Cykel-försäkring?

Erövrarn

Ny medlem
Cykel-försäkring?
Hittade ingen tråd i ämnet...

Vad har happyiterna för erfarenheter kring de olika försäkringbolagen?

Jag har ej ännu kikat på om vår hemförsäkring kan erbjuda något bra "tillägg".

Cykel-försäkring?
Letade lite själv efter tilläggsförsäkringar förut men kunde inte hitta något bolag som hade något bra att erbjuda.
Vore ju synd om sakerna försvann och det vanliga skyddet i hemförsäkringen typ täcker en fjärdedel av cykelns ord värde, så hoppas någon har något bra tips!

Cykel-försäkring?
Jag har en tilläggsförsäkring på min hemförsäkring i Folksam. Får tillbaka upp til 40k om cykeln t ex står i cykelförråd. Kommer inte ihåg mer exakt än så.

Fanns en artikel här på happy om en massa försäkringsbolag, bra vs anus. Borde ju finnas kvar.

Cykel-försäkring?
Med risk för att svära i kyrkan skulle cykelklubben.se på sikt försöka fixa en medlemsförsäkring som även gällde tävling.

Cykel-försäkring?
IF med tilläggsförsäkring = Belopp som du själv sätter, druller ingår och det kostar inte så mkt.

Trygg hansa = Upp till 50lök om jag inte missminner mig, vet inte hur det är med druller här.

Cykel-försäkring?
Hemförsäkring med eventuellt tillägg som gäller förstår jag...
Enligt denna tråden är If bra, men TH bäst... : http://happymtb.org/forum/read.php/1/1059021/page=1
Jag måste nu kolla upp vår hemförsäkring, som vi har genom sambons fackförbund... och se vad de säger! Det är varken Folksam, If, LF eller TH, utan något annat... så vi får se...

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp