Crankworx rotorua 2024 - herrfinalen inställd

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 54554
  • Start datum Start datum
Herrarna har fått nog och ställer in finalen i slopestyle.

Va ?!? Vad tråkigt. Hade verkligen sett fram emot att kolla på söndag.

Men de får alltså inte t.ex. resekostnader av Crankworks utan får, likt golfare på touren, betala ur egen ficka om nu inte något cykelförbund/klubb kan supporta???
Eller hur ligger det till?

Verkar inte som de får nånting betalt av Crankworks för resa, boende osv.

Det är fantastiskt att tjejer nu ska få delta men som vanligt blir det så konstigt med prispengarna. Endast 6 st tjejer har samma priser som de 14 st killarna vilket leder till att alla tjejer får prispengar. Självklart vill killarna ha samma och kräver nu appearance fee.

Actionsport kommer antagligen aldrig ha samma mängd kvinnor som deltar som män. Som kvinna tycker jag det är fånigt att man ska få pris bara man deltar, det måste finnas någon konkurrens, eller startpeng till alla.

Supertrist för oss i publiken.
Svårt att tycka något när man inte är insatt i detaljerna.
Jag tror de får boendet ombesörjt, tycker jag har hört det antydas i en del videos jag kollat på tuben tidigare år.

Kan möjligtvis förstå att arrangören tycker att resan dit och lön för att delta faller på åkarens sponsorer.

Kan även förstå att utan stark sponsring är det jäkligt tufft att åka dit och bryta en fot på träningen...

Japp, känns rätt tondövt om åkarna var ute efter en solidarisk peng för att dyka upp.
De verkar varit ute efter både och om jag förstår..Men om prio var 2000 per gubbe så hållet jag med att föreslå motsatsen var korkat...Men de 2000 per gubbe ser jag bara i nån kommentar tror jag. Antar att det är invitational? I så fall låter inte 2000 så farligt

Tillbaka
Topp