Cykelhandskar

Cyklopat

Medlem
Cykelhandskar
Nån som har nått bra tips på långa cykelhandskar till vettigt pris? Skall funka till höst och vår cyklingen...
Tips på vanliga handskar till förmånligt pris mottages också!

/Erik

Senast redigerad av en moderator:
Cykelhandskar
Jula säljer ett par cykelhandskar som de kallar för montagehandskar för 99 kr...

http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&@where.ItemID@EQ=903001

903001_d.jpg

Cykelhandskar
Biltema har två varianter som de kallar för crosshandskar. Kostar strax över hundringen och är de absolut mest prisvärda handskar jag haft. Och då har jag slitit ut många... De håller tre gånger längre än handskar som kostar tre gånger så mycket.

Cykelhandskar
Aron skrev:
-------------------------------------------------------
> Biltema har två varianter som de kallar för
> crosshandskar. Kostar strax över hundringen och
> är de absolut mest prisvärda handskar jag haft.
> Och då har jag slitit ut många... De håller tre
> gånger längre än handskar som kostar tre
> gånger så mycket.

Är det inte dom som har väldigt tjockt med vaddering mitt i handen?

Cykelhandskar
Kör med ett par "guide" arbetshandskar, rätt tunnan och sitter kanon. Funkar till nollan och kanske snäppet under. Kolla på någon verktygsbutik eller så, finns fler modeller som lämpar sig för cykling!
Det bästa med just dom jag har är att det är väldigt bra ovansida som suger upp snoret som dyker upp vid kallväderscykling =)

Cykelhandskar
pow skrev:
> Aron skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Biltema har två varianter som de kallar för
> > crosshandskar. Kostar strax över hundringen
> och
> > är de absolut mest prisvärda handskar jag
> haft.
> > Och då har jag slitit ut många... De håller
> tre
> > gånger längre än handskar som kostar tre
> > gånger så mycket.
>
> Är det inte dom som har väldigt tjockt med
> vaddering mitt i handen?

Den ena varianten är i nått neoprenematerial och är lite tjockare. Den andra är lite tunnare med lite stoppning i handflatan. Bägge funkar utmärkt för mig.

e: Ska tillägga att jag menar deras Motorcrosshandskar Inte handskarna i cykelsortimentet.

Cykelhandskar
Finns det inga lite längre hanskar som går upp lite på armen? Har en jacka som funkar bra till cykling, men det blir ett litet glapp nu som stör nu när temperaturen kryper ner åt nollstrecket.. Några tips, skall väl passa för pendling i temperaturer runt noll.

Cykelhandskar
supreeme skrev:
> Finns det inga lite längre hanskar som går upp
> lite på armen? Har en jacka som funkar bra till
> cykling, men det blir ett litet glapp nu som stör
> nu när temperaturen kryper ner åt nollstrecket..
> Några tips, skall väl passa för pendling i
> temperaturer runt noll.

http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ProductID=9802
Noll och neråt iofs.

Cykelhandskar
Jag har under sommaren haft sådan här:

http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ProductID=11114

Väldigt nöjd. Sitter extremt bra på mig och har inte så mycket stoppning i handflatan, vilket gör att man fortfarande kan greppa styret bra. Finns någon annan BG-variant från Specialized som är fullsmetad med gel, så man knappt får fatt runt styret. Dessa däremot känns kanon.

Är också jag på jakt efter någon långfingrad vintervariant. Kan man göra så att man skaffar en "vanlig" tunnare handske som man sedan har tunna liners i? Typ dessa?

http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ProductID=10428

Cykelhandskar
Aron skrev:
> gånger så mycket.

+1

/C

Cykelhandskar
Oskar skrev:
> Jula säljer ett par cykelhandskar som de kallar
> för montagehandskar för 99 kr...
> http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&@where.ItemID@EQ=903001

Jag tycker Julas svarta är för kalla för cykling runt 0grader. Nättyg på ovansidan:( Men annars är de mycket funkis vid varmare temp.
För minusgrader fungerar windstopper fleece handskar bäst för mig, nackdelen är att de slits ganska fort - senaste vintrarna har jag kört med ett par Hestra WS fleece med skinnförstärkning i handflatan. Dessa har hållit bättre.

Cykelhandskar
Specialized SubZero är femfingershandskar som funkar bra även under nollan. Två-lagers, en tunn och en ytterhandske. När man har båda på har man inte världens bästa känsla för var styret är kanske, men man fryser inte! :)

Cykelhandskar
supreeme skrev:
> Finns det inga lite längre hanskar som går upp
> lite på armen? Har en jacka som funkar bra till
> cykling, men det blir ett litet glapp nu som stör
> nu när temperaturen kryper ner åt nollstrecket..
> Några tips, skall väl passa för pendling i
> temperaturer runt noll.

Skidhandskar (slalom, typ) har ibland muddar som går att dra långt upp. Mitt nuvarande par har det, men mitt förra par hade det inte.

Sen rekommenderar jag rent allmänt såna där svettarmband (Nike har bästa modellen jag hittat). De går att låsa ärmar med och stoppar kalluft på handleder och upp längs armarna. Knappa hundringen för ett par, och de håller en vinter utan vidare. Jag är inne på andra vintern (nåja, "köldsäsongen") med samma par.

Cykelhandskar
För sommarbruk så har jag hittills inte hittat en handske som sitter bättre på min hand än Scott San Diego.

Vinter/pendling så är det Skigo´s enklaste 129kr längdskidhandske som gäller.

Cykelhandskar
Aron skrev:
> gånger så mycket.

+2
Denna modellen funkar enligt mig bäst. Den är i tunn (i princip ingen vaddering alls) och smidig och gjord i neopren med bra grepp i amara. Jag har flera par som jag alternerar med och dom funkar kanon ner till ca 5 grader. Därunder och ner till -5, om det inte regnar, blir det oftast en smidig Point Zero skidhandske från Stadium som bara kostar 99 spänn. I dom få fallen det är både kallt och regnigt, dvs ca 0-5 grader, använder jag faktsikt Biltemas fiskehandske i lite tjockare neopren.

Bilagor

• 82-109_l.jpg
    82-109_l.jpg
    22.9 KB · Besök: 35
Cykelhandskar
Kan tipsa om magiska vantar finns bla på HM.

Tunna onesizefitsall 5 par för en hundring. Perfekt som innerhanskar, lätta att tvätta. Det är skönt att slippa fotsvettslukten.

Cykelhandskar
Jag såg prov på en ny modell i en butik som Hestra kommer med vid års skiftet som var lite högre och vind och vatten tät och jag tror den skulle hamna på 450:-. Hestras tre finger modell är annars riktigt varm och god dock går den inte högt upp på armen.

Tillbaka
Topp