Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blackstreamramble sa:Är det så att dom säljer många cyklar så är det ju positiv. Ju fler som säljs ger ett välmående Canyon, lätta ev. garantiärenden, din LBS är grym på att skruva Canyon, reservdelar finns på hylla etc etc
NickPick sa:Blackstreamramble sa:Är det så att dom säljer många cyklar så är det ju positiv. Ju fler som säljs ger ett välmående Canyon, lätta ev. garantiärenden, din LBS är grym på att skruva Canyon, reservdelar finns på hylla etc etc
Sitter du på Canyon Sverige? :D
Blackstreamramble sa:NickPick sa:Blackstreamramble sa:Är det så att dom säljer många cyklar så är det ju positiv. Ju fler som säljs ger ett välmående Canyon, lätta ev. garantiärenden, din LBS är grym på att skruva Canyon, reservdelar finns på hylla etc etc
Nä, det hade ju varit lite Biased Bullshit. Jag lovar, nästa gång ska jag inte va så äckligt positiv... men jag skulle kunna tänka mig att glida omkring i tofflor i Canyon Tyskland och spetsa kaffet på kontoret. ?
NickPick sa:Blackstreamramble sa:NickPick sa:Blackstreamramble sa:Är det så att dom säljer många cyklar så är det ju positiv. Ju fler som säljs ger ett välmående Canyon, lätta ev. garantiärenden, din LBS är grym på att skruva Canyon, reservdelar finns på hylla etc etc
Nä, det hade ju varit lite Biased Bullshit. Jag lovar, nästa gång ska jag inte va så äckligt positiv... men jag skulle kunna tänka mig att glida omkring i tofflor i Canyon Tyskland och spetsa kaffet på kontoret. ?
Ska du anpassa dig får du nog ta sandaler med strumpor i 8)
Stuvarn sa:Undrar är det bara Luxen Canyon "krånglar" med eller gäller det även andra modeller? Är orolig då jag blivit lovad en Dude inom 2 veckor!
PS Har oxå förskottsinbetalat kvickt då Canyon skrev att cykeln skulle leveras tidigare än angivet!
ancientacid sa:En aning långsökt kanske, men inte helt osannolikt om man betänker att det är ett kommersiellt företag som vill maximera försäljning.
Har en teori hur jag själv skulle lägga upp det hela om jag skulle vilja säkerställa att hela orderstocken går åt på ett smidigt sätt, och samtidigt hålla kunderna nöjda.
Men lämnar det tillsvidare då det är lite väl OT att spekulera i eventuella försäljningstaktiker.
ancientacid sa:Stuvarn sa:Undrar är det bara Luxen Canyon "krånglar" med eller gäller det även andra modeller? Är orolig då jag blivit lovad en Dude inom 2 veckor!
PS Har oxå förskottsinbetalat kvickt då Canyon skrev att cykeln skulle leveras tidigare än angivet!
Är nog bäst att ställa frågan direkt till Canyon, men intressant att höra ifall även din leverans hinner bli framflyttad.
Nu verkar det ju dock vara ett problem relaterat till hög åtgång på ramarna till Lux, så har du tur är du besparad försening.
Stuvarn sa:Verkar ju som jag ska få nya Duden nästa vecka :) Blev ju lovad leverans 10/9-14/9 så nu så när vi nästan är där kan dom väl knappast ändra lev. datum? Eller?
CrOOs sa:Något märkligt är det. Min 6.0 som jag beställt ska levereras i slutet på oktober/början på november. Men om jag istället lägger en beställning på en ny så är det preliminära datumet satt till slutet av september. Hmmm....?
What? Storlek och färg? Jag väntar fortfarande på min röda i XL och beställde 8/8, har redan betalat...Canyonfrälst sa:Beställde min 8.0 Pro Race den 16/8 och fick den igår 6/9 :) Snabb leverans!!
Lars.E sa:Hoppas du får din nästa vecka, så att vi får se lite byggbilder med skiftnyckel å skruvmejsel eller vad man nu använder för att få ihop den :)
Supersonic sa:Jag har frågat Canyon om det och fick följande svar:
Hej
Det stämmer, att det var en stor efterfråga på den nya Lux så det stämmer att det dyraste har tagit slut.
Vi planerar en tidig lansering av Lux 2020.
