Cykel VM - Vem vinner??

Danill

Ny medlem
Cykel VM - Vem vinner??
Nå, vem åker i en vit regnbågsfärgad tröja nästa år?

Gilbert..? Kanske. Men jag gissar ändå på att Alexandr Kolobnev till sist får till det.

/D

Cykel VM - Vem vinner??
MTBiker skrev:
-------------------------------------------------------
> Emma i damernas linje. Bland herrarna tror jag på
> en dubbel av Fabian.
>
> Vore också kul om Tobias lyckades bra i U23
> linjeloppet.

Fabian vinner tempoloppet
Gilbert tar linjeloppt

hoppas på Emma men tror hon får svårt

Cykel VM - Vem vinner??
nisse56 skrev:
> Fabian vinner tempoloppet
> Gilbert tar linjeloppt

Tror jag med. Fabian var verkligen svårtippad. :)

Cykel VM - Vem vinner??
bigmollo skrev:
> nisse56 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fabian vinner tempoloppet
> > Gilbert tar linjeloppt
>
>
> Tror jag med. Fabian var verkligen svårtippad. :)

Ja, det lutar väl åt Fabbe men han kanske blev knäckt efter "fiaskot" i Vueltan. Gustav tar silver.

Kollade banan nu och den där lilla backen på slutet borde passa Gilbert perfekt om han har slagläge efter sista varvet, och om formen från vueltan håller i sig förstås.

Fan vad tråkiga tips... jag ändrar: Gustav tar guld i år! Cavendish har bara taktiskt snackat ner sig själv och krigar sig med ända till slutet då han blåser klungan av banan, har segern i en liten ask men glömmer att hålla koll på Farrar som glider förbi precis innan linjen.

Cykel VM - Vem vinner??
Vore kul om Emma kunde vara med och slåss om guldet men har hon tillräckligt många som hjälper henne?
Det vore väl konstigt om inte Gustav var med och fajtades på allvar. Banan sägs ju passa honom.

Cykel VM - Vem vinner??
Gilbert känns lite fegt att säga men har sett starkt ut. Freire kan ju grejen att vara i form på VM.
Chansar på att det blir en otippad åkare som smiter iväg när stjärna kollar på varandra.

http://www.talkofbike.com/
Sista delen med Lewis Composites ute nu, flera bilder

Cykel VM - Vem vinner??
Storfavoriterna är Pippo och Gilbert, men jag tror att de kommer att bevaka varandra rätt bra så det kommer öppna för andra. Mao en liknande utveckling som i Varese 2008. Min outsider är Visconti som kan komma iväg i en lagom stor grupp. Banan passar ju även Matti Breschel och han har ju en helt OK spurt i en liten grupp. Ser man sen till vilka som var starka under Vueltan med så känns ju Peter Velits livsfarlig med.

Cykel VM - Vem vinner??
Han kan vinna en spurt i en liten grupp. Något sämre än Breschel, Pippo och Gilbert men inte så mycket. Hann vann U23-VM i en spurt mot Wesley Sulzberger och Johnathan Bellis.

Cykel VM - Vem vinner??
JT skrev:
> Kom igen nu
> Gustaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaav!

+10 eller nåt!

Cykel VM - Vem vinner??
JT skrev:
> Han glömde nog ladda batteriet.

Han laddar det med generator på förta varvet så han kan använda det på nästa. Nu blir det åka av.

Cykel VM - Vem vinner??
Tror nog att Gilbert kniper linjeguldet. Backarna känns lite som vårklassikerna och vädret känns också lite som vårklassikerna så mina pengar ligger hos honom. Cancellara kan nog också köra bra men frågan är hur hårt han gick i tempoloppet?

Cykel VM - Vem vinner??
Tror Fabian kan bli giftig iår. Formen finns ju uppenbarligen. Förra året tog han TT guldet och var med inför sista backen på linjet, kan bli en dubbel nu. Annars gissar jag på en italienare dock inte Pozzato som nog många kommer att bevaka.

I damloppet hoppas jag givetvis på Emma.

Tillbaka
Topp