannondale Super (light) Six

Källis

Aktiv medlem
Cannondale Super(light)Six en skapligt lätt landsvägscykel...

http://www.testrider.com/fly.aspx?layout=content&taxid=74&cid=274

CdaleSL_bike.jpg ht=400

//Källis

Ett par fikarundor på 4-5 mil, det räcker väl? ;-)

Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Undrar hur många mil en kolfiberkassett håller ?
> :-/ T

Mums, hade jag velat ha, rätt storlek med :) Synd med kolfibernokons bara, Hade varit lite lättare med Alligator ultralight I-Link. Sen ska ju pedaler på med.

Kul att den går att cykla på.

Dyra delar men det enda som verkar ha riktigt begränsad livslängd är väll kolfiber dreven och kassetten. Fast kolfiberdrev förekommer på cyklingsbara cyklar.. Vore kul att se vad en sådan tål och hur länge..

klassiker att bara ha ett flaskställ och inga pedaler för att få ner vikten. Sen är det som sagt frågan hur länge kolfiberkassetten funkar. Framdrev i kolfiber kan nog hålla ett tag, speciellt med tanke på att man typ aldrig växlar fram i Sverige iaf.

hakanf: Vissa kör bara med ett flaskställ så där ser jag inget fel. Jag kör t.ex. extremt sällan med två flaskställ på någon av mina cyklar. Pedaler däremot är bara fusk, ska sitta på när man väger den, annars är den ju inte cykelbar så där håller jag med dig.

Är kasset och klingor helt i kål? Eller sitter det ngn form av metall på tänderna. Fränt hur som helst, sådär fränt som bara Cannondale kan ;)

Kristoffer skrev:
-------------------------------------------------------
> Kul att den går att cykla på.

Har inte du heller pedaler på din cykel?

Tillbaka
Topp