Cykelaktivism
The Guerrilla Cyclists of Mexico City
Podcast Episode · Overheard at National Geographic · September 21, 2021 · 27m
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilket otroligt tråkigt o meningslöst svar.![]()
Cykel – Wikipedia
sv.wikipedia.org
eller: vad ska vi med staden till?
Nä, och varför ska det vara antingen eller? Bil och cykel är två helt olika fordon. Det är mer relevant att jämföra cykel med att gå, då de färdsätten löser likartat problem (transport av en person utan eller med liten packning). Av de valen i vardagen förstår jag att många föredrar att gå; det är billigare, du behöver inte leta parkering när du är framme, du behöver inte oroa dig över att cykeln ska bli stulen, etc.Vi har ju redan det mesta som efterfrågas i podden, ändå är det inte fler som ställer bilen. Finns forskning från England som visar att det är lättare att få folk att gå än att cykla. Skulle vi ställa frågan mera förutsättningslöst, vad ska vi använda stadens yta till? Kanske svaret vare sig innehåller bilism eller cyklism.
Nä, och varför ska det vara antingen eller? Bil och cykel är två helt olika fordon. Det är mer relevant att jämföra cykel med att gå, då de färdsätten löser likartat problem (transport av en person utan eller med liten packning). Av de valen i vardagen förstår jag att många föredrar att gå; det är billigare, du behöver inte leta parkering när du är framme, du behöver inte oroa dig över att cykeln ska bli stulen, etc.
Och, att det finns mycket bilar i staden är ju för att folk tycker att bilen fyller ett viktigt behov och de VILL ha bilen.
Du tror inte de lite finare cyklarna som folk äger själva blir stulna ändå? Jag har en känsla av att det primärt inte är att transportera sig som cykeltjuvarna är ute efter…Förbjud bilar o inför offentliga cykelpooler, gratis. Ungefär som pundarna redan har.
Om f9rsäkringsbolagen samt staten sponsrar en scott spark 900 wc till varje invånare så kanske d blir billigare än att jaga pundande cykeltjuvar.Du tror inte de lite finare cyklarna som folk äger själva blir stulna ändå? Jag har en känsla av att det primärt inte är att transportera sig som cykeltjuvarna är ute efter…
smart slutförvaring av kol, dränk det i epoxi bara och göm det från solen i tio miljoner ingenjörers dubbelgarage. vad kan det motsvara, typ 40 000 ton koldioxid? det är ungefär invånarna i söderköpings årliga utsläpp.Om f9rsäkringsbolagen samt staten sponsrar en scott spark 900 wc till varje invånare så kanske d blir billigare än att jaga pundande cykeltjuvar.
Lägg ner Söderköping så kan alla i Sverige få en fin cykel alltså? Lätt val!smart slutförvaring av kol, dränk det i epoxi bara och göm det från solen i tio miljoner ingenjörers dubbelgarage. vad kan det motsvara, typ 40 000 ton koldioxid? det är ungefär invånarna i söderköpings årliga utsläpp.