Crescent Atto Yotta eller Pico - för och nackdelar

matsgf

Medlem
Kikar på några sådana här.
Vilka skulle ni föredra och varför och vilka skulle ni välja bort och varför då?

Finns det något tidslinje för dessa modeller när introducerades de?

Senast ändrad:
Kikar på några sådana här.
Vilka skulle ni föredra och varför och vilka skulle ni välja bort och varför då?

Finns det något tidslinje för dessa modeller när introducerades de?
Folk på detta forum brukar vara rätt njugga med svar om det inte finns direkt länk till produkterna😉
I den mån nån oht har kännedom om alla tre.

Folk på detta forum brukar vara rätt njugga med svar om det inte finns direkt länk till produkterna😉
I den mån nån oht har kännedom om alla tre.
Tack.
Det blev en Crescent Atto - som jag nu ska jaga rätt på en pakethållare till men det blir i ett eget inlägg så kan lägga upp en bild på den.

Funderade på https://bikepath.se/products/atran-velo-carrier-active-24-28
Eller en sådan här https://www.biketopia.se/produkt/spectra-pakethallare-spectra-sport-avs-svart/ (som är den Crescent verkar montera på)

Rätt långt ifrån en Pico..
Pico kom typ -99. Det var en för tiden ganska extrem tempocykel i aluminium.

Man blir ju lite nyfiken och bläddrar mellan (bilderna bara, inga andra jämförelser) de tre. Allt som kommer fram ser för mitt crescent-otränade öga ut som cyklar gjutna i samma form men i olika färger, samma knäck på överröret, samma prisläge, hybrider med rakt styre.
Men herr Grimaldi har kanske återanvänt ett namn eller två. Recycling typ.

Allt som kommer fram ser för mitt crescent-otränade öga ut som cyklar gjutna i samma form men i olika färger, samma knäck på överröret, samma prisläge, hybrider med rakt styre.
Rätt långt ifrån en Pico..
Jo så kan det vara, jag har ju ingen aning ocm den här världen
Det är så det kan bli när man inte postar länkar till det man undrar över

JAg ville ha en bra cykel att vardagscykla på för att få motion samt ta mig till och från platser på ett lätt sätt med dator och lite annat i packningen.
Vi(?) ville bara ha länkar
Men hoppas att du blir nöjd med din cykel

???
Är det inte mer eller mindre precis det som står i #2?
Det är sant men sedan skrev jag att jag hade köpt en Atto och att jag skulle lägga upp ett annat specifikt inlägg om en fråga relaterad till den. (Och jag kommer att lägga länk och bild där till det jag frågar efter)

Men vi avslutar diskussionen om detta nu . Jag fattar vad du menar. :-)
Det är ju en härlig vårdag här i Stockholm och jag ska ut och prova min nya hoj i solen

IMG_0989.webp

Min Pico. 2300 är modellbeteckningen.

@Pfaff Det är ditt vevlager.

Subs 560 Trekkrunner påminner om någon Crescent ram är nog något gammal cykel Eropa som påminner om Crescent

Tillbaka
Topp