För min del så var det den som hade bättre grupp än vad jag har idag samt dropper, men även priset på 40k är gränsen för en gammal amatör som jag. Är dock tveksam till vad jag kommer att tycka om gripshift, har aldrig testat förutom på nån postkodscykelDave1979 sa:Många här i tråden verkar beställt 8.0 PRO Race. Varför blev det den? Ville inte gå högre i pris eller är just den prisvärd?
BuTTuS sa:För min del så var det den som hade bättre grupp än vad jag har idag samt dropper, men även priset på 40k är gränsen för en gammal amatör som jag. Är dock tveksam till vad jag kommer att tycka om gripshift, har aldrig testat förutom på nån postkodscykelDave1979 sa:Många här i tråden verkar beställt 8.0 PRO Race. Varför blev det den? Ville inte gå högre i pris eller är just den prisvärd?
castrello sa:Hur är Cannondales geometri radikal? Lux har 70 hta, Scalpel...69.5. Lycka till att känna skillnad där (ok, trail etc påverkar mm men ändå).
Det ÄR helt sjukt och de är säkert LURADE men alla bronsmedaljer i damernas XCO VM i lördags vanns på cyklar med 70 graders styrvinkel. Helt sjukt att det gick ändå!
Large i Attack Black.BuTTuS sa:What? Storlek och färg? Jag väntar fortfarande på min röda i XL och beställde 8/8, har redan betalat...Canyonfrälst sa:Beställde min 8.0 Pro Race den 16/8 och fick den igår 6/9 :) Snabb leverans!!
För min del var det ett solklart val.Dave1979 sa:Många här i tråden verkar beställt 8.0 PRO Race. Varför blev det den? Ville inte gå högre i pris eller är just den prisvärd?
Kolfiberhjul är ace. Provar du kommer du aldrig vilja ha tillbaks dina lätta aluhjul igen :)Canyonfrälst sa:För min del var det ett solklart val.Dave1979 sa:Många här i tråden verkar beställt 8.0 PRO Race. Varför blev det den? Ville inte gå högre i pris eller är just den prisvärd?
1. För stort hopp i pris mellan 8 Pro och 8 Team
2. Grip Shift - är van med detta och är helsåld på det
3. Har kört med Sram X0 på min förra cykel och är supernöjd.
4. Dropperpost
5. 8 Pro finns med i sponsringsprogrammet
6. Gillar skarpt DT Swiss 1501 fälgarna. Tror inte jag skulle känna mig helt bekväm med carbonhjul.
Kanske är så men funderar på hur hållbara kolfiberfälgar är. Vet att de är dyra i alla fall. Gillar att köra mycket stökiga stigar med sten och rötter.NickPick sa:Kolfiberhjul är ace. Provar du kommer du aldrig vilja ha tillbaks dina lätta aluhjul igen :)Canyonfrälst sa:För min del var det ett solklart val.Dave1979 sa:Många här i tråden verkar beställt 8.0 PRO Race. Varför blev det den? Ville inte gå högre i pris eller är just den prisvärd?
4. Dropperpost
6. Gillar skarpt DT Swiss 1501 fälgarna. Tror inte jag skulle känna mig helt bekväm med carbonhjul.
Supersonic sa:Invändningen att de är dyra köper jag, men att de är mindre hållbara stämmer inte.
Fast dessa lopp är väl mig veterligen inte mtb så lite osäker på jämförelsen där. Mina kolfiberhjul har rullat ca 700mil över stock och sten de senaste två åren. Dyra ja, men fortfarande spikraka. Tror inte en alufälg varit i samma skick....Spacekitty sa:Supersonic sa:Invändningen att de är dyra köper jag, men att de är mindre hållbara stämmer inte.
Tittar man på långlopp som TCR, IPWR och liknande så är det alltid ett par stycken som kör ner i potthål och knäcker sina kolfiberfälgar. Men alufälgar så kan man knacka på hos närmsta bonde och låna en tång för att räta ut bucklan.
Canyonfrälst sa:Kanske är så men funderar på hur hållbara kolfiberfälgar är. Vet att de är dyra i alla fall. Gillar att köra mycket stökiga stigar med sten och rötter.NickPick sa:Kolfiberhjul är ace. Provar du kommer du aldrig vilja ha tillbaks dina lätta aluhjul igen :)Canyonfrälst sa:För min del var det ett solklart val.Dave1979 sa:Många här i tråden verkar beställt 8.0 PRO Race. Varför blev det den? Ville inte gå högre i pris eller är just den prisvärd?
4. Dropperpost
Modell, storlek och färg?Blackstreamramble sa:Jo, jag med samma datum.