Canyon LUX CF 7.9?

Canyon LUX CF 7.9?
Har själv en Canyon Lux CF 8.9 heldämpad. Sjukt nöjd med den och tycker att Canyon är rätt så prisvärt för vad man får. Köp den, du kommer inte vara besviken!

Canyon LUX CF 7.9?
Jag kör också Canyon Lux CF 8.9 och är sjukt nöjd. Åkte nyss CV90 på för mig en kanontid. Visst mycket tack vare bra träning men också mycket tack vare cykeln.

Den är styv när man vill ha den så och sedan när det blir stökigt är det bara att kötta över det. Dessutom är den otroligt stabil i höga farter, kom upp i 60 km/h på Vasan och inte ens då kändes den "vobblig".

Bra köp - mycket för pengarna. Dessutom den lättaste FS för de pengarna.

Canyon LUX CF 7.9?
Efter att ha ägt både en LUX CF 9.9 Team och en Epic S-works kan jag säga att den senare vinner över Canyonhojen alla dagar i veckan. Eller så här. LUX är bättre på en sak, det är att den känns mer solid och rejäl i riktigt stökig terräng. I övrigt är Epicen bättre på allt annat. Där LUX:en kändes seg känns Epicen lätt, rapp och smidig. Det finns en klar anledning att jag sålde LUX:en och köpt en Epic. Jag har inte ångrat mig en sekund.

Mitt tips är att du istället för en ny LUX köper en fin begagnad Epic. Ungefär samma pengar men en i min erfarenhet klart bättre cykel.

Canyon LUX CF 7.9?
Jag har en lux 7.9 och den är helt ok. Mitt stora tips är att fundera på storlek några gånger. Jag gick på Canons pps och fick en liten cykel. Inte nödvändigtvis för liten men mindre än vad jag är van vid. Provcykla storlek om du kan.

Har blivit riktig kompis med cykeln först när den fick låna sänkstolpen från min Enduro, annars behöver jag ha sadeln så högt för att klättra bra för att känna mig bekväm i nerförsstök.
Elixirbromsarna är inge vidare men gripshift är överraskande bra.

Tillbaka
Topp