Cykelvasa spåret öppet hela sommaren?

Errno

Medlem
Ska upp till Dalarna i sommar och funderade på om man kan cykla cykelvasa spåret innan loppet, Är hela slingan öppen för allmänheten?

Ska upp till Dalarna i sommar och funderade på om man kan cykla cykelvasa spåret innan loppet, Är hela slingan öppen för allmänheten?
Med största säkerhet inte.
Stora delar är cyklingsbara men dom över privat mindre mark är avstängda.
Det går dock att cykla alternativa vägar där även om jag och frun cyklade vilse?

Dom har definierat Vasaspåret som ett naturreservat. Det innebär att speciella regler gäller där. Men annars gäller Allemansrätten, och man får vandra & cykla som man vill ! Så cykla på !!

Som regel inga problem alls.
Vasaloppsspåret är öppet.
Dock avviker cykelrutten från Vasaloppets sträckning på ett antal bitar.
Kolla upp om förväg vart du ska köra.

Jag kommer faktiskt inte på ett enda ställe du inte kan passera på hela sommaren, förutom bron (eller i detta fall, brist på bro) från mora camping över till Zornmuseet.. ?

Brukar vara ganska livligt med "trafik" på sträckan hela sommaren. ?

Som regel inga problem alls.
Vasaloppsspåret är öppet.
Dock avviker cykelrutten från Vasaloppets sträckning på ett antal bitar.
Kolla upp om förväg vart du ska köra.

Jag kommer faktiskt inte på ett enda ställe du inte kan passera på hela sommaren, förutom bron (eller i detta fall, brist på bro) från mora camping över till Zornmuseet.. ?

Brukar vara ganska livligt med "trafik" på sträckan hela sommaren. ?
Jag tror nog att det är tillräckligt tydligt och hårt att cykla in i stenblocket som ligger där "vägen" svänger vänster lätt uppför över privat tomt nånstans på mitten.

Tillbaka
Topp