Cykel lås med larm?

Belse

Aktiv medlem
Cykel lås med larm?
Söker ett vajerlås med larm som tjuter om någon rör/kapar låset, har även ett annat lås men vill ha något som påkallar lite uppmärksamhet om nån försöker stjäla cykeln. Nån som har något tips?

Cykel lås med larm?
Börne, och google ger ju alltid de bästa resultaten eller hur?
Inte så att TS frågar för att höra vad folket här kan rekommendera eller?
Tönt...

Nej, jag kan inte rekommendera något sådant lås tyvärr. Störde mig bara på Börnes hjärnsmälta.

Cykel lås med larm?
Cadde sa:
Tönt...

Nej, jag kan inte rekommendera något sådant lås tyvärr. Störde mig bara på Börnes hjärnsmälta.

Jag tror det är töntigare att kalla folk för tönt i tryggt skydd av internet, än att rekommendera lite självständig efterforskning på Google som komplement.

Cykel lås med larm?
En av alla Google-träffar på frasen "cykellås med larm" -> https://www.conrad.se/Kabell%E5s-Se...Nyckell%E5s.htm?websale8=conrad-swe&pi=860745

Pris: 199 kr + frakt 69 kr

"Ett (sic!) siren med ljudsignal på 105 db gör att detta kabellås skyddar din cykel extra väl. Om cykeln flyttas under en kort stund hörs 3 varningssignaler, om den flyttas under en längre tid eller om stålkabeln klipps av aktiveras en blinkande LED och en siren som ljuder var 20 sek."

656544467.jpg

Cykel lås med larm?
JTF sa:
Cadde sa:
Tönt...

Jag tror det är töntigare att kalla folk för tönt i tryggt skydd av internet, än att rekommendera lite självständig efterforskning på Google som komplement.
Ja jag tog inte åt mig & orkade inte kommentera honom... men folk frågar ju om allt idag som du säger istället för att kolla runt lite själv, Hur klarade sig folk förr innan internet fanns där man kan fråga folk om allt!

Men för att göra Cadde lite gladare så kommer här ett förslag, som man hittar när man använder Google, har dessutom varit uppe här i en annan tråd om samma sak!

http://larma.se/ovriga-larm/larma-cykel/

Senast ändrad:
Cykel lås med larm?
Börne sa:
Ja jag tog inte åt mig & orkade inte kommentera honom... men folk frågar ju om allt idag som du säger istället för att kolla runt lite själv, Hur klarade sig folk förr innan internet fanns där man kan fråga folk om allt!

Schysst inställning på ett forum.

Cykel lås med larm?
Tack för tipsen, har googlat, både tidigare och alldeles nyss, men skadar ju inte att fråga, kan ju vara så att någon nyss har köpt något som var bra...
Blev iaf detta som jag googlade fram:
http://www.ulaclock.com/EN/lock#AL3P

Hyffsat grov vajer, och både vibration och avklippningslarm, bör väl iaf avskräcka lite, eller iaf påkalla lite uppmärksamhet utifall någon försöker sig på att stjäla cykeln. Skydda sig helt är ju svårt, men impulstjuvarna borde gå vidare hoppas jag...

Cykel lås med larm?
Det tragiska är väl att larm på höjden kan hjälpa om tjuven pissar på sig och tappar verktygen.

Kör ett lås som behöver ha vinkelslip för att ta sig igenom så är du så safe du kan bli.
Idag såg jag en racer utanför IKEA, kunde inte grämma mig över att man ska behöva oroa sig över tjuvpack.

Ett larm med hög decibel skulle avskräckt mig om jag plötsligt fick ett obotligt sug efter att sno cyklar.. Då jag har hypokondri, men det fick vara en väldigt specifik förändring av min personlighet som fick ske då alltså.

Senast ändrad:
Cykel lås med larm?
Grejen med "öppna" larm är att om tjuven är uppmärksam lägger han (hon? Knappast) handen över larmsirenen innan han börjar klippa.
Då hörs den inte många centimeter bort.
Jag har ett larmat skivbromslås till MCn. Därav kunskapen.

Cykel lås med larm?
Pfaff sa:
Grejen med "öppna" larm är att om tjuven är uppmärksam lägger han (hon? Knappast) handen över larmsirenen innan han börjar klippa.
Då hörs den inte många centimeter bort.
Jag har ett larmat skivbromslås till MCn. Därav kunskapen.

Med tanke på att ingen knappast lär agera kvittar det om det låter, exploderar eller blixtrar.
En tjuv som har rätta verktygen knipsar och slänger låset och cyklar iväg.

Enda verkliga hindret som jag ser det är att ha ett lås som kräver en vinkelslip för att öppna. Då är det ett hinder för en tjuv som inte har vinkelslip.

Cykel lås med larm?
Inte vajer men ABUS 8077 kanske kunde vara något. Finns tillhörande kätting också som man dock inte släpar med sig hur som helst. Har den kombon till en av våra lastcyklar iaf.

Tillbaka
Topp