Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stolpen ser ut att vara placerad så att den är ivägen för plogen också. Dubbelt underkänt.bearthefear sa:Någon som inte riktigt tänkt till när man plogat. Finns det ingen annan stans att gömma snön på, varför inte på cykelbanan som går bakom busskuren?
Speciellt på morgonen uppstår det rätt lustiga situationer när man måste cykla genom en buss-kö på 10-20 personer. Med allas goda minne...
Perfekt för e-mtb! :-)soda74 sa:Skylt som visar cykelvägen till konserthuset i Gävle...
soda74 sa:Skylt som visar cykelvägen till konserthuset i Gävle...
soda74 sa:Skylt som visar cykelvägen till konserthuset i Gävle...
26er sa:Hall of shame me cykelbanor e väl att den där Hellden bygger dem i syfte att komma åt bilister och därmed skapar än mer osämja i Stockholmstrafiken. Hade han han tänkt mer på cyklister hade det garanterat sett annorlunda ut.
OBS att med cyklister ovan avses andra än pendlare.
Der Kaiser sa:26er sa:Hall of shame me cykelbanor e väl att den där Hellden bygger dem i syfte att komma åt bilister och därmed skapar än mer osämja i Stockholmstrafiken. Hade han han tänkt mer på cyklister hade det garanterat sett annorlunda ut.
Om man bara läser inlägg och artiklar från oppositionen kanske man kan tro det.
Vidga dina vyer istället för att köpa propagandan rätt av.
Sjukt imponerande snitt per (arbets?)dag!!!! Extrem långstadspendlare eller cykelbud?26er sa:Der Kaiser sa:26er sa:Hall of shame me cykelbanor e väl att den där Hellden bygger dem i syfte att komma åt bilister och därmed skapar än mer osämja i Stockholmstrafiken. Hade han han tänkt mer på cyklister hade det garanterat sett annorlunda ut.
Du Kaiser, jag cyklar ca 1500 mil per år i den här stan. Med vidöppna ögon. Dessutom så röstade jag på fanskapet i förra valet. Nåt mer du vill tillägga?
26er sa:Der Kaiser sa:26er sa:Hall of shame me cykelbanor e väl att den där Hellden bygger dem i syfte att komma åt bilister och därmed skapar än mer osämja i Stockholmstrafiken. Hade han han tänkt mer på cyklister hade det garanterat sett annorlunda ut.
Du Kaiser, jag cyklar ca 1500 mil per år i den här stan. Med vidöppna ögon. Dessutom så röstade jag på fanskapet i förra valet. Nåt mer du vill tillägga?
NAnders sa:Den här tråden är inte till för ospecificerat gnäll.
Det där ser improviserat ut.. Placeringen ser helt galen ut och som minst borde den ju vara reflexmärkt om det ändå är meningen..cubeforce sa:Det här fastmonterade sopkärlet dök upp som en mindre önskad överraskning vid busshållplatsen. Till saken hör att man kommer ur en s-kurva så man ser den inte på avstånd...
De har skurit hål i asfalten när de ställde den på plats, så vem vet. Har varit i kontakt med kommunen och frågat om det är de eller bussbolaget (SL) som är ansvarig.Rattnalle sa:Det där ser improviserat ut.. Placeringen ser helt galen ut och som minst borde den ju vara reflexmärkt om det ändå är meningen..cubeforce sa:Det här fastmonterade sopkärlet dök upp som en mindre önskad överraskning vid busshållplatsen. Till saken hör att man kommer ur en s-kurva så man ser den inte på avstånd...
cubeforce sa:De har skurit hål i asfalten när de ställde den på plats, så vem vet. Har varit i kontakt med kommunen och frågat om det är de eller bussbolaget (SL) som är ansvarig.Rattnalle sa:Det där ser improviserat ut.. Placeringen ser helt galen ut och som minst borde den ju vara reflexmärkt om det ändå är meningen..cubeforce sa:Det här fastmonterade sopkärlet dök upp som en mindre önskad överraskning vid busshållplatsen. Till saken hör att man kommer ur en s-kurva så man ser den inte på avstånd...
