Cykelförsäljning från Polisens Hittegods idag.

det lär vara huuuur lång kö som helst, de har gjort reklam för det på radio och i tidningar. Dyraste hojjen går för 3 lök. Priset sätts vist efter hur blank cykeln är. =)

Är ledig och funderade på att ta mig dit. Är det någon som vet om det går att fynda eller är det bara skräp? Har ingen lust att åka två mil o köa bland massa galningar om de roligare grejorna redan är bortsållade. Finns det seriösa cyklar tro? Man har ju svårt att tänka sig att försäkringsbolag / ägarna till de finare hojarna inte kollat upp om ev. försvunna saker har trillat in hos polisen.

mvh

/Jonas

Det är otroligt vad mycket cyklar som står på hittegodsavdelningen med tanke på att de flesta försäkringsbolag kräver att man varit där och tittat innan man får ut nåt på försäkringen, men troligen åker väl folk dit för att få ett intyg om att ha varit där men bryr sig inte ens om att titta, vad vet jag.

En hel del cyklar finns det i alla fall så varför inte försöka fynda i alla fall?

Visst går det att fynda men man får nog ha vassa armbågar. Sen fordonskammaren tagit över tycker jag att priserna blivit lite sämre än när ÖoB hade det. Å andra sidan är priserna inte fullt så godtyckliga längre. Kan man vad man håller på med och snabbt hugger det som är intressant kan man nog göra fynd.

Ok, kanske tar en sväng iaf då. Är det fasta priser, eller nån budgivning av nåt slag? Cash eller kort?
/Jonas

Polarn svängde förbi och kolla hur mycket folk det var. Det är sjuuukt lång kö. Tänkte smita dit efter lunchen men det är ju bara o glömma.

Tänk om dom höll onlineauktion istället. Då skulle dom kunna dra in minst det dubbla. Hörde på radion att dom räknade med att omsätta runt 400' Skönt att poliserna får in lite fikapengar i alla fall *skratt*

Tänkte åka dit och införskaffa en pendlarhoj:-(

Nästa utförsäljning kommer inte att stå på deras hemsida utan man får ringa någongång efter den 18 april och kolla när det är dags igen (troligtvis i slutet av april/början av maj). Tror att det sker utförsäljnigar av cylkar kontinuerligt under året, i den takt som de hinner hämta cyklarna från polisen.

För er som aldrig upplevt den där äkta Ullareds-känslan hade chansen i dag när Stockholms Polisen sålde ut sina hittegodscyklar vid Överskottsbolaget i Solna. Milslånga bilköer orsakade smärre trafikkaos på Enköpingsvägen. På äkta Ullareds-mané var det huggsexa om allt, parkeringsplatser, position i kön, men framför allt om cyklarna. När jag äntligen kom fram, tio minuter efter öppningstid, var det soprent på cyklar. Inte en enda "ledig" cykel fanns att uppbringa. Alla var antingen "paxade" eller stod med sin nya ägare i den långa kön till kassan. Vissa gjorde säkert riktiga fynd men frågan är om det är värt besväret ens? Av cyklarna att döma som jag såg i bilkön och som leddes bort från området var av varierande kvalitet. Ingen lycka detta år men med den omsättning av cyklar som "byter" ägare i Stockholm lär det inte dröja länge till innan en ny utförsäljning är aktuell.

Stackars min man var där 10 minuter efter öppningstid med, ingen cykel fanns kvar och dom som köade till kassan höl i ganskaointressanta skräpcyklar, ingen höjdare alls. Helt bortkastad tid!
Jag troro att de bra cyklarna (om de fanns) var långt innan paxade...FUSK!

Jag och rikard var där kl 11 och då fanns det kvar en cykel. En Itera som de skulle ha 1500 spänn för, och då var en förstärkningskant på kedjestaget borta så den blir nog ungefär lika stabil som en plasthink utan kant.

Efter en snabb titt i kön till betalningen kunde man konstatera att Logan-cyklarna gick för ca 400 kronor under nypris.

Stackars oförståndiga Svenskar. Så fort d är rea tror de att de tjänar pengar. Ibland skulle man nog tjäna mer på att tänka lägre an vad näsan räcker :P

Allt på rea är bra. Då "tjänar" man ju pengar...

Skall jag berätta hur det gick till på gamla goda Överskottslagrettiden? Jag jobbade i butiken en sommar när det var cykelutförsäljning. Klart intressant att alla "fina" cyklar såldes flera dagar innan. Kan det vara samma sak nu kanske?

mattias L skrev.
Klart intressant att alla "fina" cyklar såldes flera dagar innan. Kan det vara samma sak nu kanske?

Vad det gäller polisens auktioner så kommer dem fina cyklarna aldrig dit ens, dem har poliserna själva lagt beslag på för en symbolisk summa och gett till familj och vänner, sen går det dem inte vill ha till auktionen :-(

Så enda chansen att köpa en fin cykel där är att känna någon inom kåren eller jobba där själv, samma sak gäller på många (läs dem flesta) kommunförråd då dem fina lagras separat (samma hos polisen) så när folk kommer och letar efter sina så får dem titta i det officiella lagret och där finns den inte och så får dem ett intyg (som hos polisen) och så får dem ut på försäkringen, sem säljs finhojarna internt för en spottstyvel :-(

Bosse, som sitter på inside information, men inte har tillräckligt rymligt samvete att använda mina kanaler!

Ja jä**ar vilket skämt! Kom dit 10.10 och stod inför vad som skulle visa sig vara veckans mest bortkastade timme. Började ana oråd redan vid de kolossala köerna på enköpingsvägen. 800 potentiellt halvkassa cyklar och cirka 8000 reagalna människor i ungefär lika många bilar (verkade det som iaf)
Självklart fanns det inte en enda cykel kvar på hela grusplanen när jag kom fram, inte ens en enda skrothög. Inte nog med det, det jag såg var rena skräpet. Risiga Logans o gamla slitna Jossemajts så långt ögat nådde. Den finaste hojen jag lyckade se var nog en ca 10 år gammal Gary Fisher som var allt annat än ömt vårdad. Och priserna ska vi inte tala om, Cykelbjörks 995-kronors heldämpade framstår som ett kap i jämförelse.
Hur godtrogen får man vara? Självklart är allt av värde och intresse redan för länge sedan bortsållat av fordonskammar & hittegods-personalen.

Men men man lär så länge man lever, jag har nu varit på hittegodsrean 2 gånger på samma dag. Första och sista.

/Jonas

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp