Cykel-VM på Svt

Cykel-VM på Svt
Utan Vacchi och Adamsson så är det ju ganska ointressant. Undrar vilken lycklig SVT-kommentator som får glädjen att kommentera kalaset?

Cykel-VM på Svt
Kors i taket! Har priset på cykel-sändningar gått ner så mycket (eller har SVT för mycket pengar efter senaste TV-licensavgiftshöjningen)? ;-)

Hoppas bara de hittar någon bättre kommentator än den de hade vid OS i Aten (var det Fagerlind?), för han var plågsamt dålig.

Edit: förtydligande

Senast redigerad av en moderator:
Cykel-VM på Svt
Tyst nu JLarsson, det kanske finns någon på SVT som tar dig på orden. ;-)

Personligen är jag litet orolig för att de ska damma av Herr Ostbåge. Honom har man inte hört mycket av efter skidskyttesäsongen tog slut (skidskytte är faktiskt en utmärkt distraktion vid trainer-nötande).

Cykel-VM på Svt
Finns det inte nån gammal cykelprofil man kan gräva fram och ha som bisittare? Sen får de väl leta upp nån som kan tjôta om lite allt möjligt.

Cykel-VM på Svt
geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Finns det inte nån gammal cykelprofil man kan
> gräva fram och ha som bisittare? Sen får de väl
> leta upp nån som kan tjôta om lite allt
> möjligt.

Niclas Axelsson?

Cykel-VM på Svt
Bo Hansson tillsammans med Bäckstedt borde funka. Bosse är ju en gammal TdF-kommentator och Bäckstedt är ju alltid bra! Men jag gissar på Fagerlind.

Cykel-VM på Svt
Jag vill att Claes Elfsberg på rapport ska vara kommentator. Han har visst cyklat Vätternrundan
i början på åttiotalet, tror jag. Borde alltså veta vad det handlar om.

Cykel-VM på Svt
Motvind skrev:
> Jag vill att Claes Elfsberg på rapport ska vara
> kommentator. Han har visst cyklat Vätternrundan
> i början på åttiotalet, tror jag. Borde alltså
> veta vad det handlar om.

Hehe!

Cykel-VM på Svt
Jag skulle gärna höra Peter Apelgren som kommentator. Jag vet inte om han har någon som helst koll på cykling, men han är iaf rolig ibland.

Cykel-VM på Svt
JT skrev:
> Jag skulle gärna höra Peter Apelgren som
> kommentator. Jag vet inte om han har någon som
> helst koll på cykling, men han är iaf rolig
> ibland.

Precis såhär bra skulle det bli:

Cykel-VM på Svt
Glenn blir det nog inte då han är på plats. Men faktum var att han och fagerlind var rätt bra under Peking. Bäckstedt och Fagerlind, eller Mikael Gustavsson från Varnhem och Fagerlind. Ett är klart i alla fall, kanal-Lokal skall vara på plats och ge itnervjuver och uppsnack, go Apelgren.

Cykel-VM på Svt
Arne Hegerfors är väl given? Så han kan under hela sändningen berätta om vilka som bytt ut vilka kroppsdelar. Blir nog kalas!

Skämt åsido. Jättekul att SVT ska sända. Hoppas att många tittar så de inser att det finns intresse för cykel.

Cykel-VM på Svt
Kors i taket, kanske finns det hopp för nationen ändå, hade nästan gett upp hoppet.

Men det blir nog Eurosport för mig ändå.

Cykel-VM på Svt
Ja, ska Fagerlind vara med så MÅSTE de ha en bisittare som är litet allert och kunnig, för om F får fritt spelrum kan det hela bli en blandning mellan extremt pinsamt och superseeeeeeegt.

Har Belfrage någon bakgrund inom cykel eller var det ironiskt? Kan inte minnas att jag hört honom kommentera cykel.

Cykel-VM på Svt
Lite koll har/hade han nog Belfrage.
pg6s.jpg ht=488

Cykel-VM på Svt
bugge skrev:
> Lite koll har/hade han nog Belfrage.
>

Jag antar att Belfrage-bilden är från något av Postgiro-loppen?

För Belfrage var ju intervjuare och speaker under flera av dessa (om jag inte minns fel?).

Det är väl Tommy Prim han intervjuar? Men vem är den andre Bianchi-åkaren på bilden? Segersäll?

Jag har ingen aning, utan undrar bara.

/Fedde

Senast redigerad av en moderator:
Cykel-VM på Svt
fedde skrev:
> bugge skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Lite koll har/hade han nog Belfrage.
> >
>
> Jag antar att Belfrage-bilden är från något av
> Postgiro-loppen?
>
> För Belfrage var ju intervjuare och speaker under
> flera av dessa (om jag inte minns fel?).
>
> Det är väl Tommy Prim han intervjuar? Men vem
> är den andre Bianchi-åkaren på bilden?
> Segersäll?
>
> Jag har ingen aning, utan undrar bara.
>
>
> /Fedde

Mycket riktigt, Prim och postgirot. 1985 i Uddevalla. Fler bilder: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1078519/1078947#msg-1078947

Cykel-VM på Svt
Alltid ett framsteg. Jacob Hård vore kanske ett hyfsat val. Han har totalkoll på friidrotten och Vasaloppet när han kommenterar. Känner på mej att det är en herre som läser på sin läxa.
En bisittare, tja, Bäckis.
Fast jag har ju Eurosport...

/steen

Cykel-VM på Svt
mytomspunnen skrev:
> Jonas Karlsson och Christer Ulfbåge vill jag
> höra!

Jag skulle nog helst se att skådespelaren Jonas Karlsson och Björn Granath dramatiserar herrarnas linjelopp.

Stalle

Cykel-VM på Svt
Selast skrev:
> Arne Hägerfors, Annica Duncan, Patrik Ekwall....

Och så slänger vi in Peter Jihde och låter honom sitta och fråga de andra hur det känns och hur man ska tolka åkarnas ansiktsuttryck. Sen ger vi honom en person att fokusera på så att han kan sitta och tjata om den personen hela tiden p.s.s. som han knappt kunde nämna något annat namn än Usain Bolt under friidrotts-VM.

Cykel-VM på Svt
Kung Stalle skrev:
> Jag skulle nog helst se att skådespelaren Jonas
> Karlsson och Björn Granath dramatiserar herrarnas
> linjelopp.

Får inte Thorsten Flinck vara med? Cykel är DJÄVLIGT dramatiskt.

Cykel-VM på Svt
Enligt Vacchis blogg är det Ola Brännholm, Susanne Ljungskog och Magnus Bäckstedt som ska kommentera för SVT.

Mig gör det detsamma då jag avnjuter tävlingarna på plats...

Cykel-VM på Svt
Lite ny info som säkert gör många glada.. förutom arbetsgivare :)

SVT gör en storsatsning och sänder direkt från cykel-VM i schweiziska Mendrisio 23-27 september - både i SVT1, SVT2 och SVT Play.

- Med tanke på cykelframgångarna under OS i Peking och att Emma Johansson nu etablerat sig i den yppersta världseliten känns det helt rätt att göra en satsning på årets stora cykelmästerskap, säger Albert Svanberg, chef för SVT Sport.

Tillbaka
Topp