Canyon Nerve 2014

Canyon Nerve 2014
hej

Vill inte göra fel:)).. så vilka storlekar på insexnycklar är det till nervens bakdämparinfästningar och vad kan man få tag på en ny insexskruv till infästning på övre delen på bakdämparen?

Mvh Hans

Canyon Nerve 2014
Det är väl bara att prova? Det finns bara en som passar! Mitt tips är att skruva loss skruven och ta sig till närmsta skruvbutik (typ järnhandel) och köpa en motsvarande.

Canyon Nerve 2014
Hade jag gärna gjort men den översta på bakdämparen sitter som berget och verkar glappa med det jag har tillhands i insexväg. Vågar liksom inte dra hårdare, skruven inte i bästa skick.

Canyon Nerve 2014
Jo jag har testat 5mm och det glappar. Troligtvis är skruven förstörd pga att den vart för hårt åtdragen. Vågar liksom inte ta i med risk för att runda hela skruven och gör den "omöjlig" att få ur.

Canyon Nerve 2014
Hans Molin sa:
Jo jag har testat 5mm och det glappar. Troligtvis är skruven förstörd pga att den vart för hårt åtdragen. Vågar liksom inte ta i med risk för att runda hela skruven och gör den "omöjlig" att få ur.

Om den har dragits med en "5mm" från IKEA så är det ju mycket möjligt. De nycklarna håller ju knappt för att få ihop möblerna. Dessutom har de sjukt dåliga toleranser.
Nycklar med bra toleranser är A och O. Bondhus-nycklarna har väldigt bra toleranser för sitt pris.
http://www.bikeradar.com/gear/article/home-wrench-put-a-hex-in-your-hand-42917/

Canyon Nerve 2014
Finns det ingen i tumstorlek som går att få in med lätt våld? Torx är nog bättre iofs.

Är det en speciell bult så beställ från canyon.

Tillbaka
Topp