Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Selast sa:Har någon fått sin starttid ännu? Jag var inne igår på mina sidor och hittar ingen info annat än att det ska tilldelas starttider i augusti.
Jag trodde också att de missat skicka min starttid, tills jag alldeles nyss upptäckte att den låg inbakad längst ner till höger i ett gammalt 'Semestertider'-mail. Jävligt oklart!Selast sa:Har någon fått sin starttid ännu? Jag var inne igår på mina sidor och hittar ingen info annat än att det ska tilldelas starttider i augusti.
nivde sa:Jag var och privcyklade första delen av Cykelvasan och tänkte på att det var ganska grovt grus och lite senare såg jag en sån där sopborste(?) som fästs på traktor som borstar upp det stora gruset placerad bredvid leden mitt ute i skogen så jag undrar ifall de borstar upp det stora gruset innan loppet, någon som kommer ihåg hur det brukar vara?
julgus sa:Nej.. det är grovt grus/sprängsten mest hela tiden utom på slutet då det också är lös sand stundtals. Hett tips.. ramla inte.
nivde sa:Jag var och privcyklade första delen av Cykelvasan och tänkte på att det var ganska grovt grus och lite senare såg jag en sån där sopborste(?) som fästs på traktor som borstar upp det stora gruset placerad bredvid leden mitt ute i skogen så jag undrar ifall de borstar upp det stora gruset innan loppet, någon som kommer ihåg hur det brukar vara?
Vill ju inte pissa i ditt vin eller så, men så som jag fattat det från polare som kört senare (då jag har startat betydligt tidigare) är att banan är mycket mer trasig när startande längre bak kör :-P Så håll i styret och bara kööör!nivde sa:julgus sa:Nej.. det är grovt grus/sprängsten mest hela tiden utom på slutet då det också är lös sand stundtals. Hett tips.. ramla inte.
Jaha, då får man vara glad att man startar sent så de tidigare cyklisterna borstar bort gruset:)
Ja djäklar! Hittade också ett mail från 12/6 där det mycket riktigt står starttid och startnummer. Tack för informationen!Loftberg sa:Jag trodde också att de missat skicka min starttid, tills jag alldeles nyss upptäckte att den låg inbakad längst ner till höger i ett gammalt 'Semestertider'-mail. Jävligt oklart!Selast sa:Har någon fått sin starttid ännu? Jag var inne igår på mina sidor och hittar ingen info annat än att det ska tilldelas starttider i augusti.
Mathias B sa:Det blev tydligen CV iår. Fick av en släkting som inte hade tränat, så jag startar 12.35. Vad ska man göra fram till dess?
Aja, hursom så blir det att mysa mig igenom allt, helt utan ambitioner och försöka undvika att avlida av tristess på grund av den totala avsaknaden av riktig stig.
Mathias B sa:Det blev tydligen CV iår. Fick av en släkting som inte hade tränat, så jag startar 12.35. Vad ska man göra fram till dess?
Aja, hursom så blir det att mysa mig igenom allt, helt utan ambitioner och försöka undvika att avlida av tristess på grund av den totala avsaknaden av riktig stig.
Bra, då får jag nåt att skylla på.julgus sa:Ser ut att bli misärcykling på lördagen.... 9.5mm nederbörd enl smhi...
KungJulian sa:Hur många startgrupper är det i år, vet man det? Är det lika många cyklister som förra året eller har de tryckt in några till?
Kan inte minnas sist SMHI eller någon annan hade en korrekt prognos längre fram än 24 timmar. Den här sommaren tycks ju meteorologerna plockat sina utbildningar ur flingpaketen. Dessutom kan vädret ändras betydligt på en utdragen sträckkörning på 95 km. Så jag bryr mig inte nämnvärt om prognoser, förrän möjligtvis kvällen innan. Sen blir väl inte just CV så hårt påverkat av eventuellt regn. Kanske t.o.m. kan vara lite bra så den värsta torra sanden och lösgruset kan få gjutas samman lite efter all torka.julgus sa:Ser ut att bli misärcykling på lördagen.... 9.5mm nederbörd enl smhi...
dabac sa:Bra, då får jag nåt att skylla på.julgus sa:Ser ut att bli misärcykling på lördagen.... 9.5mm nederbörd enl smhi...
Måste ha cyklat HELT FEL under pendlingen i vinter/vår.
Har ingen fart i kroppen.
Medelmåttigt malande klarar jag hur länge som helst.
Bryta sig uppför backar är inget problem.
Men ökar jag bara litegrann så går jag snabbt i pulstaket.
Skillnaden mellan bekväm arbetspuls och mjölksyratröskel har blivit besvärande liten.
För lite träning på hög kadens tror jag.
Lite tråkigt att gå till start när man vet från början att kroppen är feltrimmad. Även om jag brukar gilla loppet.
Vad tror ni om väglaget ifall det ska vara så blött?
Conti X-King istället för Race King?
Spängerna och grässläntarna vid några av kontrollerna kan ju bli spännande. Men blöta spänger biter ju inga däck på.
Vilken bredd?gerrardsdobbar sa:1.5? Det är lågt. Är jag helt fel ute om jag funderar på 2.0-2.1 på mina raceking?
zirxo sa:Tanken var att köra på min CX då jag inte äger någon MTB, är det något speciellt jag bör tänka på? Typ vilket lufttryck som är optimalt.
Loftberg sa:Kan inte minnas sist SMHI eller någon annan hade en korrekt prognos längre fram än 24 timmar. Den här sommaren tycks ju meteorologerna plockat sina utbildningar ur flingpaketen. Dessutom kan vädret ändras betydligt på en utdragen sträckkörning på 95 km. Så jag bryr mig inte nämnvärt om prognoser, förrän möjligtvis kvällen innan. Sen blir väl inte just CV så hårt påverkat av eventuellt regn. Kanske t.o.m. kan vara lite bra så den värsta torra sanden och lösgruset kan få gjutas samman lite efter all torka.julgus sa:Ser ut att bli misärcykling på lördagen.... 9.5mm nederbörd enl smhi...
Raggamuffin sa:Vilken bredd?gerrardsdobbar sa:1.5? Det är lågt. Är jag helt fel ute om jag funderar på 2.0-2.1 på mina raceking?
gerrardsdobbar sa:1.5? Det är lågt. Är jag helt fel ute om jag funderar på 2.0-2.1 på mina raceking?
gerrardsdobbar sa:Raggamuffin sa:Vilken bredd?gerrardsdobbar sa:1.5? Det är lågt. Är jag helt fel ute om jag funderar på 2.0-2.1 på mina raceking?
29 * 2.2