cykelskor landsväg

Patjak

Medlem
cykelskor landsväg
Hej,

Jag behöver uppdatera min gamla cykelskor som har några år på nacken. Någon som kan tipsa om nån bra prisvärd modell? Tränar ganska mkt på cykel och brukar cykla en del lopp (inklusive vätternrundan) per år.

cykelskor landsväg
Den modell som passar dina fötter bäst är mitt tips. Formgjut sen en sula till dessa så behöver du aldrig mer byta skor.

cykelskor landsväg
JT sa:
Den modell som passar dina fötter bäst är mitt tips. Formgjut sen en sula till dessa så behöver du aldrig mer byta skor.

Aldrig?

Om du trivts med den modellen du har nu, så är det väl "bara" att köpa motsvarande?

Vad är prisvärt?

Själv har jag ett par Sidi med karbonsula. Styva och bra som passar min fot. Gå in till en välsorterad cykelhandlare och prova.

cykelskor landsväg
Jag har ett par Fizik R1B och ett par Specialized sub6 med snörning. Båda är riktigt grymma skor men gillar nog Fizik:en lite bättre pga att den är lite bredare. Tycker båda är prisvärda :-)

cykelskor landsväg
Hej,

Är väldigt nöjd med mina Shimano R171 tycker att det är lagom avvägning mellan styvhet och pris för dom, passar dessutom mina fötter perfekt då de är lite bredare än de skor jag provade av andra fabrikat. Kostar 1900-2000 normalpris i finbutik men kan nog tänkas finnas på rea hos dom nu eller på nätet. (1252:- hos wiggle)

Men som någon skrev ovan prova, prova och prova igen. Något jag upptäckte när jag provade var att sulan var ganska smal på en del även om skon passade i övrigt, med några mil i fötterna tror jag inte att det är så skönt med en sulkant som skaver...

Tillbaka
Topp