Tidigare gick GC-vägen framför busshållplatsen, men blir så trött när man slagit sig för bröstet och menar att man ökat säkerheten med ändrad dragning och inte tänker klart...
Som sagt, blir bara så satans trött på den inkompetens/aningslöshet som finns. Det här det enda cykelpendlarstråket som finns om man ska från Värmdö, genom Gustavsberg och in mot Stockholm och även om kommunen, enligt egen utsago, inte har som ambitionen att följa Trafikverkets Regionala cykelplan kan man väl ändå göra så gott man kan.JLarsson sa:Att de som gör själva jobbet inte gör nån som helst rimlighetsbedömning? Blir det här verkligen bra?
NLC sa:cubeforce sa:De har skurit hål i asfalten när de ställde den på plats, så vem vet. Har varit i kontakt med kommunen och frågat om det är de eller bussbolaget (SL) som är ansvarig.Rattnalle sa:Det där ser improviserat ut.. Placeringen ser helt galen ut och som minst borde den ju vara reflexmärkt om det ändå är meningen..cubeforce sa:Det här fastmonterade sopkärlet dök upp som en mindre önskad överraskning vid busshållplatsen. Till saken hör att man kommer ur en s-kurva så man ser den inte på avstånd...
Tidigare gick GC-vägen framför busshållplatsen, men blir så trött när man slagit sig för bröstet och menar att man ökat säkerheten med ändrad dragning och inte tänker klart...
Haha, nä. Och snart kommer de sätta en stel stolpe med reflexer på för att "skydda"...
Reflexmarkering funkar på busskuren också.NickPick sa:Jag tror att det är så att väghållningsfordon inte ska köra sönder den, faktiskt.
NAnders sa:26er sa:Der Kaiser sa:26er sa:Hall of shame me cykelbanor e väl att den där Hellden bygger dem i syfte att komma åt bilister och därmed skapar än mer osämja i Stockholmstrafiken. Hade han han tänkt mer på cyklister hade det garanterat sett annorlunda ut.
Kan du inte visa ett exempel på en sådan cykelbana och förklara vad det är som gör att den förtjänar en plats i cykelbanornas Hall of Shame? Den här tråden är inte till för ospecificerat gnäll.
Kim Felt sa:Det är nog inte hörnan/väggen utan det utskjutande taket man vill att förarna ska undvika att köra på.Rattnalle sa:Reflexmarkering funkar på busskuren också.NickPick sa:Jag tror att det är så att väghållningsfordon inte ska köra sönder den, faktiskt.
Här brukar väghållningsfordonen faktiskt kunna låta bli att köra ner kurserna även utan såna stolpar. Inte för att det är felfritt här heller men just den där slipper vi.
Eveningstar sa:Vad gäller här egentligen?
Synd att den inte går att cykla på pga för tätt mellan bommarna bara. ;-)staine sa:Åja. En kort cykelbana år också en cykelbana
:D
Haha, just där fick jag punka i somras. Om det nu stämmer att det är mellan Sammis och Slottet?Peth sa:Danderyd. Inte på värsta viset, men tvärgående kantsten är sällan en bra idé.
Peth sa:Danderyd. Inte på värsta viset, men tvärgående kantsten är sällan en bra idé.
WSMC sa:Haha, just där fick jag punka i somras. Om det nu stämmer att det är mellan Sammis och Slottet?Peth sa:Danderyd. Inte på värsta viset, men tvärgående kantsten är sällan en bra idé.
staine sa:Peth sa:Danderyd. Inte på värsta viset, men tvärgående kantsten är sällan en bra idé.
Så ser det ut överallt, väl? Helkass.
staine sa:Peth sa:Danderyd. Inte på värsta viset, men tvärgående kantsten är sällan en bra idé.
Så ser det ut överallt, väl? Helkass.