Blackstreamramble
Medlem
Canyon Lux
BuTTuS sa:Modell, storlek och färg?Blackstreamramble sa:Jo, jag med samma datum.
6.0, L, radred
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
BuTTuS sa:Modell, storlek och färg?Blackstreamramble sa:Jo, jag med samma datum.
Sixten Fors sa:Märkligt att det fortfarande finns efterfrågan på den där gamla LUX 2019 nu när det finns moderna alternativ...
skier sa:Sixten Fors sa:Märkligt att det fortfarande finns efterfrågan på den där gamla LUX 2019 nu när det finns moderna alternativ...
Mmm, 67,5 gaffelvinkel ihop med en superflexig fox 32 stepcast, gott om stiction lär det ju bli.
Sixten Fors sa:Märkligt att det fortfarande finns efterfrågan på den där gamla LUX 2019 nu när det finns moderna alternativ...
Mitt inlägg ovan var fristående. Inget citat/kommentar på en direkt fråga/svar från någon.Jensen sa:Sixten Fors sa:Märkligt att det fortfarande finns efterfrågan på den där gamla LUX 2019 nu när det finns moderna alternativ...
O du ska klanka ner på mig för att frångå ämnet i annan tråd ???
Sixten Fors sa:Mitt inlägg ovan var fristående. Inget citat/kommentar på en direkt fråga/svar från någon.Jensen sa:Sixten Fors sa:Märkligt att det fortfarande finns efterfrågan på den där gamla LUX 2019 nu när det finns moderna alternativ...
O du ska klanka ner på mig för att frångå ämnet i annan tråd ???
Sixten Fors sa:@Jensen
Inlägget var tänkt som en ev ögon-öppnare till de som 1) är frustrerande över väntetid på Lux eller 2) har ett öppet sinne eller 3) inte orkar byta cykel om ett år igen.
Visst är Lux fin och prisvärd, men modern är den inte. Ju med avståndet växer till de moderna alternativen desto mossigare känns den. Vilket blir extra tydligt när nya BMC tar över stafettpinnen två år efter Scale RC.
Oggler sa:Inte för att det hör till ämnet. Men på vilket sätt är BMC-hojen modern?
jonteald sa:Som jag förstått det så menar folk oftast lite mer flack gaffelvinkel och brantare vinkel på sadelröret när de säger "modernare".
Detta är för att bättre hantera mer varierad åkning och kännas bättre utför. Rätta mig om jag har fel!
Vad tror folk om möjligheten att förlänga slaglängden på de LUX modeller som kommer med FOX 34SC från 110 till 120 mm?
Enligt fox får det inte att göra 120mm modellen som säljs i butik längre, men kan ju vara möjligt att förlänga 110->120 så att på så sett få ner gaffelvinkel från 69 till 68,5 (när man räknar med sag i bakdämpare dvs.)
Trauman sa:Beställde min 8 PRO race röd 19:e aug, fick den idag så tycker inte väntetiden blev så lång.
Vilken storlek?Trauman sa:Beställde min 8 PRO race röd 19:e aug, fick den idag så tycker inte väntetiden blev så lång.
Lars.E sa:Min medium Dude är fortfarande månadsskiftet okt-nov. Ändras väl snart till 1/4 :)
Hoppas du får din nästa vecka, så att vi får se lite byggbilder med skiftnyckel å skruvmejsel eller vad man nu använder för att få ihop den :)
NickPick sa:Häv köpet - få tillbaks pengarna och köp den där andra prylen.
:) fatbike kan du köpa när den kommer till lager.
jonteald sa:Som jag förstått det så menar folk oftast lite mer flack gaffelvinkel och brantare vinkel på sadelröret när de säger "modernare".
Detta är för att bättre hantera mer varierad åkning och kännas bättre utför. Rätta mig om jag har fel!
Vad tror folk om möjligheten att förlänga slaglängden på de LUX modeller som kommer med FOX 34SC från 110 till 120 mm?
Enligt fox får det inte att göra 120mm modellen som säljs i butik längre, men kan ju vara möjligt att förlänga 110->120 så att på så sett få ner gaffelvinkel från 69 till 68,5 (när man räknar med sag i bakdämpare dvs.)
Stuvarn sa:Fick detta mejl från Canyon nyss!
Hej!
Tyvärr måste det ha uppstått ett fel i vårt system då det ursprungliga leveransdatumet fortfarande gäller, beklagar detta.
Mvh,
Canyon
Velar fortfarande vad jag ska göra....vad hade ni gjort?
1 Häva köpet
2 Kräva pengarna tillbaka å göra en ny inbetalning när cykeln är klar att leveras typ månadsskiftet okt-nov
3 Inte göra nånting å hoppas dom inte ändrar levdatum igen!
Lars.E sa:Jag betalade min dagen efter du betalade din. Nu har vi nästan kommit halvvägs till beräknad leverans. Sitter lugnt kvar i båten.
Du är troligen en av de första i kön. Om du börjar att greja med ordern så är ju risken att du hamnar på ett senare leveransdatum.
Vill du ha cykeln enligt de förutsättningar som gällde när du beställde så är det nog bara att sitta lugnt i båten och hoppas att det flyter som det ska.
CrOOs sa:Fick min LUX 6.0. Här följer lite bilder!
Trauman sa:Började på att sätta ihop min 8.0 race igår. En fråga dock, jag har ingen erfarenhet av rockshox men jag känner ingen större skillnad på dämparna i öppet eller stängt läge. Förstår om den inte skall bli helt stel men det är ju ingen skillnad alls. Jag har pumpat i rekommenderat med luft i båda osv. Är låsningen något som jag får ställa in själv eller skall det vara klart från fabrik?
Trauman sa:Började på att sätta ihop min 8.0 race igår. En fråga dock, jag har ingen erfarenhet av rockshox men jag känner ingen större skillnad på dämparna i öppet eller stängt läge. Förstår om den inte skall bli helt stel men det är ju ingen skillnad alls. Jag har pumpat i rekommenderat med luft i båda osv. Är låsningen något som jag får ställa in själv eller skall det vara klart från fabrik?