Cykelkläder

Cykelkläder
Beror på?

Bibs föredrar jag rapha. Stolen goat bibsen är också bra (för min kropp).

castelli perfetto är bästa regntröjan jag haft. Fungar bra i svalka även om det inte regnar, men brillierar i regnskurs väder.

Void har ju snyggaste cykelkepsarna - kanske inte bäst, men bra och snygga.

Randonneur Stockholm klubbtröja är ju bäst såklart på långrundan. Snygg, praktisk och tidlös.

castelli gör bra strumpor, men det gör andra också. Dhb cykelstrumpor är inte bra - bomull är nog inte rätt material till cykelstrumpor. Craft har underbara vinterstrumpor.

Handskar gillar jag specilisted och rapha, men har ett par rose som är mycket bra också.

Buff verkar alla vara bra - välj den som är snyggast

Vindväst föredrar jag rapha brevet. Liten och lätt ihopvikt och skyddar ändå bra mot kyliga vindar.

Sa väl inget egentligen. Tycker att det mesta fungerar bra.

Cykelkläder
teddo sa:

Känns som jag levt i deras Corsa softshell jacka de senaste:
DSC_0377.JPG

Annars har det blivit mycket Café du Cycliste för min del, franskt när det är som bäst.

Cykelkläder
Santini gör bra kläder och castelli gör om möjligt ännu bättre! Har bra erfarenheter av båda men det finns ju massvis med märken att välja på så jag skulle nog säga att det handlar mer om smaksak/design och vad mycket man vill betala. Som exempel skulle jag aldrig hosta upp summan för exempelvis en raphatröja eller en hjälm för 3000 spänn. Lika lite som att jag skulle köra byxor och tröja från kina för 100 spänn styck.

Cykelkläder
eketjall sa:
D i U sa:
Norröna är en favorit, å deras service är grym!
Är det tvättservice du menar då eller? För någon annan regelbunden service ska väl inte behövas på kläder? Speciellt inte i den prisklassen.

Mja de hade ju vart grymt med fri tvätt med upphämtning/lämning också men Jag tänker mer på deras snabba service med garantier. Hade en regnjacka som gick sönder, dom skickade gratis laglappar omgående, lagningen på egen hand blev inte bra så lämnade in jackan i en av norrönas butiker, två veckor senare kom jackan hemskickad lagad utan kostnad. Hade inte ens med kvitto till butiken och jackan var dessutom köpt från annan webbutik.

Cykelkläder
Vi höjer nivån lite grann från fnittrande tonårspojke.

Edit: tog bort bild på lättklädd flicka på cykel. Skärp dig Faema! //Jocke moderator

Senast redigerad av en moderator:
Cykelkläder
Italienarna är ledande när det gäller tillverkning av tyger och vanliga konfektionskläder, detta tycker jag spiller över på cykelkläderna där Nalini och Castelli gör mycket bra kläder. Övriga märken jag tycker ligger i topp är Gore och Rapha. Sen gör Endura bra kläder som passar vårt klimat.

I slutänden handlar det om att hitta ett märke som passar ens kropp och plånbok samt har en design man gillar.

Cykelkläder
Körde Rapha och Castelli tidigare men kör numera nästan bara VOID. Tycker kläderna är snygga och ligger bra i pris jämfört med andra märken. Funktionellt så är dom i samma klass enligt min erfarenhet.

Sen är det kul att stötta ett lokalt märke från stan som ger tillbaka genom att arrangera olika event så som CX-tävlingar och distansrundor på sommaren med efterföljande bbq, öl och skönt folk :)

Cykelkläder
sunqan85 sa:
Ok, då får man göra en lite beställning=). Om man ska köpa långa cykelbyxor. Ska man köpa med seatbad eller inte? För och nackdelarna ?

Jag föredrar vanliga korta bibs med pad under långa utan pad. Mest för att jag än inte hittat ett par långa bibs med pad där den sitter där den ska. Framförallt problem med byxor som är vind eller vattentäta och därmed mindre elastiska.

Cykelkläder
90% av mina kläder kommer från 8848 som jag tycker gör riktigt bra kläder utan att vara för dyra för cyklisterna.
Haft ett par bibs i snart 2 år och paddingen är fortfarande lika skön.
dom har dessutom kommit med en ny kollektion för 2018 som är riktigt snygg.

Cykelkläder
sunqan85 sa:
Ok, då får man göra en lite beställning=). Om man ska köpa långa cykelbyxor. Ska man köpa med seatbad eller inte? För och nackdelarna ?
Jag har aldrig ett par cykelbyxor mer än en dag, därför vill jag ha tajts utan pad så jag slipper skaffa så många par tajts.

Cykelkläder
Dhb, Craft och Pearl Izumi har varit mina ”husmärken” i flera år (med lite kompletteringar från Gore och Rapha). Efter att fått yrkesmässiga kopplingar till Craft har det inte blivit mycket annat det senaste halvåret.

Cykelkläder
sunqan85 sa:

Flera har varit spot on med fördelarna här tycker jag. Satsa på några par bra bibs som du kan ha året om och komplettera med ett par tights utan pad.

Jag gillar 7mesh system där man krokar i tightsen i bibsen så att man slipper dubbla hängslen.

Se hur det funkar här:
https://lifeisabeautifuldetail.com/blog/7mesh-strata-tights-review

Cykelkläder
Assos, Rapha, Gore, 2XU, lite Craft och lite Rose.

För inomhussäsongen lite komplettering med Pearl Izumi och Castelli även om jag gärna kör spinningen i Assos oxå:)

Cykelkläder
Neopro https://neoprocycling.eu/ heter ett australiensiskt märke. Säljer direkt till konsument så priset verkar vettigt. Skickas från nåt inom-EU- ställe så inget tillkommer.
Jag har köpt en omgång bibs o jersey baffatt. De är välsydda, storlekarna korrekta (alltså inte två nummer för små som i Italienska märken) och sitter bra när jag provat.
De är definitivt sommarkläder, inget för kyliga dagar så inte utprovade lajv ännu men den tiden kommer förhoppningsvis....

Cykelkläder
Jag köpte lite kläder från Sportful som jag blev väldigt positivt överraskad av. Kan inte svära att allt är bra men kvalitet, finish och passform tyckte jag var över förväntan

Cykelkläder
Neopro https://neoprocycling.eu/ heter ett australiensiskt märke. Säljer direkt till konsument så priset verkar vettigt. Skickas från nåt inom-EU- ställe så inget tillkommer.
Jag har köpt en omgång bibs o jersey baffatt. De är välsydda, storlekarna korrekta (alltså inte två nummer för små som i Italienska märken) och sitter bra när jag provat.
De är definitivt sommarkläder, inget för kyliga dagar så inte utprovade lajv ännu men den tiden kommer förhoppningsvis....

Brallorna är nu utprovade under dagens 11mila i sommartemperaturer.
Jag är mycket nöjd, sitter bra, inget skav, bra dämpning (på ny lädersadel) Kan nog bli flera köp där.

Cykelkläder
Det är ju som sagt ett evigt testande, och ett plagg som fungerar en sväng håller inte i långa loppet. 'Jobbiga med testandet är att det frestar på plånbok, såväl som garderob. - Rör om i cykelgarderoben ibland, för att hitta bortglömda godingar!

Tillbaka
Topp