D
Deleted member 54554
Guest
Cörrent components, svenska MTB delar
Kul med en svensk tillverkare. Har inget eget intresse i detta men kunde vara värt att lyfta fram här: https://correntcomponents.com/
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
väldigt tillfredsställande minimalistisk design på styrstammen, som klämmer åt styret med hjälp av topcapen. synd att den kostar arton tusen miljarder.Kul med en svensk tillverkare. Har inget eget intresse i detta men kunde vara värt att lyfta fram här: https://correntcomponents.com/
Verkar som det. Fullt ös på instagram correntcomponentsFinns bolaget kvar? Hemsidan är död.
Kul! :)Verkar som det. Fullt ös på instagram correntcomponents
Håller med. Jobbar fortfarande på sparkontot så man kan köpa en styrkombo.Det är inte kånkat vad jag kan se. Inte enligt olika bolagssidor iaf.
Vore tråkigt om de försvann.
Stalle
Kanske läge att gå en engelskakurs om det ska slå utomlands? ?Verkar som det. Fullt ös på instagram correntcomponents
Missade helt det här, du får gärna utveckla din röviga kommentar!Kanske läge att gå en engelskakurs om det ska slå utomlands? ?
Varsågod.Missade helt det här, du får gärna utveckla din röviga kommentar!
"Gör jättecoola ramar. Men jag tänker inte köpa en för att han råkade stava fel i en instagram story"
Det ska ser fräck ut och man ska ser att man har lagt mycket pengar på en kolfiber hoj. :-)Den är väldigt snygg och ja, det beror på de raka rören.
Man undrar ju om det finns en anledning att andra kolcyklar inte har rör som denna.
Shit. missade det helt. Var för mycket fokuserat på hela cykeln men du har helt rätt, det ser väldigt exponerat ut. BB är ju också väldigt lågt då blir det värre.Visa bilaga 723970
Hoppas man inte smäller i nederdelen av länkaget och mosar lagersätena
Jag har för mig att det är så som det skall vara. Har hört det någonstans att man genererar mest kraft mellan horisontellt och vertikalt på nedtrampet. Kommer inte ihåg varifrån dockJa kanske det är inte så illa.
Men en annan sak. Måste man inte vrida på ovaldrevet lite medsols? När verna är horisontellt eller nästan horisontellt ska ju diametern vara störst. Men nu gå ju kedjan uppåt istället för neråt, det betyder man inte använder största diametern i detta läget. Blir det inte helt fel? Nu när man har minst kraft, över vertikalt, så har man största diametern.
Japp!Med lite sag försvinner den nog nästan upp bakom framdrevet och smäller den i komprimeras bara dämparen. Kanske..
Men det gäller ju bara när kedjan lämna drevet horisontellt eller nästan horisontellt och inte vertikalt som här på cykeln.Jag har för mig att det är så som det skall vara. Har hört det någonstans att man genererar mest kraft mellan horisontellt och vertikalt på nedtrampet. Kommer inte ihåg varifrån dock
Jag håller medJa kanske det är inte så illa.
Men en annan sak. Måste man inte vrida på ovaldrevet lite medsols? När verna är horisontellt eller nästan horisontellt ska ju diametern vara störst. Men nu gå ju kedjan uppåt istället för neråt, det betyder man inte använder största diametern i detta läget. Blir det inte helt fel? Nu när man har minst kraft, över vertikalt, så har man största diametern.
Och bäst en som inte förändra kedjans längd så som absolute black.
En absolute black oval drev funkar med single speed. Den ändra inte kedjans längd. De är konstruerad på det sätt att längden av kedjan som är rund drevet är altid samma.Vad menar du med det? Alla ovala drev har nästan samma effekt. Och effekten är små, det kommer man inte att märka. Kanske blir slitaget av axel och bussning av cagen lite högre.
Men med high-pivot är det endå bättre att montera en chainguide på undersidan som drar upp kedjan så man får 180 grader kontakt, det minimerar också effekten av ovala drevet på nedre delen av kedjan.
Då måste det kommit en ny Absolut black klinga. På min så rör sig bakväxeln iallafall ?En absolute black oval drev funkar med single speed. Den ändra inte kedjans längd. De är konstruerad på det sätt att längden av kedjan som är rund drevet är altid samma.
Works components oval drev funkar inte med single speed. Längden av kedjan rund drevet varierar när man pedalerna. Det betyder att växel föraren behöver kompensera för det.
Det är bra med mer ingrep helt klart men en chainguide på undersidan minimera inte effekten.
Då måste det kommit en ny Absolut black klinga. På min så rör sig bakväxeln iallafall ?
En oval klinga som inte är oval?En absolute black oval drev funkar med single speed. Den ändra inte kedjans längd. De är konstruerad på det sätt att längden av kedjan som är rund drevet är altid samma.
Works components oval drev funkar inte med single speed. Längden av kedjan rund drevet varierar när man pedalerna. Det betyder att växel föraren behöver kompensera för det.
Det är bra med mer ingrep helt klart men en chainguide på undersidan minimera inte effekten.
På alla mina med. Men det är så lite att man kan köra ss utan sträckarr ändå.Då måste det kommit en ny Absolut black klinga. På min så rör sig bakväxeln iallafall ?
Diametern varierar ju vilket gör att kedjan inte ligger an runt lika stor del genom varvet, eftersom resten av geometrin är mer fix?Beror väl inte på formen på den ovala klingan ? Om kedjan ligger an på 1/2 klingan rör sig inte bakväxlen . På high pivot ligger den bara på 1/4 så då blir det mycket rörelse. Med en chainguide får du mer ingrepp och närmare 1/2 ingrepp igen ..?
Du får ala se till att växla bak i samma takt ?Diametern varierar ju vilket gör att kedjan inte ligger an runt lika stor del genom varvet, eftersom resten av geometrin är mer fix?